Szkolny Klub Europejski w Europejskiej Kampanii w sprawie Narkotyków European Action on Drugs Opracowały panie: Ewa Straszak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
program profilaktyki uzależnień
Advertisements

Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Dorota Gibała Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SUWAŁKACH
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Z ESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W Z GIERZU TO SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
My w Europie.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji Szkolnego Programu Profilaktyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Szczawie za rok 2014.
Narkotyki.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
Tydzień działań profilaktycznych
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
Diagnoza problemów uzależnień od środków psychoaktywnych Opracowanie: Anna Zdancewicz.
Tydzień profilaktyki uzależnień Zestawienie wyników ankiet przeprowadzonych w klasach III Uzależnienie to:
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Ankieta badająca problem uzależnień w klasach VI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ AGROTECHNICZNYCH im. W. REYMONTA w SŁUPSKU
Szkoła Promująca Zdrowie
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Szkolny Klub Europejski w Europejskiej Kampanii w sprawie Narkotyków European Action on Drugs Opracowały panie: Ewa Straszak Weronika Orzechowska Marta Zajdel

European Action on Drugs Chcemy zapoznać Szanowne Grono Pedagogiczne z Europejską Kampanią Przeciwko Narkotykom: European Action on Drugs Dzisiejsze spotkanie będzie przebiegało według następujących punktów: 1. Skąd wiedziałyśmy i dlaczego podjęłyśmy decyzję o włączeniu szkoły w tą kampanie. 2. Do kogo skierowana jest kampania w naszej placówce. 3. Kto jest odpowiedzialny za przebieg działań. 4. Jakie działania zaplanowałyśmy w przesłanym przez nas programie. 5. Omówienie ankiety. 6. Jakie planujemy warsztaty i szkolenia. 7. Jak planujemy dzielić się z innymi wynikami naszych działań.

European Action on Drugs W ubiegłym roku szkolnym braliśmy udział w konkursie plastycznym na plakat o prawach dziecka, który zorganizowany był przez Komisję Europejską. Natomiast w tym roku szkolnym dostaliśmy propozycję udziału w Kampanii przeciwko narkotykom organizowanej przez Dyrekcję Generalną ds. Sprawiedliwości Komisji Europejskiej. Pod pojęciem narkotyku w/g tej kampanii rozumiemy substancje psychoaktywne, alkohol, papierosy, środki dopingujące i wszelkie inne uzależniające substancje. W programie Szkolnego Klubu Europejskiego oprócz zagadnień związanych z Europą i Unią Europejską zaplanowałyśmy również realizację zadań zawartych w Szkolnym Programie Profilaktycznym, w Szkolnym Planie Wychowawczym i Patriotycznym, stąd nasz udział w tej kampanii. Podjełyśmy współpracę z pedagogiem szkolnym.

European Action on Drugs Kampania ta polega na podjęciu akcji zmierzających do zmniejszenia zagrożeń związanych z narkotykami w społeczeństwie europejskim, ponieważ niepokojące są dane statystyczne dotyczących obywateli Unii Europejskiej. Co godzinę jedna osoba w UE umiera z powodu przedawkowania. Około 12 mln obywateli UE zażyło przynajmniej raz w życiu kokainę lub zażywa ją regularnie. Co roku w Europie odnotowuje się 7–8 tys. zgonów spowodowanych zażywaniem narkotyków. Co roku w Europie rejestruje się 3 tys. przypadków zarażenia wirusem HIV wskutek zażywania narkotyków. Około 1,3–1,7 mln osób w UE nadużywa opioidów np. heroina Ponad jedna piąta (22 proc.) dorosłych Europejczyków przynajmniej raz w życiu zażyła marihuanę.

European Action on Drugs Kampania w naszej placówce skierowana jest do uczniów klasy V i VI, nauczycieli oraz rodziców naszych uczniów

European Action on Drugs Odpowiedzialni za realizację tej kampanii są panie: Ewa Straszak - koordynator Weronika Orzechowska - pedagog szkolny Marta Zajdel - nauczyciel języka angielskiego

European Action on Drugs Planowane działania zawarte w naszym programie: - przeprowadzenie anonimowych ankiet wśród uczniów klas V i VI dotyczących znajomości tematu / substancji psychoaktywnych, alkoholu, papierosów, środków dopingujących, innych uzależniających substancji/; - zorganizowanie warsztatów dla uczniów klas V i VI z udziałem specjalistów z instytucji i organizacji regionalnych zajmujących się problematyką uzależnień; - zorganizowanie warsztatów dla rodziców nt „Wpływ narkotyków na organizm człowieka”, ze szczególnym uwzględnieniem odczytywania symptomów zażywania przez dziecko narkotyków; - ogłoszenie konkursu na plakat związany z tą tematyką; - redagowanie konkretnych i wyrazistych haseł związanych z tematyką uzależnień.

European Action on Drugs Przeprowadziłyśmy anonimową ankietę. W badaniu udział wzięło 36 uczniów z klas V i VI. Stwierdzamy, ze wśród uczniów nie ma problemów związanych z paleniem papierosów/ na 36 uczniów jeden uczeń palił/ natomiast niepokojące jest to, że już w klasie V trzy osoby piło alkohol i jedna osoba w klasie VI. Na pytanie ile razy piłeś alkohol, uczniowie podkreślili tylko jeden raz/czyli miejmy nadzieje że był to tylko incydent w ich życiu/. Na pytanie dlaczego piłeś alkohol uczniowie odpowiedzieli, że kolega ich częstował. Nikt z ankietowanych nie zetknął się z narkotykami w potocznym tego słowa znaczeniu, na 36 ankietowanych tylko 3 osoby podkreśliło trudno powiedzieć. Uczniowie mają świadomość, że narkotyki to substancje, których zażywanie może doprowadzić do uzależnienia, a nawet śmierci. Z ostatniego pytania wynika, że uczniowie chcieliby uzyskać rzetelne informacje na następujące tematy: co to są dopalacze i jaki wpływ mają na zdrowie, co to są środki odurzające, co to są napoje energetyczne i jaki wpływ mają na zdrowie.

European Action on Drugs Wnioski W badanej populacji ( kl .V i VI ) nie stwierdzamy większych zagrożeń wynikających z zażywania narkotyków, niemniej realizowanie europejskiej kampanii przeciwko narkotykom uważamy za celowe. Profilaktyka jest równie ważna, jak walka z nałogami. Z ankiety wynika, że uczniowie chcieliby dowiedzieć się więcej o środkach odurzających, dopalaczach, napojach energetycznych /Reed Bull, Tiger/ i ich wpływie na zdrowie.

European Action on Drugs W ramach kampanii zaplanowałyśmy zarówno szkolenia, warsztaty dla uczniów i ich rodziców, nauczycieli. Zaplanowana jest na dzień dzisiejszy prelekcja adresowana do rodziców naszych uczniów, którą przeprowadzi pani Halina Męcińska pracownik SANEPIDU. Najbliższe warsztaty dla uczniów klas V i VI należy poświęcić środkom odurzającym, dopalaczom, napojom energetycznym /Reed Bull, Tiger/ i ich wpływie na zdrowie. Planujemy współpracę z Komendą Powiatową Policji w Staszowie i Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym w Staszowie oraz Krajowym Koordynatorem Kampanii European Action on Drugs panią Hanną Głowacką.

European Action on Drugs Zaplanowałyśmy informowanie społeczności szkolnej o kampanii poprzez umieszczanie informacji na tablicy edukacyjnej Klubu Europejskiego i na stronie internetowej szkoły. Planujemy pisanie krótkich notatek i artykułów do lokalnych gazet oraz przesyłanie pisemnych sprawozdań i zdjęć z przeprowadzonych działań do koordynatora krajowego kampanii lub na adres info@action-drugs.es