JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szybka ocena stanu wzroku
Advertisements

WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI
Formy rehabilitacji wzroku
Lekcja fizyki w szkole ponadgimnazjalnej -dalekowzroczność -krótkowzroczność
Malowanie 10 palcami.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
Wykonał Sebastian Szopa kl. IIa
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Pola Figur Płaskich.
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
Specyficzne trudności w uczeniu się
W krainie geometrii.
Prezentacja o matematyce w sztuce
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Widzenie barw – budowa oka.
Edytor Graficzny Paint
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Złudzenia wzrokowe - czy nasze oczy są niedoskonałe.
Czy nasze oczy są niedoskonałe??
GLOTTODYDAKTYKA Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im
Oś symetrii figury.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Budowa oka, wady i leczenie wzroku
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
ROZWÓJ RUCHOWY PRZEDSZKOLAKA
NIEZBĘDNIK NAUCZYCIELA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Złudzenia optyczne Opracowała: Elżbieta Gawron
Podstawowe figury geometryczne
Analizator wzrokowy to:
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zadania z zapałkami.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
DEFINICJA POJĘCIA DYSLEKSJI
Izabela Modzelewska mgr psychologii
Podstawowe narzędzia programu Paint
Teraz sprawdź Swoje wiadomości! Życzę Ci powodzenia !!! ZADANIE 1 ZADANIE 1 ZADANIE 2 ZADANIE 2 ZADANIE 3 ZADANIE 3 ZADANIE 4 ZADANIE 4 ZADANIE 5 ZADANIE.
Zobacz jak łatwo oszukać Twój umysł! Złudzenia optyczne
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
ROZPOZNAWANIE ODGŁOSÓW ZWIERZĄT
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
Prezentacja o matematyce w sztuce
Charakterystyka metody Glenna Domana
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Figury geometryczne płaskie
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Inż. Piotr Michałowski Grudzień 2017
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Rozpoznajemy wielokąty.
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 3
Pięć tysięcy lat temu w Egipcie znaki pisma (hieroglify) malowano na papirusie, wykuwano w kamieniu lub wydrapywano w glinie uformowanej w kształt tabliczki.
Zapis prezentacji:

JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE TYFLOPEDAGOG RADZI JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE

KONTROLUJ WZROK SWOJEGO DZIECKA już od najmłodszych lat życia swojego dziecka zauważysz prawidłowość funkcjonowania wzroku na czas zgłosisz się do okulisty zapewnisz dziecku maksymalne warunki do rozwoju widzenia

CO JEST NORMĄ W PERCEPCJI WZROKOWEJ DZIECKA dziecko zna figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt- trzylatek nie musi ich nazywać, ale powinien wskazać dany kształt „taki sam jak ten” spośród innych rozpoznaje barwy i odcienie barw, nazywa je, a młodsze dziecko grupuje (np. klocek czerwony do gromady klocków czerwonych) wyraźnie widzi i nazywa szczegóły na obrazkach widziane pod różnym kątem z bliska i z daleka oraz układa historyjki obrazkowe rozpoznaje i identyfikuje znaki abstrakcyjne (cyfry, litery), dopasowuje kształt do cienia rozpoznaje wyrazy sześciolatek czyta i pisze

CO POWINNO ZANIEPOKOIĆ Dziecko nieprawidłowo odróżnia figury od tła, kształty, wielkości, barwy-nie nazywa kolorów Nie widzi szczegółów na obrazkach Przechyla głowę w bok lub „wierci się” podczas oglądania TV, książki mruży oczy Potyka się gdy wchodzi lub schodzi po schodach lub szura obuwiem podczas chodzenia Słabo posługuje się ołówkiem, kredką, łyżką Szybko męczy się po zadaniach wymagających koncentracji wzrokowej

NIEPOKOJĄCE OBJAWY U DZIECKA STARSZEGO Zgłasza bóle głowy, nudności, pieczenie i swędzenie oczu , zamazywanie i rozmywanie obrazu, podwójne widzenie Opuszcza litery w wyrazach podczas czytania Nie widzi liter i cyfr z odległości kilku metrów Ogląda książeczki z głową bardzo blisko tekstu lub ilustracji Zamyka lub zakrywa jedno oko lub szeroko otwiera oczy i trze je Zmienia końcówki wyrazów, pomija lub dodaje literki przy czytaniu i przepisywaniu; myli takie same cyfry i litery

CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ ZAPYTAJ OKULISTY LUB OPTYKA SZUKAJ W INTERNECIE POD HASŁEM: WZROK ZGŁOŚ SIĘ DO PRZEDSZKOLNEGO TYFLOPEDAGOGA