JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE TYFLOPEDAGOG RADZI JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE
KONTROLUJ WZROK SWOJEGO DZIECKA już od najmłodszych lat życia swojego dziecka zauważysz prawidłowość funkcjonowania wzroku na czas zgłosisz się do okulisty zapewnisz dziecku maksymalne warunki do rozwoju widzenia
CO JEST NORMĄ W PERCEPCJI WZROKOWEJ DZIECKA dziecko zna figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt- trzylatek nie musi ich nazywać, ale powinien wskazać dany kształt „taki sam jak ten” spośród innych rozpoznaje barwy i odcienie barw, nazywa je, a młodsze dziecko grupuje (np. klocek czerwony do gromady klocków czerwonych) wyraźnie widzi i nazywa szczegóły na obrazkach widziane pod różnym kątem z bliska i z daleka oraz układa historyjki obrazkowe rozpoznaje i identyfikuje znaki abstrakcyjne (cyfry, litery), dopasowuje kształt do cienia rozpoznaje wyrazy sześciolatek czyta i pisze
CO POWINNO ZANIEPOKOIĆ Dziecko nieprawidłowo odróżnia figury od tła, kształty, wielkości, barwy-nie nazywa kolorów Nie widzi szczegółów na obrazkach Przechyla głowę w bok lub „wierci się” podczas oglądania TV, książki mruży oczy Potyka się gdy wchodzi lub schodzi po schodach lub szura obuwiem podczas chodzenia Słabo posługuje się ołówkiem, kredką, łyżką Szybko męczy się po zadaniach wymagających koncentracji wzrokowej
NIEPOKOJĄCE OBJAWY U DZIECKA STARSZEGO Zgłasza bóle głowy, nudności, pieczenie i swędzenie oczu , zamazywanie i rozmywanie obrazu, podwójne widzenie Opuszcza litery w wyrazach podczas czytania Nie widzi liter i cyfr z odległości kilku metrów Ogląda książeczki z głową bardzo blisko tekstu lub ilustracji Zamyka lub zakrywa jedno oko lub szeroko otwiera oczy i trze je Zmienia końcówki wyrazów, pomija lub dodaje literki przy czytaniu i przepisywaniu; myli takie same cyfry i litery
CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ ZAPYTAJ OKULISTY LUB OPTYKA SZUKAJ W INTERNECIE POD HASŁEM: WZROK ZGŁOŚ SIĘ DO PRZEDSZKOLNEGO TYFLOPEDAGOGA