Produkty turystyki uzdrowiskowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. ST. STASZICA W TARNOWIE
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Podstawy Turystyki Wykład
Potencjał produktu turystycznego
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
GMINA DRAWSKO - położenie - półn. – zachod. część Województwa Wielkopolskiego - powierzchnia – 163 km2 - ludność – ponad mieszkańców - 12 wsi sołeckich.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
Produkt przedsiębiorstwa turystycznego
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Wymogi dla zakładów lecznictwa uzdrowiskowego i oczekiwania pacjentów
NAJPIĘKNIEJSZE UZDROWISKA DOLNEGO ŚLĄSKA
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Formy ochrony przyrody w Polsce
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Ustawa o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
TURYSTYKA UZDROWISKOWA
Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Magdalena Florek Warszawa
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
wyjazdów turystycznych
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Z nami każdy dzień jest inny
Turystyka zdrowotna.
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Turystuka Weekendowa.
Turystyka krajoznawcza
Turystyka zdrowotna Andriy Symovych Szymon Wiktorowicz.
Produkt uzdrowiskowy.
Obszar Ochrony Uzdrowiskowej Skierniewice-Maków
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Produkt przedsiębiorstwa
Zagospodarowanie turystyczne i rekreacyjne
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Turystyka zrównoważona
OFERTA KOPALNI SOLI „WIELICZKA” W PREZENTACJI PRZEWODNICKIEJ
W wolnym czasie (1) Aktywność fizyczna Dla kibiców sportowych występy:
Województwo Zachodniopomorskie
 Uzdrowisko –  to€“ miejscowość dysponująca naturalnymi czynnikami leczniczymi, do których zalicza się wody mineralne, gazy czy borowiny oraz właściwości.
FINAŁ KONKURSU O INDEKS POD PATRONATEM MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY „Znaczenie turystyki w rozwoju regionalnym”- Projekt UWOLNIJ WYOBRAŹNIĘ Czy znasz.
PREZENTACJA SŁUCHACZA POLICEALNEJ SZKOŁY PROFESJA.
Gmina Solina Perła podkarpackiej turystyki.
Konferencja Gdańsk - PODR
Realizacja ścieżki turystyczno - regionalnej W ramach działań w zakresie realizacji ścieżki turystyczno - regionalnej przygotowaliśmy dla uczniów naszej.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Leczenie uzdrowiskowe w Rabce-Zdroju i zrównoważony styl życia
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
„ Miejsce lecznictwa uzdrowiskowego w turystyce ”.
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Województwa Podlaskiego
Kluczowe obszary działania BGK

Zapis prezentacji:

Produkty turystyki uzdrowiskowej

Kategorie produktów turystycznych Produkt turystyczny występuje jako: usługa (noclegowa, balneologiczna); wydarzenie (festiwale muzyczne, kongresy); impreza (turnus sanatoryjny, wycieczka objazdowa); obiekt (np. Hotel Spa „Dr Irena Eris” w Krynicy Zdroju); szlak (np. Szlak Naftowy); obszar (np. Uzdrowisko Rymanów Zdrój).

Struktura produktu turystyki uzdrowiskowej Rdzeń - to wszystkie potrzeby nabywcy, które decydują o wyborze produktu (i miejsca). Rdzeń jest podstawą tworzenia produktu. W tym przypadku jest to potrzeba profilaktyki, leczenia, rehabilitacji, edukacji zdrowotnej, wypoczynku w uzdrowisku, chęci poznania i korzystania z walorów turystycznych miejsca. Ponadto potrzeba spędzenia czasu z bliskimi poza miejscem zamieszkania, zmiana klimatu.

Produkt poszerzony – wszystkie Produkt rzeczywisty – podstawowe składniki pakietu uzdrowiskowego (i turystycznego), tj. zabiegi lecznicze, rehabilitacyjne, profilaktyka zdrowotna, nocleg, posiłki, transport (oraz infrastruktura). Pakiet usług, który kupuje nabywca, aby zaspokoić swoje podstawowe potrzeby. Produkt poszerzony – wszystkie dodatkowe oferowane dobra i usługi, które powodują, że produkt jest bardziej atrakcyjny i konkurencyjny (np. SPA i Wellness).

Można także wyodrębnić: Produkt potencjalny – elementy oferty, które mogą w przyszłości wejść w pakiet usług oferowanych przez organizatora (nowe produkty). Produkt oczekiwany – zbiór cech i warunków, które oczekuje kuracjusz/turysta nabywający dany produkt (np. kultura, rozrywka, wycieczki). Produkt psychologiczny – wszystkie elementy, które zostaną w pamięci (świadomości) nabywcy po „konsumpcji” produktu (poprawa zdrowia, nowe produkty uzdrowiskowe, gościnność, jakość usług, wspomnienia i pamiątki).

Produkt turystyczny uzdrowisk jako: rzecz (elementy materialne np. przewodniki); usługa (noclegowa, przewodnicka, gastronom.); wydarzenie (festiwale muzyczne, kongresy); impreza (wycieczka objazdowa, rajd, wczasy); obiekt (np. hotel Spa, zamek, muzeum, skała); szlak (np. Szlak Naftowy, Szlak Orlich Gniazd); obszar (np. Uzdrowisko Rymanów Zdrój, obejmujący walory, atrakcje, usługi).

Podstawowe funkcje polskich uzdrowisk Lecznicza (np. Swoszowice, Wieniec Zdrój, Busko Zdrój, Nałęczów i Długopole Zdrój); Turystyczna (np. Krynica Zdrój, Ustroń, Muszyna, Rabka Zdrój, Szczawnica). Ponadto uzdrowiska sudeckie i nadmorskie. Złożona - z dominacją funkcji leczniczej, ale z dobrze rozwiniętą, sezonową bazą turystyczną (np. Iwonicz Zdrój, Kołobrzeg, Polańczyk). Funkcje turystyczne z wykorzystaniem infrastruktury szlaków turystycznych, walorów wypoczynkowych, tras narciarskich, obiektów sportowych itp…

Główne motywy przyjazdów do uzdrowisk: 1. Kuracja uzdrowiskowa (leczniczy, rehabilitacyjny); 2. Profilaktyczny (prozdrowotny, edukacyjny); 3. Turystyczny (wypoczynkowy, poznawczy); 4. Nowe produkty turystyki zdrowotnej (lecznicze, profilaktyczne, kosmetyczne, odnowa biologiczna itp.). Podział ten może stanowić ważne kryterium różnicowania w ramach profilu klienta gmin uzdrowiskowych

Produkt uzdrowiskowy obejmuje: Zdrowie; Przywracanie równowagi ciała i ducha; Wypoczynek aktywny; Kultura regionu; Natura i produkty tradycyjne i regionalne; Atrakcje przyrodnicze.

Zdrowie wodolecznictwo, kąpiele i natryski); pijalnie wód leczniczych; lecznictwo uzdrowiskowe (tradycyjne wodolecznictwo, kąpiele i natryski); pijalnie wód leczniczych; okłady borowinowe; inhalacje; masaże;

Zdrowie edukacja zdrowotna; edukacja żywieniowa.

Przywracanie równowagi ciała i ducha (Wellness i SPA) poprawa kondycji fizycznej (zajęcia ruchowe, komora kriogeniczna, pływanie, tenis itp.); relaks i odprężenie (muzykoterapia, aromatoterapia); zdrowe odżywianie; medycyna alternatywna, estetyczna i kosmetologia; odnowa biologiczna.

Wypoczynek aktywny (świadomy powrót do zdrowia) aktywność ruchowa; sporty wodne; jeździectwo; zwiedzanie.

walory materialne; muzea; galerie; walory niematerialne. Kultura regionu walory materialne; muzea; galerie; walory niematerialne. Kultura regionu walory materialne; walory niematerialne; muzea; galerie.

Natura oraz produkty tradycyjne i regionalne wody mineralne; surowce lecznicze; smaki regionu (potrawy lokalne, tradycyjne i regionalne); rękodzielnictwo ludowe i artystyczne; festiwale i konkursy regionalne.

Atrakcje przyrodnicze krajobraz; pomniki przyrody; obszary chronione (parki i rezerwaty, Sieć Natura 2000); ścieżki przyrodnicze; ścieżki dydaktyczne (edukacyjne, historyczne).