Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GRANIASTOSŁUPY.
Advertisements

Opracowanie Agnieszka Skibińska Bożena Hołownia Maria Pera
Sposoby wykorzystania sieci
Wielościany foremne Prezentację przygotował Krystian Misiurek I”b”
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Wybrane techniki wykonywania ozdób i przedmiotów z papieru
Bryły geometryczne Konrad Wawrzyńczak kl. IIIa Bryły obrotowe
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Odległość w matematyce
Wielościany foremne Wielościan - bryła geometryczna ograniczona przez tak zwaną powierzchnię wielościenną, czyli utworzoną z wielokątów o rozłącznych wnętrzach,
Wielościany foremne Bryły platońskie.
WSTĘGA MÖBIUSA Lekcja otwarta odbyła się
BRYŁY PLATOŃSKIE – MATEMATYCZNE BOMBKI NA CHOINKĘ
Bryły platońskie.
CO KOMPUTER MOŻE ZROBIĆ ZA CIEBIE?
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Bryły złożone-cuda architektury
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Wielościan foremny (bryła platońska) – wielościan spełniający następujące trzy warunki:
Origami a matematyka.
Bawią, uczą, rozwijają..
Wykorzystaj czas.
Bryły archimedesowskie i platońskie
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Opracowała: Iwona Kowalik
WIELOKĄTY WOKÓŁ NAS PARKIETAŻE
-Wielościany Catalana są dualne do brył Archimedesa
MATEMATYKA W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
WIELOŚCIANY FOREMNE Edyta Przedwojewska.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Segreguję i Ziemię ratuję!
Graniastosłupy i ostrosłupy w architekturze naszego miasta.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak stworzyć dyplom w programie Word
BRYŁY OBROTOWE Wykonał: Jan Kowalski.
Wielościany Keplera – Poinsota.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Wielościany platońskie i archimedesowe
ACH, TEN SZEŚCIAN! Martyna Nytko Remigiusz Makuch Marek Pustelnik
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Graniastosłup pięciokątny
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Origami modułowe Origami modułowe.
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Spis treści Autor wstęgi Mobiusa i jego życiorys Zdjęcia wstęgi Mobiusa Najważniejsze informacje o wstędze Mobiusa Źródła Autorki prezentacji.
Prezentacja : Karoliny Kos, Weroniki Grzelki, Karoliny Kijas.
Jak zbudowana jest książka?
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
BRYŁY PLATOŃSKIE WYKONAŁ MIKOŁAJ MATUSZEWSKI UCZEŃ KLASY 2B
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KREATYWNIE ZAKRĘCENI PROJEKT FUNDACJI ING DZIECIOM „DOBRY POMYSŁ 2017”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KUSUDAMA
BIŻUTERIA KORALIKOWA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI Autor: Katarzyna Zaborowska
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper KUSUDAMA Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper

TO MY

Co to jest kusudama? Kusudama to ozdobna kula stworzona metodą orgiami. Składa się ona z wielu modułów, które są ze sobą sklejone lub zszyte. Kusudama pochodzi ze starożytnej Japonii. Pierwotnie służyła jako kula z ziołami zawieszana w pomieszczeniu, jako ozdoba w bukietach kwiatów i ziół lub używana była przy kadzidłach. Obecnie jest ozdobą, może być ciekawym prezentem.

Tomoko Fuse Jest twórczynią kusudamy. To urodzona w 1951 roku japońska origamistka i autorka wielu książek na temat orgiami. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tomoko_Fuse

Kusudama jako dwunastościan Dwunastościan foremny to wielościan, który składa się z 12 ścian w kształcie identycznych pięciokątów foremnych. Posiada on 30 krawędzi i 20 wierzchołków. http://pl.wikipedia.org/wiki/Dwunasto%C5%9Bcian_foremny

Kusudama jako dwunastościan c. d. Z wierzchołka kusudamy wychodzą trzy kwiatki. Każdy kwiatek to pięciokąt foremny. Kusudama składa się z 12 kwiatków, czyli ma 12 ścian jak dwunastościan.

Co daje nam składanie papieru ? rozwija myślenie i wyobraźnię, ułatwia zapamiętywanie, uczy perfekcji i porządku, pozwala na doskonalenie zdolności manualnych, wymaga precyzji składania i koncentracji, uczy logicznego myślenia, uspokaja, rozbudza zainteresowania, wpływa na rozwój podstawowych procesów uczenia się, doskonali precyzje ruchów rąk, rozwija pasję twórczą, daje pełne zadowolenie i poczucie samodzielności, jest zabawą.  

Wykonywaliśmy jeden rodzaj kusudamy KUSUDAMA KLEJONA

Na całą kusudamę potrzebujemy 60 modułów. Kusudama klejona Na całą kusudamę potrzebujemy 60 modułów.

Na jeden kwiatek potrzeba 5 modułów. Kusudama klejona Na jeden kwiatek potrzeba 5 modułów.

Na całą kusudamę potrzebujemy 12 kwiatków. Kusudama klejona Na całą kusudamę potrzebujemy 12 kwiatków.

Nasze kusudamy

Podsumowanie Realizując projekt „Matematyka z papieru” przeglądaliśmy zasoby internetu, uważaliśmy na zajęciach i nauczyliśmy się składać kusudamy. Do nauki własnej korzystaliśmy głównie z instrukcji i filmików opublikowanych przez panią Joannę Palińską na swojej stronie: www.joanna.palinska.cal.pl. Następie zrobiliśmy zdjęcia naszych pięknych prac i stworzyliśmy prezentację multimedialną o kusudamie, którą przedstawiliśmy na forum klasy i szkoły. Podsumowaniu projektu towarzyszyła również wystawa naszych prac.

KONIEC Dziękujemy za uwagę