im. Adama Mickiewicza w Łebie Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Łebie Nauczyciel: Ewelina Bladoszewska Uczniowie z klas czwartych i szóstych
Cele projektu Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcji informacji. Sporządzenie prezentacji w programie Power Point na temat epoki średniowiecza. Doskonalenie umiejętności pracy z komputerem. Wykonanie makiety zamku. Nabycie umiejętności systematycznej pracy.
opis projektu Tematem projektu była pasjonująca epoka średniowiecza. Uczniowie mieli zebrać informacje na jej temat, przygotować prezentację w Power Point oraz wykonać makietę zamku średniowiecznego. Cała prezentacja projektu odbyła się w gabinecie historycznym, gdzie uczniowie z poszczególnych klas zapoznawali się z prezentacją i oglądali przygotowane zamki.
Narzędzia wyszukiwarka Google, poczta elektroniczna-komunikacja z nauczycielem podręczniki historii, program Power Point, Microsoft Word, kartony, materiały plastyczne, piasek, kamienie
Podział pracy W pracy projektu wzięło udział ośmioro uczniów z klas szóstych oraz czworo z czwartych. Na początku projektu uczniowie (klasy szóste) indywidualnie mieli dostarczyć informacje do prezentacji. Każdy uczeń miał opracować konkretny element epoki średniowiecza. Dwie grupy po dwie osoby pracowały nad prezentacją. Cztery grupy po dwie osoby nad makietami zamku. Przygotowanie prezentacji naszej pracy w szkole było zadaniem moim i uczniów klas szóstych.
rola NAUCZYCIELA Pomoc w selekcji informacji. Sprawdzenie poprawności przygotowanych elementów i całej prezentacji. Nadzorowanie pracy nad zamkami. Przypominanie uczniom o terminach i ponaglanie, gdy trzeba. Organizowanie spotkań. Przygotowanie prezentacji w szkole.
Działania uczniów Wyszukanie informacji na temat różnych elementów średniowiecza i ich selekcja. Przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat „Pasjonującej epoki średniowiecza”. Wykonanie makiety zamku średniowiecznego. Systematyczność i terminowość pracy. Umiejętność współpracy w grupie.
Rezultaty Prezentacja „Pasjonująca epoka średniowiecza”; Prezentacja „Na zamku rycerskim”; Makiety zamków.
Zamek – Dawid z klasy IV
Zamek – grupa uczniów z klas VI
Praca nad zamkiem klas vi Alicja, Paulina, Wiktoria Maja, Jakub, Albert, Jarek
Zamek – Oskar z klasy IV
Zamek – Karolina z klasy IV
Zamek – Przemek z klasy IV
Prezentacja projektu w szkole Projekt będzie zaprezentowany w gabinecie historycznym uczniom klas IV-VI. Uczniowie i nauczyciele obejrzą dwie prezentacje multimedialne oraz makiety zamków. Zdjęcia i informacja na temat projektu zamieszczona zostanie na stronie szkoły oraz w gazetce szkolnej POMOST, która jest kierowana do rodziców.
Wnioski Zazwyczaj na początku pracy nad projektem jest większy zapał niż pod koniec. Ważne jest, aby na początku ustalić wszystkie szczegóły pracy (np. ilość grup czy osób w grupie, zakres obowiązków itp.). Mierz siły na zamiary : „Wybraliśmy zbyt duże kartony i mieliśmy problem z wykończeniem zamku.”