- wywiad z byłym dyrektorem szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Demokracja w szkole.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
ku lepszej przyszłości”
Wykonali: Szymon Łuczyński i Adam Pietrzykowski
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Zespół Szkół w Starzynie
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
ABECADŁO ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Do spisu treści Szkoła zapewnia optymalne warunki do nauki, rozwoju zainteresowań, kształtowania własnej osobowości i sprawności fizycznej. Pracownie.
20 lat szkolnictwa Gmina Zespół Szkół Publicznych im. Marii Curie- Skłodowskiej w Skarżyku - Kamiennej.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Moja gmina i moja miejscowość. Dawniej i dziś.
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Reporterzy z klasy 2.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Współpraca w naszej szkole
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata pracowników szkoły
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
System edukacji w Polsce
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Samorząd Uczniowski.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
W maju 2010 roku mija 20 lat od pierwszych demokratycznych wyborów do Rad Gmin, które odbyły się 27 maja 1990 roku. Dwadzieścia lat to długi okres czasu,
Zespół Szkół w Szkotowie
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Gimnazjum nr 1 im.Bohaterów Monte Cassino w Złocieńcu Złocieniec – 20 lat Samorządu Terytorialnego Samorząd Terytorialny.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
„20 lat wspólnie” Gmina Świdnica. Nasza szkoła: Gimnazjum w Witoszowie Dolnym.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Przykłady dobrych praktyk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

- wywiad z byłym dyrektorem szkoły Zespół Szkół w Jacie Szkolne wspomnienia - wywiad z byłym dyrektorem szkoły Panem Antonim Fila GMINA JEŻOWE, WOJ. PODKARPACKIE

1. Czy szkoła zmieniła się w ciągu ostatnich 20 lat? - ,, Szkoła zmieniła się w znacznym stopniu, obecnie obiekt spełnia wszystkie warunki potrzebne do pracy i jest dostosowany do potrzeb każdego dziecka.”

2. Czy wyposażenie szkoły oraz wygląd szkoły poprawił się? - ,, Tak, oczywiście poprawił się w dużym stopniu. Wyposażenie szkoły, wygląd wewnętrzny i zewnętrzny przystosowany jest do potrzeb uczniów i zgodny z oczekiwaniami społecznymi”

3. Czy zauważyć można zmiany w życiu sportowym? ,, Tak, nastąpił znaczący postęp w sporcie. Głównym dowodem zwrócenia uwagi gminy na sport jest przebudowa stadionu w Sójkowej oraz boisko ,,Orlik” przy Zespole Szkół w Jacie.”

4. Czy były organizowane turnieje sportowe? - ,, Owszem, były organizowane turnieje sportowe. Młodzi ludzie fascynowali się sportem. Byli też bardziej wysportowani niż teraz, głównie był to efekt pracy z rodzicami w gospodarstwie.”

5. Czy Pana zdaniem młodzież oraz dzieci mają większe możliwości edukacyjne niż 20 lat temu? - ,, Młodzież oraz dzieci mają większe możliwości edukacyjne, ponieważ obecnie jest więcej pomocy naukowych, lepszy sprzęt, więcej zajęć dodatkowych. Myślę, że mimo to dawniej poziom nauczania był trochę wyższy niż teraz. W szkołach średnich i wyższych mogły uczyć się tylko osoby bogate albo zdolne.”

6. Jak wyglądała lekcja 20 lat temu? - ,, Lekcja nie zmieniła się prawie wcale. Trwała 45 min. Miała odpowiedni takt, kolejność, ciągłość, inaczej robił się chaos. Zmieniło się tylko to, że są bardziej urozmaicone, ponieważ jest więcej pomocy naukowych np. komputery, więcej jest książek w bibliotece.”

7. Czy wykończenie stołówki dało jakieś korzyści? Dlaczego? ,, Bardzo możliwe, że dało jakieś korzyści. Dawniej nieznany był mi głód w szkole, ponieważ rodzice pracowali na roli i jedzenia było pod dostatkiem. Teraz rodzice chodzą do pracy i nie mają czasu gotować, więc stołówka rozwiązuje problem troszczenia się o obiad. Przydaje się dzieciom dojeżdżającym do szkoły, które muszą czekać na autobus. Dzięki niej nie są głodne.

8. Jakie były standardy zatrudniania nauczycieli? ,, Zanim nauczyciel trafił do szkoły musiał przejść pewne egzaminy. Pierwszym z nim była szkoła sprawdzająca wiedzę nauczycieli. Inne szkoły miały na celu przygotować nauczyciela do zawodu. Ostatnim egzaminem była kaligrafia. Nauczyciel musiał kształtnie pisać, aby pracować w szkole.” Fotografia archiwalna ze zbiorów Pana Antoniego Fili

9. Czy autobus dany przez gminę szkole ułatwił życie uczniów dojeżdżających? - ,, Do szkoły chodziło się pieszo, ale niektórzy mieli bardzo daleko i szkoła dostała autobus. Moim zdaniem danie szkole autobusu było złym posunięciem, ponieważ odsunęło to wszystkich od przyrody. Uczeń, który musiał dojść kilka kilometrów do szkoły, miał kontakt z naturą i był sprawniejszy fizycznie.”

10. Czy dawniej były wycieczki i czy były dofinansowane przez gminę? -,, Organizowane były wycieczki autokarowe, ale też piesze. Były dofinansowane z różnych źródeł. Część finansowała gmina, a znaczną część płacili uczniowie.”

11. Czy dbano o środowisko? ,, Tak, bardzo dbano o środowisko w tamtych czasach. Dzieci oraz młodzież nie zaśmiecali w tak znacznym stopniu środowisku, jak teraz.” Zdjęcia autorstwa Justyny Fila

12. Czy młodzież czekały jakieś kary za złe zachowanie? Jakie? - ,, Jedną z głównych trosk dyrektora było dbanie o bezpieczeństwo dzieci. Nie karało się dzieci karami cielesnymi, lecz pracami społecznymi.

Koniec… Zespół wykonujący pracę: Justyna Fila i Anna Wolak Lat 15 Kl. II ,,a” gimnazjum ZS w Jacie 37- 430 Jeżowe woj. podkarpackie Osoba udzielająca wywiadu: Były dyrektor szkoły: Antoni Fila Opiekun czuwający nad pracą: Pani magister Anna Partyka