SPRAWY RÓŻNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
Obszary i formy współdziałania kuratora oświaty z jednostkami samorządu terytorialnego.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Informacje bieżące z Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
W przypadku zaistnienia przesłanek z art. 20 ust
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela dyplomowanego Renata Lipniewska,
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Uchybienia formalne i merytoryczne w wydanych orzeczeniach
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Płock, październik 2014 roku
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wnioski dotyczące przyznawania nauczycielom nagród i odznaczeń 1 Lublin, r.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kontekst prawny innowacyjnej działalności nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Ordery i odznaczenia państwowe Medal Komisji Edukacji Narodowej
Awans zawodowy nauczycieli
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

SPRAWY RÓŻNE

AWANS ZAWODOWY na stopień nauczyciela mianowanego - 184 na stopień nauczyciela dyplomowanego - 59

Obszary pożądanych zmian: Przygotowywać zaświadczenia dyrektora szkoły/przedszkola z większą starannością i dokładnością w zakresie: daty wystawienia zaświadczenia daty dokonania oceny dorobku zawodowego i daty otrzymania tej oceny przez nauczyciela informacji dotyczącej nauczanego przedmiotu ze wskazaniem typu szkoły w przypadku zespołu szkół

Opisy i analizy potwierdzające spełnianie wymagań określonych rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego powinny zawierać merytoryczną analizę nie wszystkich działań nauczyciela realizowanych w szkole lecz tych, które potwierdzają jego pomysłowość, kompetencje, kreatywność i nowatorskie rozwiązania. Opisy i analizy przedstawione przez nauczyciela powinny umożliwić komisji znalezienie odpowiedzi nie tylko na pytanie, co zrobił nauczyciel, ale również jaki był cel tego działania, z czego wynikał, jak nauczyciel realizował działanie i jakie są jego efekty.

Realizację danego działania przywoływać tylko w jednym punkcie wymagań W § 8 ust. 2 pkt. 4a dotyczącym opracowania i wdrażania programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych należy zwrócić uwagę by opisywane działania były zaplanowane, systematyczne i wieloetapowe Przywołując kolejne formy doskonalenia zawodowego należy wykazać się praktycznym wykorzystaniem zdobytych podczas szkoleń umiejętności ze wskazaniem efektów.

ODZNACZENIA I NAGRODY

Rodzaj odznaczenia/nagrody Liczba wniosków złożonych Lp. Rodzaj odznaczenia/nagrody Liczba wniosków złożonych Liczba wniosków pozytywnie zaopiniowanych przez komisję w Delegaturze Liczba wniosków odrzuconych z powodów formalnych 1. Złoty Krzyż Zasługi 16 14   2. Srebrny Krzyż Zasługi 29 15 3. Brązowy Krzyż Zasługi 60 26 1 4. Medal Złoty za Długoletnią Służbę 120 57 5. Medal Srebrny za Długoletnią Służbę 176 64 6. Medal Brązowy za Długoletnią Służbę 114 47 Razem 515 223 2 7. Medal Komisji Edukacji Narodowej 133 54 20 8. Nagrody Ministra Edukacji Narodowej 4 9. Nagrody Mazowieckiego Kuratora Oświaty 51 7 Ogółem: 713 288 38

Uwagi dotyczące wniosków o nadanie Medalu Komisji Edukacji Narodowej brak wskazania wymaganego stażu pracy; ogólnikowe i lakoniczne uzasadnienia opisujące przebieg pracy zawodowej, samokształcenie i doskonalenie zawodowe, bez wskazania konkretnych zasług i osiągnięć na rzecz oświaty i wychowania; często uzasadnienie wniosku jest tylko „wyliczanką” sukcesów i osiągnięć, a nie wartościującym opisem istotnych osiągnięć nauczyciela;

Uwagi dotyczące wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej ocena pracy nauczyciela niegodna z rozporządzeniem (powinna być najwyższa ocena pracy - wyróżniająca lub szczególnie wyróżniająca, w zależności od daty dokonania ); brak daty dokonania oceny pracy;( oceny pracy z lat 90) brak wskazania miejsca urodzenia; brak określenia stażu pracy; brak opinii rady pedagogicznej; brak oddzielenia zasług i osiągnięć po przyznanej wcześniej nagrodzie Ministra Edukacji Narodowej.

Dziękuję za uwagę