Podsumowanie projektu „Zagraniczne staże zawodowe szansą rozwoju osobistego” Ostróda, 14 grudnia 2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Podsumowanie projektu „Doświadczenie klucz do kariery”
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Podsumowanie projektu pt
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu „Zagraniczne staże zawodowe szansą rozwoju osobistego” Ostróda, 14 grudnia 2012 r.

publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”. „ Za wszelkie treści rozpowszechniane w ramach projektu odpowiada wyłącznie Beneficjent. Narodowa Agencja oraz Komisja Europejska nie ponosząodpowiedzialności za sposób wykorzystania informacji, publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się Przez Całe Życie”. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

O projekcie Projekt jest pierwszym realizowanym przez Szkołę Językową „4 Languages” w ramach Programu Leonardo da Vinci. Na jego organizację Beneficjent otrzymał kwotę dofinansowania w wysokości 54 964,00 euro.

BENEFICJENT PROJEKTU Szkoła Językowa ‘4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill z siedzibą w Ostródzie Koordynator Projektu: Magdalena Iciaszek

PARTNER PO STRONIE BRYTYJSKIEJ EuroPartnership Agency Ltd

Firma EuroPartnership Agency Ltd była odpowiedzialna za: - zorganizowanie transferu z i na lotnisko w miejscowości Bristol - wyselekcjonowanie miejsc stażu, zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia - zapewnienie lokalnego transportu dla uczestników - zapewnienie prawidłowego przebiegu praktyk - we współpracy z beneficjentem za monitoring stażu i bieżące zarządzanie - zapewnienie opieki i pomocy uczestnikom w miejscu odbywania praktyki - wydanie certyfikatów potwierdzających odbycie praktyki - przeprowadzenie programu kulturowego

KRYTERIA UDZIAŁU W PROJEKCIE osoba w wieku 18 -35 lat, zamieszkująca na terenie powiaty ostródzkiego absolwent posiadający wykształcenie o profilu turystyka, hotelarstwo, gastronomia albo pokrewnym (zaświadczenie z PUP o byciu absolwentem) lub osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP w Ostródzie lub w filii w Morągu posiadająca wykształcenie o profilu turystyka, hotelarstwo, gastronomia albo pokrewnym (zaświadczenie z PUP), lub osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP w Ostródzie lub w filii w Moragu posiadająca doświadczenie w zawodzie związanym z turystyką, hotelarstwem, gastronomią albo pokrewnym (zaświadczenie z PUP), nie posiadające przeciwwskazań do wykonywania zawodu (zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wyjazdu), znające język angielski w stopniu komunikatywnym.

CZAS TRWANIA STAŻU Osiem tygodni tj: 01 październik – 23 listopad 2012 roku

UCZESTNICY PROJEKTU

UCZESTNICY PROJEKTU W Projekcie wzięło udział 14 uczestników, w tym 8 kobiet oraz 6 mężczyzn. Wszyscy uczestnicy to osoby bezrobotne, zarejestrowane w UP w przedziale wiekowym od 20 do 32 roku życia.

Cele projektu skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką wzrost kompetencji i umiejętności w wybranym przez uczestnika zawodzie zdobycie doświadczenia zawodowego niezbędnego do podjęcia pracy uzupełnienie kształcenie formalnego poznanie wymogów Europejskiego Rynku Pracy wzbogacenie umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim zwiększenie mobilności i pewności siebie uczestników projektu kształtowanie postaw otwartych na zmiany, na inne kultury i odmienności narodowe

Korzyści z udziału w Projekcie Jako korzyści wynikające z Projektu uczestnicy wskazują w raportach m.i.n.: udoskonalenie umiejętności językowych zdobycie doświadczenia zawodowego poznanie innych metod i technik pracy poznanie brytyjskiej kultury i zwyczajów nabranie pewności siebie uzyskanie referencji pomocnych przy poszukiwaniu pracy w przyszłości nawiązanie nowych znajomości

Korzyści z udziału w Projekcie Ponadto uczestnicy projektu otrzymają dokument EUROPASS – MOBILNOŚĆ, który jest dokumentem europejskim oficjalnie poświadczającym szczegółowe informacje dotyczące umiejętności i kompetencji zdobytych przez jego posiadacza podczas okresu spędzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych.

PRZYGOTOWANIA DO WYJAZDU Przygotowanie uczniów do stażu przebiegało na trzech płaszczyznach: Językowej Pedagogicznej Kulturowej

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE Przed wyjazdem uczniowie uczestniczyli w 100 godzinnym kursie języka angielskiego, który obejmował naukę porozumiewania się w codziennych sytuacjach oraz naukę słownictwa branżowego. Kurs językowy trwał od 13 sierpnia do 22 września 2012r. Zajęcia prowadzone były przez dwóch lektorów: Panią Martę Surowiec oraz native speakera Pana Nicolasa E.T. Weatherill

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE Uczestnicy w ramach Projektu otrzymali przed wyjazdem słowniki polsko-angielskie, angielsko-polskie, które okazały się niezwykle przydatne w miejscu odbywania stażu – Plymouth.

MIĘDZYNARODOWY EGZAMIN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 24.09.2012r. uczestnicy Projektu przystąpili do międzynarodowego egzaminu językowego Test of English for International Communication: TOEIC (6 osób) oraz TOEIC Bridge (8 osób) i otrzymali międzynarodowe certyfikaty określające ich umiejętności językowe.

Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, utrwalenie zdolności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie ze stresem przezwyciężenie trudności wywołanych rozłąką z rodziną i bliskimi Zajęcia przeprowadziła Pani psycholog Małgorzta Gardziejewska w terminie od 9 sierpnia do 10 sierpnia 2012r.

PRZYGOTOWANIE KULTUROWE Zostało przeprowadzone w dwóch fazach: Krajowej mające na celu zapoznanie uczestników z kulturą Wielkiej Brytanii panującymi tam zwyczajami, stylem życia Brytyjczyków zarówno w środowisku pracy jak i prywatnym. Zajęcia te przeprowadziła Pani Agnieszka Luczek w terminie od 14 września do 21 września 2012r. Zagranicznej przeprowadzone przez partnera projektu – „Welcome Meeting” Podczas tego spotkania uczniowie zostali zapoznani z topografią miasta, otrzymali mapę miasta Plymouth z zaznaczonym miejscem zamieszkania i miejscem stażu, a także informacją na temat połączeń autobusowych. Ponadto w ramach przygotowania kulturowego angielski partner oprowadził uczniów po mieście.

1 październik 2012 r. – wyjazd na staż

Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku. PIERWSZY DZIEŃ STAŻU Uczestnicy przez 8 tygodni odbywali staże w brytyjskich hotelach i restauracjach w terminie od 1 października do 23 listopada 2012r. na stanowiskach kelner oraz room service. Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku.

MIEJSCA PRAKTYK Staże odbywały się w następujących angielskich restauracjach: The Dolphin House Brazzerie – Zucca Restaurant, The Leading Restaurant of the World – Zucca, Asia Chic, The Souk, Rocco Y Lola oraz hotelach: - The Holiday Inn - Juryss Inn - Future Inn - Camelot Hotel - The Copthorne Hotel - The Kynance Hotel -

Uczestnicy podczas praktyk

Uczestnicy podczas praktyk

„Nie samą pracą człowiek żyje…” … odwiedzanie ciekawych miejsc, zarówno w dzień, jak i w nocy 

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Niedzielne popołudnie na lodowisku. Na łonie natury…

A w weekendy ...

PLYMOUTH w oczach uczestników Projektu

PLYMOUTH w oczach uczestników Projektu

POWRÓT UCZESNIKÓW PROJEKTU DO POLSKI 25 listopada 2012r. Uczestnicy Projektu wylecieli z lotniska w Bristolu i szczęśliwie wylądowali na lotnisku w Gdańsku, skąd zostali przetransportowani do Ostródy.

Dziękuję za uwagę Magdalena Iciaszek