WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Porównanie pożądanych umiejętności dzieci kończących edukację przedszkolną oraz kończących klasę pierwszą szkoły podstawowej.
Sześciolatek idzie do szkoły
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO DLA PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH ORAZ INNYCH FORM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
Dojrzałość szkolna Anna Suchodolska.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Sześciolatek w I klasie – realizacja nowej podstawy programowej
Dojrzałość szkolna.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego –”Sześciolatki w szkole”. 6.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Sześciolatek w I klasie
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
Sześciolatek idzie do szkoły
Opracowanie graficzne: Przedszkole „JEDYNECZKA” w Morągu
SZEŚCIOLATEK W „SZÓSTCE”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
psycholog Anna Pełka pedagog Agnieszka Pawlicka- Metera
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Co powinno umieć dziecko, które rozpoczyna naukę w klasie pierwszej?
Jesteśmy w klasie I Opracowała Dorota Stańczak
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Izabela Modzelewska mgr psychologii
Dojrzałość szkolna Anna Suchodolska.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
spotkania informacyjne marzec 2009 roku
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
Opracowała: Mirosława Lasecka
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Moje dziecko w szkole. Dziecko w oddziale przedszkolnym przygotowuje się do nauki czytania, pisania i edukacji matematycznej Uczeń w klasie I uczy się.
Wiadomości i umiejętności, które uczeń zdobywa na każdym etapie edukacyjnym, opisane są, zgodnie z ideą europejskiej struktury kwalifikacji, w języku.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Dziecko w świecie matematyki
Opracowała: Mirosława Lasecka
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ (KLASA I)

UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I PISANIA Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania: potrafi uważnie patrzeć, aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach; potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie polecenia typu: narysuj kółko w lewym górnym rogu kartki; dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania; interesuje się czytaniem i pisaniem; Umiejętność czytania i pisania: zna wszystkie litery alfabetu; czyta i rozumie proste, krótkie teksty; pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii);

UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I PISANIA Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej; interesuje się książkami; słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich. posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie; interesuje się książką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów, w miarę możliwości czyta lektury wskazane przez nauczyciela; korzysta z pakietów edukacyjnych (zeszytów ćwiczeń i innych pomocy dydaktycznych) pod kierunkiem nauczyciela.

EDUKACJA MATEMATYCZNA Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne; ustala równoliczność dwóch zbiorów; rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów; klasyfikuje obiekty: tworzy kolekcje np. zwierzęta, zabawki, rzeczy do ubrania; ustala równoliczność mimo obserwowanych zmian w układzie elementów w porównywanych zbiorach; rozróżnia stronę lewą i prawą u siebie i innych, określa położenie obiektów względem obranego obiektu, orientuje się na kartce papieru;

EDUKACJA MATEMATYCZNA Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego; posługuje się liczebnikami porządkowymi, wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych; sprawnie liczy obiekty, także wspak (zakres do 20); zapisuje liczby cyframi (zakres do 10); sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10 (manipulując obiektami lub rachując na zbiorach zastępczych np. palcach), poprawnie zapisuje te działania; zapisuje rozwiązanie zadania z treścią przedstawionego słownie, stosując zapis cyfrowy i znaki działań;

EDUKACJA MATEMATYCZNA Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I wie, na czym polega pomiar długości, i zna proste sposoby mierzenia: krokami, stopa za stopą; zna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku. mierzy długość, posługując się np. linijką, porównuje długości obiektów; potrafi ważyć przedmioty, różnicuje przedmioty cięższe i lżejsze; nazywa dni w tygodniu i miesiące w roku, orientuje się do czego służy kalendarz, i potrafi z niego korzystać; zna będące w obiegu monety i banknot o wartości 10 zł; w sytuacjach wymagających wysiłku intelektualnego dąży do wykonania zadania.

Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I posługuje się komputerem w podstawowym zakresie: uruchamia program, korzysta z myszy i klawiatury; wie, jak trzeba korzystać z komputera, żeby nie narażać własnego zdrowia.

Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje; nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu; recytuje wiersze i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego; rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami.

UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych; obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują, grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy; w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych, próbuje przewidywać skutki swoich zachowań; umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE Dziecko kończące przedszkole Dziecko kończące klasę I umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby; właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie; samodzielnie korzysta z toalety; samodzielnie ubiera się i rozbiera, dba o rzeczy osobiste; utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

Prezentację przygotowały: Danuta Szymanowska i Izabela Jarosz Wykorzystanie prezentacji dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody Dyrekcji Szkoły Podstawowej nr 7 w Poznaniu.