Na barykady… dyrektorze!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Sprawdzian także dla rodziców
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
PROGRAM WZMOCNIENIA EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO I OCENY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ETAP II Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
1 czuć się bezpiecznie – szkoła uhonorowana certyfikatami: Szkoła wyróżniona za bezpieczeństwo oraz Szkoła wyróżniona za wychowanie; Zostając uczniem.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
"Zapomnij o zapominaniu!"
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
“Szkoła w procentach”.
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Planowanie własnej przyszłości
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Zasady pracy metodą projektu
PROFILE KLAS PIERWSZYCH LO W ROKU SZKOLNYM
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
WYMARZONY ZAWÓD.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

Na barykady… dyrektorze! Irena Dzierzgowska marzec 17

„Wyobraź sobie świat, w którym każdy ciągle się uczy, w którym to nad czym się zastanawiasz jest znacznie bardziej interesujące od tego co wiesz, a ciekawość jest cenniejsza od uznanej wiedzy. Wyobraź sobie świat, w którym to, co oddajesz, bardziej się liczy od tego, co sobie zostawiasz, gdzie radość nie jest wstydliwym słowem, a zabawa nie jest zakazana powyżej jedenastego roku życia. Taaak. Wyobraź to sobie” Manifest.www.cluetrain.com R. Levine, Ch. Locke, D. Searls, D. Weinberger

? Świat w 2025 roku Jest zaradny Umie się uczyć Ma wysoki poziom optymizmu Jan

Szkoła zarządzająca wiedzą 2025 rok Jan 2004 rok

Rewolucja w edukacji Manifest Rewolucja w edukacji już się rozpoczęła. Nie słyszysz odgłosów werbli? Pierwsi buntownicy zdobywają barykady. Możesz czekać. Możesz się do nich przyłączyć. Możesz im przewodzić. Z barykady lepiej widać! Szkoła potrzebuje zmiany. Dość już trzech „p”: posłuszeństwa, punktualności i wykonywania powtarzalnych czynności! Dosyć nudy, żargonu, zalewu faktów, encyklopedyzmu, oderwania nauki od życia, oceniania nie za to co uczeń zrobił, lecz za to, czego oczekuje nauczyciel!

Rewolucja w edukacji Manifest Szkoła nauczająca przekształca się w Szkołę zarządzającą wiedzą! Mózg jest narzędziem uczenia się. Należy go traktować co najmniej tak samo poważnie jak komputery. Poznać sposób obsługi! Istnieje już gotowe oprogramowanie i znana jest struktura mózgu: software i hardware. Uczenie wymaga posługiwania się nimi!

Rewolucja w edukacji Manifest Komputerowa maksyma „włożysz śmieci – wyjmiesz śmieci” dotyczy także nauczania! Zdobywanie wiedzy musi być oparte na rzetelnej wiedzy! Zarządzanie wiedzy wymaga umiejętności: planowania zdobywania wiedzy twórczego myślenia prezentowania wiedzy oceny i samooceny Musimy przywrócić szkole radość uczenia się. Niech nasz uczeń będzie menedżerem własnej wiedzy!

Wykorzystanie wiedzy do zdobywania wiedzy Lata ’90 XX wieku – dekada mózgu: 95% informacji o strukturze, funkcjach i działaniu mózgu Mózg Lenina Budowa mózgu: dwie półkule Mechanizmy pamięci Style myślenia Rodzaje inteligencji

Dwie półkule mózgu Lewa półkula Mowa Logika Liczenie Szeregowanie Matematyka Prawa półkula Rytm Rym Muzyka Obrazy Wyobraźnia

Ćwiczenie 1. Twoja, dominująca półkula mózgu Przeczytaj uważnie 10 poniższych pytań. Przy każdym z nich wybierz i zakreśl w dowolny sposób tylko jedną odpowiedź, a lub b. Pamiętaj, nie ma złych odpowiedzi! 7. Gdybyś wygrał milion złotych, co byś zrobił? Kupiłbyś wszystko, o czym marzyłeś Włożyłbyś pieniądze do banku, żeby mieć zapewnioną przyszłość 8. Który przedmiot szkolny lubisz bardziej? Plastykę, sztukę Matematykę 9. Jaki prezent wolałbyś dostać na urodziny? Wakacje w Disneylandzie Komputer 10. Czy wolisz sztuki teatralne pisane Wierszem Czy prozą 6. Jak często kierujesz się intuicją w ocenie ludzi? Często Bardzo rzadko 4. Jak często analizujesz swoje postępowanie? Rzadko Często 1. Której z wymienionych postaci historycznych chętnie uścisnąłbyś rękę? Matce Teresie Albertowi Einsteinowi 2. Jak oceniasz powiedzenie „Najlepszą obroną jest atak?” Stanowczo się nie zgadzam To dobra taktyka 3. Jak często tracisz nas sobą panowanie? Często Nigdy 5. Jakie informacje w telewizji najbardziej Cię interesują? Informacje o ciekawych ludziach Polityka

Ćwiczenie 1. Wyniki Co to znaczy? Jeśli więcej razy wybrałeś odpowiedź a, to znaczy, że prawa półkula „rządzi” Twoim mózgiem. Masz wiele intuicji i często z niej korzystasz. Masz wiele wyobraźni. W życiu kierujesz się emocjami. Lubisz rytm, rym, kolory. Jeśli więcej razy wybrałeś odpowiedź b, to znaczy, że w Twoim mózgu dominuje lewa półkula. W życiu kierujesz się zdrowym rozsądkiem. Masz logiczny uporządkowany umysł. Starasz się rozsądnie i dogłębnie zrozumieć świat. Masz też zdolności do nauki języków obcych. Jeśli tyle samo razy wybrałeś a i b to masz zrównoważony mózg, w którym obie półkule dobrze ze sobą współpracują. Rozwijaj i jedną i drugą. Myśl logicznie, ale z wyobraźnią i emocjami.

Wniosek „Jeśli wykorzystujesz jedynie zdolność lewej półkuli mózgu uczniów, nie dziw się, że kształcisz półgłówków” Tony Buzan

Mechanizmy pamięci Krótkotrwała „Dziurawe sito” Zmysłowa Długoterminowa

Ćwiczenie 2. Czy masz dobrą pamięć? Czy pamiętasz? Czy na monetach jedno i dwugroszowych jest ten sam rysunek? Gdzie na monecie pięciozłotowej znajduje się wyraz „złotych”? Jaka litera na klawiaturze komputera sąsiaduje z literą „A”? W którą stronę patrzy Mieszko I na banknocie dziesięciozłotowym? Jakie światło pali się na dole sygnalizacji świetlnej, czerwone czy zielone? Jaki jest ostatni, na górze, po prawej stronie, klawisz na klawiaturze komputera?

Ćwiczenie 2. Odpowiedzi zielone na dole w lewo klawisz „ -” litera „S” pod cyfrą, półkoliście na dole monety nie, na dwugroszówce jest podwójny kłos

Mechanizmy pamięci Pamięć długoterminowa Albert Einstein

Wniosek Zainteresowanie Porcjowanie wiedzy Powtarzanie w odstępach kalendarzowych

Style myślenia Wykład Wzrokowcy Słuchowcy Kinestetycy Lokomotywa? Lekki Poruszający Barwny Przejrzysty Wykład Harmonijny Dźwięczny Wzrokowcy Słuchowcy Kinestetycy Lokomotywa?

Wniosek Poszerzanie stylu mówienia Strategie uczenia się dostosowane do stylu myślenia: wzrokowcy – przepisują podręcznik słuchowcy – spacerują z diskmenem kinestetycy – dyskutują, opowiadają mamie, pieskowi, misiowi

Śmiało, nie ma złych odpowiedzi! Rodzaje inteligencji Masz przed sobą 16 pytań, a w każdym trzy warianty odpowiedzi: a, b lub c. Wybierz tylko jeden, ten, który najbardziej Ci odpowiada. Śmiało, nie ma złych odpowiedzi! 11. W telewizji najchętniej oglądałbyś: kanał sportowy kanał muzyczny kanał przyrodniczy 10. W obcych krajach chciałbyś: zwiedzać muzea poznawać zwyczaje mieszkańców słuchać koncertów 12. Kim najchętniej byś został? pisarzem tenisistą aktorem 14. Jakie słowo charakteryzuje Twój charakter? towarzyski skryty racjonalny 16. Co chętnie ofiarowałbyś ukochanej osobie? oryginał obrazu wielkiego mistrza ogromny koszt kwiatów bilety na wyprawę dookoła świata 15. Gdybyś miał wystąpić na uroczystości szkolnej: najchętniej recytowałbyś wiersze śpiewałbyś w chórze brałbyś udział w pokazach gimnastycznych 9. W wyposażeniu pokoju za najważniejszy sprzęt uznasz: magnetofon z wieżą komputer bibliotekę 13. Na jaki kurs chętnie byś chodził? na naukę obcego języka na układanie bukietów z kwiatów na artystyczną fotografikę 7. Gdybyś miał wielki ogród, co najchętniej byś w nim robił? uprawiał rośliny projektował rozmieszczenie roślin i budowli ogrodowych urządzał grilla dla przyjaciół 2. Jak sądzisz, jakimi słowami opisaliby Ciebie rodzice? wyrozumiały mądrala zamyślony 1. W jaki sposób najchętniej podejmujesz decyzję? pod wpływem innych osób słuchając eksperta kierując się własną wiedzą i intuicją 3. Co wzbudza Twój największy podziw? sławne budowle, jak piramidy egipskie cuda przyrody – wodospad Niagara piękne głosy jak Pavarotti 4. Którą z atrakcji w wesołym miasteczku najbardziej lubisz? strzelnicę samochodziki dom, w którym straszy 6. Jakie imprezy lubisz najbardziej? filmy koncerty teatr 5. W jaki sposób najchętniej spędzasz wolny czas? czytając książki uprawiając aktywność fizyczną na łonie przyrody 8. Z kim byś chętnie porozmawiał? z Billem Gates’em - twórcą komputerów z Adamem Małyszem z J. K. Rowling - autorką Harry Pottera

Wyniki Rodzaje inteligencji Numery pytań Logiczna 1b 2b 7b 8a 9b 14c Językowa 5a 6c 8c 9c 13a 15a Muzyczna 3c 6b 9a 10c 11b 15b Wizualna 3a 4a 6a 10a 13c 16a Przyrodnicza 3b 5c 7a 11c 13b 16b Interpersonalna 1a 2a 7c 10b 14a 16c Intrapersonalna 1c 2c 4c 12a 12c 14b Ruchowa 4b 5b 8b 11a 12b 15c

Rodzaje inteligencji 1. Językowa 2. Matematyczno-logiczna 3. Wizualno-przestrzenna 4. Muzyczna

Rodzaje inteligencji 5. Przyrodnicza 6. Interpersonalna 7. Intrapersonalna 8. Kinestatyczna

Wniosek Diagnozowanie rodzaju inteligencji Szkoła sprawiedliwa względem inteligencji uczniów

Na barykady… dyrektorze!