Badanie statystyczne TEMAT:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Advertisements

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
Podstawa prawna Uchwałą Nr 370/XXXVII/2013 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 19 września 2013r. został wprowadzony na terenie gminy Śrem Program „Rodzina.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Wskaźniki analizy technicznej
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
MIARY ZMIENNOŚCI Główne (wywołujące zmienność systematyczną)
Symulacja cen akcji Modelowanie lokowania aktywów.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Rozkład normalny Cecha posiada rozkład normalny jeśli na jej wielkość ma wpływ wiele niezależnych czynników, a wpływ każdego z nich nie jest zbyt duży.
SPRAWDZIAN Matematyka
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Metody Symulacyjne w Telekomunikacji (MEST) Wykład 6/7: Analiza statystyczna wyników symulacyjnych  Dr inż. Halina Tarasiuk
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Opracowała: Joanna Wasiak
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Konstrukcja, estymacja parametrów
Zadanka (wybór) bez kalkulatora i arkusza kalkulacyjnego dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Nowe ceny biletów. Nowy system ulg. Nowe zasady przewozowe. Komunikacja miejska w Stalowej Woli od r. KLIKAJ NA SLAJDY, ABY PRZEJŚĆ DO NASTĘPNEGO.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
a)Ponieważ chronię środowisko, Dz. 8% Ch.6% b)Bo chcę rozładować korki uliczne, Dz. 3% Ch.2% c)Z powodów ekonomicznych(bo.
Dzień Zbiórka pod moim domofonem o 9:40.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
W w w. s t y p e n d i a j p 2. p l. Idea stypendiów Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II skierowane są do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów,
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Wnioskowanie statystyczne
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
. Lipinki Łużyckie, r.. Liczba złożonych deklaracji 867 w tym:  Liczba deklaracji z segregacją670 /2198 osób /  Liczba deklaracji z brakiem.
„Ile lat ma Guś”.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
ze statystyki opisowej
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Temat: " Statystyka Komunikacji Miejskiej KZK GOP w Sosnowcu " Uczniowie wykonujący: Nauczyciele prowadzący: Natalia Pasternak p.mgr Teresa Stochel Mateusz.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
ULGI W PRZEJAZDACH KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ - TO SIĘ ZMIENI OD 1 STYCZNIA 2018 ROKU
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Badanie statystyczne TEMAT: Miesięczny wydatek gospodarstwa domowego na zakup biletów komunikacji miejskiej.

Koszty biletów komunikacji miejskiej (KZK GOP)

Bilety miesięczne - imienne

miesięczny: 108 zł ulgowy 54 zł Bilety na okaziciela : 1-dniowy: 12 zł ulgowy 6 zł 2-dniowy: 18 zł ulgowy 9 zł 5-dniowy: 30 zł ulgowy 15 zł 7-dniowy: 34 zł ulgowy 17 zł 14-dniowy: 56 zł ulgowy 28 zł miesięczny: 108 zł ulgowy 54 zł Bilety imienne: kwartalny (na 3 kolejne miesiące) uprawniający do przejazdu na terenie 2 i więcej gmin: 240 zł ulgowy 120 zł kwartalny (na 3 kolejne miesiące) uprawniający do przejazdu na terenie 1 gminy: 200 zł ulgowy 100 zł Bilet miesięczny szkolny ulgowy - imienny TS (ważny z legitymacją szkolną) uprawniający do przejazdu w relacji pomiędzy miejscem zamieszkania oraz szkołą i z powrotem, w dni nauki szkolnej: 30 zł. Bilet obowiązuje na poszczególne miesiące roku szkolnego (od września do czerwca). Bilet przeznaczony wyłącznie dla uczniów szkół dziennych podstawowych, zawodowych, średnich oraz gimnazjów. Bilet wakacyjny - dwumiesięczny bilet imienny WSC, uprawniający do przejazdu wszystkimi liniami na terenie dwóch lub więcej miast (gmin) przez okres dwóch miesięcy wakacyjnych (lipiec i sierpień): 160 zł ulgowy 80 zł.

Miejsce przeprowadzenia badania Badanie zostało przeprowadzone na terenie budynku TESCO spółka z o.o. w Rudzie Śląskiej przy ulicy 1 Maja 370A w dniach 16-17 Lutego 2008 roku. Badaniu podlegali przypadkowi klienci sklepu, którzy mieli ukończone 18 lat i mają założoną własną rodzinę.

Wyniki badania

Z przeprowadzonego badania wynika, że przeciętna rodzina wydaje na zakup biletów komunikacji miejskiej kwotę w przedziale od 80 do 100 zł.

Nasze obserwacje pokrywają się z interpretacjami matematycznymi jakimi średnia arytmetyczna, która dla naszych danych wynosi 84,6 zł. Takie ukształtowanie się średniej wynika z popularnego obecnie modelu rodziny 2 + 2. Koszt biletu miesięcznego ulgowego wynosi około 40zł, a przy dwójce dzieci uczęszczających do szkoły oraz rodzicach dojeżdżających do pracy autem suma wydatków na komunikację miejską znajduje się w okolicach naszej średniej arytmetycznej.

Mediana osiąga podobną wartość do średniej arytmetycznej (Me=73,33), natomiast odchylenie standardowe osiąga wartość 34,16 co świadczy o pewnym rozproszeniu danych, jednak nie jest ono zbyt duże. W pozostałych przedziałach (skrajnych) ilość gospodarstw domowych jest niewielka. Należą do nich głównie osoby, które praktycznie nie korzystają z komunikacji miejskiej (dolna granica), ponieważ rodziny te są bezdzietne lub dzieci tych rodzin są już osobami dorosłymi, a sami rodzice korzystają wyłącznie z samochodu. Do górnej granicy należą głównie rodziny, które nie posiadają samochodu i zarówno rodzice jak i dzieci przemieszczają się za pomocą autobusów lub tramwajów.

Wszelkie dane statystyczne oraz obliczenia, znajdują się w załączniku numer 1, na podstawie którego powstała ta prezentacja. Projekt został wykonany przez uczniów klasy III „a” : Piotr Labus Damian Zieliński KONIEC