Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie parki narodowe
Advertisements

PARK PAŁACOWY W ŻYCHLINIE
Czy znasz swój park?.
ŚCIEŻKA EKOLOGICZNA.
Świat zwierząt i roślin w Polsce
Co to jest las? Las to kompleks roślinności, a zwłaszcza drzew rosnących zwarcie wraz ze światem zwierzęcym oraz zależnościami między nimi.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Nad Bugiem Prezentacja niniejsza jest jedynie „zwiastunem” bogatego pokazu, który ze względów technicznych tej witryny nie może być zaprezentowany w całości.
Szata roślinna i świat zwierzęcy Polski
Krajobraz stepu.
Ustawa o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
POMNIKI PRZYRODY W GMINIE SKOKI
Jaka to roślina? LABIRYNT.
Skład grupy: Błażej Sz., Dominik T. i Jakub G.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Najważniejsze dane: Park narodowy ,,Ujście Warty” powstał w 1996 roku. Obejmuje obszar 20532,46 ha, pozostając jednym z największych parków województwa.
PROJEKT ŚCIEŻKI PRZYRODNICZO – HISTORYCZNEJ
Nasiennictwo leśne.
Światowy Dzień Drzewa 10 października 2013 r.
FORMY OCHRONY PRZYRODY W NASZYM REGIONIE
Kraina stawów – Park Krajobrazowy Dolina Baryczy
Społeczna Ochrona Przyrody
LAS A LEŚNY BANK GENÓW.
Skorzęcińskie lasy zapraszają!
Spacerkiem po rezerwatach przyrody
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Projekt edukacyjny ogrodu szkolnego „Zielony zakątek”
Lasy w mojej okolicy.
„Lasy mojej okolicy”.
Lasy w mojej okolicy Bolesław Winiarski, kl III b gimnazjum.
Lasy w mojej okolicy.
„Lasy w mojej okolicy” "Płynie Noteć w Pradolinie i do Warty bieży na jej prawym brzegu piękna Biała leży„ Wieś Biała leżąca około 20 km od Piły- stolicy.
LAS W MOJEJ OKOLICY Dobrzewino. Las-Kompleks roślinności swoisty dla danego kontynentu geograficznego charakteryzujący się dużym udziałem drzew rosnących.
W otulinie lasów Słowińskiego
Brodnicki Park Krajobrazowy
Lasy w mojej okolicy 1.
Żyj lesie, niech radość ludziom się niesie
Lasy w mojej okolicy czyli Lasy Rudzkie.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Las na górze grodziskowej w korytnicy
Przyjaciel lasu.
Zapraszam na wycieczkę do Lasów Janowskich „Puszczańskim szlakiem”
Przyjaciel lasu ze mnie jest !
Pomniki w Parku Pomnik Thomasa Thomasa Woodrowa Wilsona z 1931 r.
Sebastian Gaj Adam Żydek
Wycieczka po południowej Wielkopolsce
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Arboretum to park leśny w Rogowie na powierzchni 53,76 ha. Znajduje się tutaj największa kolekcja drzew, krzewów i krzewinek pochodzących ze wszystkich.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Lasy są najpotężniejszymi ekosystemami lądowymi.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Drewniane” życie Projekt warsztatów terenowych
„Mali konstruktorzy i poligloci”
A TRAKCJE PRZYRODNICZE Gminy Lubochnia. R EZERWAT PRZYRODY K RUSZEWIEC Zajmuje powierzchnię 81,54 ha Został powołany 19 kwietnia 1979 roku.
Nadleśnictwo Antonin położone jest w Południowej Wielkopolsce w dwóch powiatach ostrowskim i ostrzeszowskim. Zasięgiem terytorialnym obejmuje 40 tys.
Ochrona indywidualna, gatunkowa i obszarowa. Ochrona indywidualna Jest to najstarsza forma ochrony przyrody na świecie. Ochroną indywidualną obejmuje.
GOSPODARKA LEŚNA W NADLEŚNICTWIE KUDYPY
Zasady pielęgnacji przydrożnych zadrzewień – harmonogram prac
Nasze Nadleśnictwo Nadleśnictwo Bartoszyce Połęcze 54
- Nadleśnictwo drawsko
Nasze Nadleśnictwo Jędrzejów
„NASZE NADLEŚNICTWO” NADLEŚNICTWO STRZYŻÓW
Nadleśnictwo Konstantynowo
Nadleśnictwo bydgoszcz
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Walory Lasów Nadleśnictwa.
Nadleśnictwo Jeleśnia
Historia Nadleśnictwa
Zapis prezentacji:

Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.

Czas trwania: 4 godziny. Cel główny: poznanie przyrody najbliższej okolicy.

Cele operacyjne: uczeń potrafi: - określić znaczenie parków w mieście, - wymienić parki na terenie Lubina, - wyjaśnić co to są geofity, - określić w jakim celu zakłada się budki lęgowe, - rozpoznawać wybrane gatunki drzew, - wymienić poznane pomniki przyrody, - wskazać strefy roślinności stawu/jeziora, - wyjaśnić czym charakteryzuje się łęg.

Cele operacyjne: uczeń doskonali: - współpracę w grupie, - umiejętność komunikowania się, obserwacji w terenie, ustnego i pisemnego, - wypowiadania się.

Metody: obserwacja, pogadanka, pokaz. Środki dydaktyczne: leksykony przyrodnicze „drzewa”, karty pracy, Literatura: J. Krajewski, A. Dunajski - ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina”.

I. Zajęcia terenowe na ścieżce przyrodniczej ,,Po parkach Lubina” 1. Park Słowiański - burza mózgów-znaczenie parków w mieście, -obserwacja budek lęgowych i określenie ich znaczenia -poznanie oznakowania pomników przyrody i ścieżki przyrodniczej, - odszukanie pomników przyrody (3 platany, sosna wejmutka) i określenie ich cech charakterystycznych, - rozpoznawanie pospolitych drzew iglastych: sosny, świerka, modrzewia, - obserwacja ziarnopłonu wiosennego jako przykładu geofitu.

2. Park Wrocławski - obserwacja regulacji koryta Zimnicy i znalezienie odpowiedzi na pytanie: dlaczego wykonuje się takie zabiegi? - obserwacja dzikiego fragmentu parku o charakterze łęgowym, - obserwacja roślinności wodno – szuwarowej stawu dydaktycznego, - rozpoznawanie drzew: topoli osiki, wierzby kruchej, olszy czarnej, grabu, buka.

3. Ulica Zamkowa - obserwacja pomnika przyrody - alei kasztanowców zwyczajnych. 4. Skwer J. Wyżykowskiego -obserwacja pomnika przyrody – lipy szerokolistnej. 5. Park J. Piłsudskiego -obserwacja pomników przyrody: jesionu wyniosłego i klonu jaworu. 6. Park Osiedlowy - obserwacja pomnika przyrody – grupy żywotników zachodnich. II. Zespołowe wypełnianie kart pracy.