Technik Organizacji Reklamy „Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo” Technik Organizacji Reklamy Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych 1) organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych; 2) organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej; 3) projektowania oraz wykonywania środków reklamowych
gazety, tygodniki czasopisma radio, telewizja drukarnie Technik organizacji reklamy to ciekawa i wielokierunkowa możliwość zatrudnienia zarówno w dużych firmach posiadających własne działy reklamy jak i poprzez prowadzenie własnej działalności gospodarczej gazety, tygodniki czasopisma radio, telewizja drukarnie firmy poligraficzne firmy organizujące kampanie reklamowe firmy organizujące festyny imprezy kulturalno - rekreacyjne własna firma reklamowa zajmująca się: - produkcją gadżetów reklamowych projektowaniem stron www projektowaniem banerów, ulotek, zdjęć reklamowych produkcją filmów reklamowych oraz okolicznościowych
założenie własnej firmy Urząd Pracy: bezzwrotne dofinansowanie (roku 2012 - 16.000 zł ) pod warunkiem utrzymania firmy przez rok. Wydatki udokumentowane fakturami związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
Korzystanie z funduszy europejskich Biznes plan – dofinansowanie zależne od indywidualnych potrzeb, dłuzszy okres utrzymania firmy dysponentem w Legnicy jest „Arleg” nas ulicy Rataja
Preferencje ZUS Rozpoczynający własną działalność gospodarczą po raz pierwszy ma obnizona składkę ZUS do ok. 370 zł przez 24 miesiące ( standardowi płatnicy ok. 1000 zł)
Technik organizacji reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych.
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych: 1) organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych; 2) organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej; 3) projektowania oraz wykonywania środków reklamowych. Do wykonywania zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodzie technik organizacji reklamy: −efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów (BHP, PDG, JOZ, KPS, OMZ), −efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie PKZ(A.p), −efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej
Zajęcia odbywają się w pracowniach szkolnych, warsztatach szkolnych, centrach kształcenia praktycznego oraz u pracodawcy. EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY PIERWSZĄ KWALIFIKACJĘ A.26. ODBYWA SIĘ POD KONIEC II SEMESTRU KLASY DRUGIEJ. EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY DRUGĄ KWALIFIKACJĘ A.27. ODBYWA SIĘ POD KONIEC I SEMESTRU KLASY CZWARTEJ
PROGRAMY NAUCZANIA DLA POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW 1. Marketing w działalności reklamowej- 180 godzin 2. Sprzedaż w reklamie - 165 godzin 3. Język obcy w działalności reklamowej - 75 godzin 4. Działalność gospodarcza w reklamie - 75 godzin 5. Elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie - 90 godzin 6. Organizacja i techniki reklamy - 180 godzin 7. Organizacja sprzedaży reklamy - 300 godzin 8. Projektowanie kampanii reklamowej - 435 godzin 9. Praktyki zawodowe - 160 godzin
Co dalej? Po ukończeniu szkoły możesz : Podjąć pracę LUB Studiować na kierunkach pokrewnych w następujących uczelniach: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy Politechnika Wrocławska Uniwersytet Wrocławski