BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Wyżyna Śląska.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Strategia działania KZK GOP na lata
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
I FORUM TRANSPORTU AGLOMERACYJNEGO
Komunikacja i Turystyka
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Metropolia „Silesia” - wprowadzenie
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
GOP Katowice ul. Słowackiego 27 i 29 Wymiary: 18,00 m x 9,70 m = 174,60 m2 Śródmieście (liczba ludności: ). Przy skrzyżowaniu ul J. Słowackiego z.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
mgr Marcin Połom Uniwersytet Gdański, Instytut Geografii
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
WOJEWODA ŚLĄSKI Zygmunt Łukaszczyk WO J EWÓ D Z TWO Ś L Ą S K I E
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Inwestycje w infrastrukturę
NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY w Tarnowskich Górach
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Zmieniamy Warszawę Program Inwestycyjny Warszawy
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Elementy geometryczne i relacje
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Historia kolei na terenach południowej Polski
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Tworzenie związku metropolitalnego. Górnośląski Związek Metropolitalny od lat zabiegał o stworzenie prawnych podstaw metropolii. Ustawa o związkach metropolitalnych.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU GRUPA KAPITAŁOWA:
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
GOP: Sieć Tramwajowa Według Modelu Trzech Miast. Częstotliwość kursowania w minutach TrasaMoja propozycjaStan aktualny Ruda Śląska – Bytomco 10co 20 Sosnowiec.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ”PRZEWOZY REGIONALNE” SP. Z O.O.

RUCH PASAŻERSKI W WOJ. ŚLĄSKIM W 2010 R. 592 pociągi uruchamiane w dobie 18,4 mln pasażerów kolei regionalnych 1 175, 82 km linii kolejowych, po których odbywają się przewozy pasażerskie 150 relacji uruchamianych w przewozach regionalnych

ISTOTNE BARIERY ROZWOJU KOLEI REGIONALNYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM Niskie prędkości handlowe pociągów Mała atrakcyjność lokalizacji przystanków Konkurowanie komunikacji autobusowej z kolejową

Istotny dla pasażera jest czas podróży łącznie z czasem dojścia przed i po przyjeździe środka transportu publicznego.

Prędkości handlowe pociągów regionalnych w województwie śląskim Średnia prędkość handlowa pociągu 41,77 km/h Najważniejsze relacje Katowice – Żywiec 39,70 km/h Katowice – Rybnik 41,90 km/h Katowice – Wisła Głębce 37,40 km/h Częstochowa – Gliwice 49,10 km/h Odcinki o najniższej prędkości handlowej PODG Bieniowiec – Skoczów 20,40 km/h Tarnowskie Góry – Bytom 26,10 km/h Wodzisław Śląski – Chałupki 26,80 km/h Zebrzydowice – Cieszyn 28,90 km/h

Częste historyczne położenie przystanków umiejscowionych z dala od osiedli mieszkalnych oraz centrów handlowych Dąbrowa Górnicza 0,5 km od centrum Bytom Bobrek 0,75 km od celu/ miejsca rozpoczęcia podróży

Częstochowa Aniołów 4 km od celu/ miejsca rozpoczęcia podróży Rząsawa – 4 km Cykarzew – 2 km Staropole Częstochowskie – 4 km Pyskowice – 3 km Toszek – 3 km Taciszów – 4 km Mysłowice Kosztowy 2 km

Zasięg terytorialny KZK GOP Konkurencyjne połączenia przewozów kolejowych i KZK GOP Konkurencyjne linie przyspieszone 801, 831 Katowice, Piotra Skargi – Gołonóg Zajezdnia 807, 808, 811 Katowice, Piotra Skargi – Tworzeń Huta Katowice 814 Katowice Piotra Skargi – Gołonóg Dworzec PKP 815 Katowice Piotra Skargi – Zagórze Zajezdnia 820 Katowice Piotra Skargi – Tarnowskie Góry Dworzec PKP 830 Katowice Piotra Skargi – Bytom Dworzec PKP 840 Katowice Piotra Skargi – Gliwice Teatr Muzyczny 870 Katowice Piotra Skargi – Gliwice Plac Piastów 23 linie przyspieszone Zasięg terytorialny KZK GOP Źródło: http://www.kzkgop.com.pl/strony/p-1-geneza.html

ROZWIĄZANIA Modernizacja infrastruktury kolejowej remont linii kolejowych; dostosowanie lokalizacji przystanków na głównej linii aglomeracyjnej do miejsc generujących główne potoki podróżnych; lepsza korelacja z transportem indywidualnym.

Tworzenie węzłów przesiadkowych umożliwiających dogodne skomunikowanie z komunikacją tramwajową i autobusową; zapewniających zaplecze parkingowe. Opracowanie Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego

SPECYFIKA KOLEI W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM Policentryczny charakter ruchu pasażerskiego brak centralnego punktu podróży; wymiana podróżnych pomiędzy różnymi miastami należącymi do Aglomeracji Górnośląskiej.

RUCH PASAŻERSKI Centralny ośrodek celu podróży MAZOWIECKIE ŚLĄSKIE Brak centralnego ośrodka celu podróży

Najważniejsze relacje Gęsta sieć przystanków i małe odległości pomiędzy nimi niewielkie odległości pomiędzy przystankami utrudniają odprawę podróżnych w tradycyjny sposób. Najważniejsze relacje Średnia odległość między przystankami w minutach Najmniejsza odległość między przystankami w minutach Katowice - Żywiec 4,6 1,7 Katowice - Rybnik 2 Katowice - Wisła Głębce 6,17 2,7 Częstochowa - Gliwice 4,15

Planowane i podjęte działania Przewozów Regionalnych wprowadzenie biletu strefowego; zmiana sposobu odprawy podróżnych, wprowadzenie kontroli na wzór kontroli stosowanej w komunikacji autobusowej; rozbudowa alternatywnych form zakupu biletów: - automaty biletowe, - system zakupu CallPay.

Dziękuję za uwagę.