mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
Uczeń trudny.
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Sprawdzian także dla rodziców
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Jestem rodzicem dziecka z dysleksją
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Jak się uczyć - zasady.
Niepowodzenia w nauce Jak pomóc dzieciom mającym trudności w nauce?
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Jak pomagać dziecku w nauce?
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
PRACA DOMOWA UCZNIA Autor: Beata Słowińska.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Vademecum szóstoklasisty i gimnazjalisty
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Jakub Szota Częstochowa 2012
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Ocenianie Kształtujące
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
DOBRY START.
OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Metody sprawnego uczenia się.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Jak pomagać dziecku w nauce?
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
Nowoczesne techniki uczenia się
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Jak motywować dziecko do nauki ?
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Jak efektywnie pomagać dzieciom w nauce? Ilona Bojakowska psycholog.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
Zapis prezentacji:

mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Techniki uczenia się Opracowały: mgr Jolanta Szurgacz mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bytomiu

Rodzaje technik ze względu na dominującą percepcję

Percepcja wzrokowa, tzw. „wzrokowcy” czytanie wykresy tabelki plany podkreślenia rysowanie symboli mapy mentalne

Percepcja słuchowa, tzw. „słuchowcy” czytanie na głos słuchanie z odtwarzaczy głośne powtarzanie materiału (najlepiej przed audytorium)‏ tworzenie rymów i skojarzeń

Umiejętności kinestetyczno - przestrzenne Elementy poprzednich technik z wykorzystaniem ruchu, np. malowania, gestykulacji.

Mapa mentalna

Tabela

Wykres

Symbole

Jak się uczyć - wskazówki Należy wyeliminować wszystko co rozprasza uwagę - telewizor, radio, komputer powinny być wyłączone, na biurku nie powinno być zbędnych przedmiotów. W trakcie nauki należy robić krótkie przerwy, a zadania łatwiejsze przeplatać trudniejszymi. Jeśli materiał jest obszerny, należy podzielić go na sensowne części. Należy pamiętać, że przeszkody mają pierwszeństwo - głód, senność, stres, złe oświetlenie - utrudniają koncentrację uwagi. Warto mądrze zaplanować naukę - tydzień ma aż 5 dni, nie należy zostawiać wszystkiego na ostatni moment. Unikając zaległości w nauce oszczędzamy sobie wielu niepotrzebnych napięć i stresów, Pamiętaj! Nauka rozpoczyna się na lekcji; uwaga i aktywny udział w lekcji pozwolą zaoszczędzić sporo czasu w domu.zpoczyna się na lekcji (uwaga i aktywny

Najkorzystniejszy czas na naukę

Co rodzice robić powinni: Zrozumieć problem dziecka (dziecko nie jest leniwe czy niezdolne, ono potrzebuje właściwie ukierunkowanej pomocy)‏ Poznać jego mocne strony Umacniać w dziecku pozytywne wartości, zainteresowania Zapewnić mu warunki do pracy Wzmacniać pozytywnie, czyli nagradzać pochwałą nawet za drobne sukcecy Nadzorować systematyczną pracę Analizować trudności

Czego rodzice robić nie powinni: Nie tłumaczyć trudności dziecka wyłącznie lenistwem Nie porównywać z rówieśnikami lub rodzeństwem Nie liczyć na natychmiastowe efekty Nie krytykować i ośmieszać Nie podważać autorytetu nauczycieli, terapeutów Nie usprawiedliwiac niechęci do wykonywania ćwiczeń Nie odrabiać za dziecko prac domowych