DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Advertisements

Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Asertywność.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Kierowanie twórczością w organizacji
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Prawa dzieci.
Małgorzata Bogdanowicz
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Prawa Dziecka.
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
6 kroków do porozumienia
SYTUACJA RODZIN DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH...?
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
Zespól Szkól Szpitalnych
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Prawa dziecka.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Ankieta na temat agresji w szkole
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
PRAWA DZIECKA.
KONSTRUKTYWNA KŁÓTNIA.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Postawa asertywna.
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
PRZEMOC I AGRESJA.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Prawa dziecka.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Konflikty rówieśnicze
NEGOCJACJE.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zapis prezentacji:

DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”

Konflikt jest rzeczą naturalną i może służyć postępowi. W powszechnym przekonaniu, konflikt traktowany jest jako sytuacja niepożądana, której za wszelką cenę należy unikać. Konflikt jest rzeczą naturalną i może służyć postępowi.

-Interesy psychologiczne RODZAJE KONFLIKTÓW KONFLIKT RELACJI -Stereotypy Błędne postrzegania -Zła komunikacja KONFLIKT INTERESÓW: -Interesy rzeczowe -Interesy psychologiczne -Interesy proceduralne

KONFLIKT STRUKTURY: -Ograniczenie czasowe -Nierówny rozkład sił -Różne role społeczne KONFLIKT DANYCH: -Brak informacji - Błędne zrozumienie danych - Różne sposoby interpretacji danych KONFLIKT WARTOŚCI: -Różnice religijne -Różnice tradycji -Różnice wartości dnia codziennego

Sytuacje konfliktowe, to takie , w których interesy dwóch osób wydają się nie do pogodzenia. W takich sytuacjach opisujemy zachowanie ludzi według dwóch wymiarów: 1. ASERTYWNOŚĆ- stopień, w jakim osoba próbuje bronić własnych interesów. 2. WSPÓŁPRACA- stopień, w jakim osoba skłonna jest do współpracy; stopień, w jakim troszczą się o interesy drugiej osoby.

Z pomocą tych dwóch wymiarów możemy odróżnić parę stylów konfliktów. RYWALIZACJA WSPÓŁPRACA SZUKANIE KOMPROMISU UNIKANIE DOSTOSOWANIE SIĘ NIESPÓŁPRACUJĄCY WSPÓŁPRACUJĄCY SKŁONNOŚĆ DO WSPÓŁPRACY

RYWALIZACJA To styl, w którym jedna ze stron dążąca bezwzględnie do zaspokojenia swoich potrzeb wygrywa kosztem przegranej drugiej strony. U źródeł tej postawy kryje się dążenie do wygrania za wszelką cenę i ignorowanie potrzeb drugiej strony. Jest to podstawa walki i dominacji, oparta na strategii wygrany- przegrany.

DOSTOSOWANIE SIĘ To styl kooperatywny, ale nie asertywny, jest przeciwieństwem rywalizacji. Jedna strona świadomie rezygnuje zaspokojenia własnych potrzeb lub osiągnięcia celu, aby utrzymać dobre stosunki z drugą stroną i możliwość spełnienia jej pragnień. Dostosowujący się działa w tym przypadku w przekonaniu, że konflikt może być rozwiązany tylko wtedy, jeśli któraś ze stron weźmie wszystko- jeden wygrywa drugi przegrywa.

UNIKANIE Nie jest ani asertywne, ani kooperatywnym stylem. Jednostka nie liczy się z interesami drugiej osoby, ale także nie broni otwarcie własnych interesów. Chce uniknąć konfliktowej sytuacji albo przynajmniej je odroczyć.

WSPÓŁPRACA Jest stylem kooperatywnym i jednocześnie asertywnym. Współpraca polega na wspólnym szukaniu rozwiązania, które w zupełności satysfakcjonuje obie osoby. Przy współpracy rodzi się wspólna perspektywa. Interesy obu stron będą doświadczane jako wspólny interes. To, co obie strony dzieli, jest o wiele mniej ważne niż wzajemna relacja. Obie strony wygrywają.

SZUKANIE KOMPROMISU Jest stylem do pewnego stopnia asertywnym i do pewnego stopnia kooperatywnym. Każda ze stron trochę traci, trochę zyskuje. Jako styl znajduje się pomiędzy rywalizacją i dostosowaniem się. Chodzi o znalezienie tego rozwiązania, które byłoby do zaakceptowania przez obie strony.

SPOSOBY WYRAŻANIA GNIEWU Gniew jest spowodowany poczuciem niesprawiedliwości, bez względu na to, czy jest ono rzeczywiste czy wyimaginowane. Każdy człowiek doświadcza uczucie gniewu, ale może wyrażać go w różny sposób. Te sposoby moją być dobre lub złe.

Koncentrowanie gniewu jedynie na jego źródle 1.ZACHOWANIE UPRZEJME Bezpośrednia informacja o własnym odczuciu złości tak, by nikogo nie zranić. Koncentrowanie gniewu jedynie na jego źródle Możemy się zwierzyć z negatywnych uczuć Bogu w modlitwie lub jakiejś osobie, która służy nam radą.

2.ZACHOWANIE NIEUPRZEJME Słowne wyładowanie gniewu, pozbawione jednak pragnienia sprawienia komuś przykrości (krzyki, narzekania). Trzymanie się głównego problemu.

3. ZACHOWANIE NIEUPRZEJME I HAŁAŚLIWE Rzucanie przedmiotami Wyzwiska i oskarżenia, krytykowanie Plotkowanie o kimś, przeklinanie i popychanie.

Niszczenie przedmiotów 4. ZACHOWANIE AGRESYWNE Niszczenie przedmiotów Obelgi słowne Przemoc fizyczna

5. ZACHOWANIE BIERNO-AGRESYWNE Marnowanie czasu Zwlekanie Zamierzona nieskuteczność działań

POWINNI DĄŻYC DO POZIOMU PIERWSZEGO ! Przedstawiona powyżej charakterystyka różnych poziomów ma na celu uświadomienie uczniom, że: POWINNI DĄŻYC DO POZIOMU PIERWSZEGO !

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego... Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić,wyzywać, I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać... Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa, A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

GIMNAZJUM NR 2 W INOWROCŁAWIU UL.KIEŁBASIEWICZA 7 TEL.352-07-01 Slajdy przygotowała: NATALIA MECHELEWSKA KL.III c