Metodologia badań wydatków reklamowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
badania rynku turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
REKLAMA I JEJ PRAWNE ASPEKTY
REKLAMA I JEJ PRAWNE ASPEKTY
Katedra Marketingu Usług
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Reklama prasowa.
Monitoring Online Mediów Internetowych
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty
Marketing elektroniczny w turystyce
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Mass media, publikatory
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Technik Organizacji Reklamy
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Red Ball Marek Wójcik Podstawowe Dane: NIP: REGON: Województwo:Mazowieckie Powiat:Warszawski Kod i miasto: Warszawa Czas założenia:
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
MÓJ ZAWÓD.
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Copywriting Karolina Stróżyk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Metodologia badań wydatków reklamowych definicje rynku opracował: Dariusz Kostrzewski Agora SA

Plan wystąpienia Definicja rynku reklamowego wg odbiorców danych monitoringu Które ogłoszenia tworzą rynek reklamowy? Które nośniki tworzą rynek reklamowy? IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Dane Szacunki własne na podstawie danych Media Monitoring dane telewizyjne: AGB Polska dane radiowe: CR Media dane prasowe: Agora Monitoring okres: I kw. 2003 IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek reklamowy - uczestnicy i ich potrzeby - pozycja na rynku - możliwości wzrostu -perspektywy przyszłych przychodów Media Agencje reklamowe Reklamodawcy - strategia komunikacji -informacja o konkurencji IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Definicja rynku reklamowego Ogół wydatków w mediach zamieszczonych poprzez nadawców anonsów ogłoszeniowych Reklamy marek, punktów sprzedaży, ogłoszenia, komunikaty, płatne informacje agencje reklamowe, bezpośrednio reklamodawcy i.. osoby fizyczne. we wszystkich nośnikach danego medium IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe Produktów markowych Marki „agencyjne” + inne marki w tym samym produkcie Reklamy Kryterium produktu Kryterium nadawcy Kryterium formy anonsu Produktów niemarkowych Produkty i usługi poza zainteresowaniami agencji reklamowych Ogłoszenia o pracę, komunikaty państwowe / prywatne, miniprospekty emisyjne itp. „Firmowe” Ogłoszenia Kryterium nadawcy Kryterium formy anonsu „ też prywatne” Ogłoszenia drobne, nekrologi IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe Produktów markowych Marki „agencyjne” + inne marki w tym samym produkcie Interesuje agencje reklamowe i ich klientów Reklamy Produktów niemarkowych Produkty i usługi poza zainteresowaniami agencji reklamowych Ogłoszenia o pracę, komunikaty państwowe / prywatne, miniprospekty emisyjne itp. Interesuje reklamobiorców (media) „Firmowe” Ogłoszenia „ też prywatne” Ogłoszenia drobne, nekrologi IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Reklama niemarkowa Komunikat „prywatny” Komunikat „firmowy” Reklama markowa Reklama niemarkowa Reklama niemarkowa Reklama niemarkowa IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe - perspektywa prasy inserty Produktów markowych Marki „agencyjne” + inne marki w tym samym produkcie Reklamy Ogłoszenia modułowe Produktów niemarkowych Produkty i usługi poza zainteresowaniami agencji reklamowych Ogłoszenia o pracę, komunikaty państwowe / prywatne, miniprospekty emisyjne itp. „Firmowe” Ogłoszenia Ogłoszenia klasyfikowane „ też prywatne” Ogłoszenia drobne, nekrologi IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe *Strony i mutacje IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: anonse ogłoszeniowe IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media Monitoring jest rejestracją, spisem czyli pomiarem ilościowym cech rzeczy - w tym przypadku liczby i wartości ogłoszeń. pełnym, powszechnym? - reprezentatywnym? . IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media Sposób włączania do monitoringu wszystkie ? systematyczny wszystkie z danej kategorii TV, PRASA , RADIO Sposób włączania do monitoringu do których mamy dostęp RADIO, PRASA im więcej tym lepiej niesystematyczny co klient sobie życzy PRASA „największe” IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: media TV RADIO PRASA RYNEK TWORZĄ NOŚNIKI UWZGLĘDNIANE W BADANIACH AUDYTORYJNYCH (O ZDEFINIOWANYM MINIMALNYM ZASIEGU) TV Wszystkie stacje na rynku o zasięgu większym niż zdefiniowany minimalny dla tv Inne stacje badane są fakultatywnie,w ramach „stacji pozostałych”. RADIO Wszystkie stacje na rynku o zasięgu większym niż zdefiniowany minimalny dla radia Opis stacji, których monitoring z przyczyn technicznych nie obejmuje Inne stacje badane są fakultatywnie,w ramach „stacji pozostałych”. PRASA Wszystkie pisma uwzględnione w badaniu PBC. Inne pisma badane w ramach „innych rynków”: - pisma branżowe - pisma sublokalne - itd. IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Rynek: podział na media IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

PLANY PORZĄDKOWANIA WIEDZY O RYNKU REKLAMOWYM Rynek w praktyce PLANY PORZĄDKOWANIA WIEDZY O RYNKU REKLAMOWYM Agora Monitoring 2004 (prasa) Rejestrowane wszystkie anonse Anonse w podziale na ogłoszenia modułowe i sklasyfikowane Nośniki w podziale na rynek główny / inne rynki Media Monitoring 2004 (tv +prasa +radio) ogłoszenia niemarkowe agregowane. IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

Dobry monitoring reklam Ma precyzyjnie zdefiniowany przedmiot badania a jeszcze lepiej: bada wszystkie reklamy i ogłoszenia, umożliwiając użytkownikowi ich łatwe rozróżnianie Ma precyzyjnie zdefiniowany zakres badanych nośników przy czym zbiór badanych nośników powinien być pełny w danej kategorii Przyjęte definicje są jawne dla odbiorców danych Odbiorcy danych są informowani o zakresie ewentualnych „wyjątków od definicji” IV Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku i Opinii 16-17 października 2003

dziękuję za uwagę