Warsztaty z prowadzenia dokumentacji finansowej drużyny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Irena Kisielewska
Advertisements

Delegacje służbowe.
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Przygotowanie wniosku o płatność - wskazówki dla IR Szwajcarsko-Polski Program Współpracy opracowanie JEMS Architekci Muszyna.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów Dokumentowanie wydatków projektu.
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Bytów, 7 grudnia 2011 r. SZKOLENIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
Konsultacje Planu Działania Sekretariatu Regionalnego KSOW Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przysiek, 19 grudnia 2013 r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ZMIANA KONTA BANKOWEGO CZYLI O TYM, JAK BĘDZIEMY DZIAŁAĆ W MBANK.
Prawdy oczywiste Delegacje cz.2 - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Hufiec PIAST Poznań Stare – Miasto Autor: hm. Mateusz Żurek
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
1 Instrukcja wypełniania Umowy o prowadzenie z funduszami Legg Mason Materiał do użytku wewnętrznego pełnomocników.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
DELEGACJE SŁUŻBOWE. Delegacja to wyjazd służbowy pracownika poza siedzibę macierzystą firmy, gdzie jest zatrudniony, zlecony przez pracodawcę. Celem wyjazdu.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA II Dr Katarzyna Trzpioła lato2015.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Rachunkowość finansowa – część 4 Dokumentacja i dowody księgowe.
Wyzwania dla samorządowej oświaty
Rachunek kosztów Ewidencja kosztów - zadania.
Zatwierdzania BIWAKÓW/RAJDÓW…
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
UWAGI DO BILANSÓW ODDZIAŁÓW ZNP za 2014 i 2015 rok.
Dokumentacja magazynowa
Podstawa prawna na UKSW
Rachunkowość finansowa – część 5
Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku
INTER GRUPA Plus – Dokumenty wymagane do zawarcia umowy ubezpieczenia na życie Biuro Ubezpieczeń na Życie TU INTER-ŻYCIE Polska S.A
INTER GRUPA Plus – Dokumenty wymagane do zawarcia umowy ubezpieczenia na życie Biuro Ubezpieczeń na Życie TU INTER-ŻYCIE Polska S.A
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Komenda Hufca ZHP „PIAST” Poznań – Stare Miasto
Zapis prezentacji:

Warsztaty z prowadzenia dokumentacji finansowej drużyny

Nasz cel: Po tym spotkaniu każdy z was będzie potrafił prowadzić dokumentację finansową drużyny. Dokumenty finansowe będą oddawane do hufca w terminie i prawidłowo wypełniane.

Najważniejsze: Przeczytaj instrukcję finansową drużyny. Jeśli nie zrozumiałeś, to przeczytaj jeszcze raz. Instrukcja napisana jest w taki sposób, że nic nie powinno budzić Twoich wątpliwości.

A teraz zaczniemy od początku NAJWAŻNIEJSZE: Za powierzony majątek, prawidłowe prowadzenie gospodarki majątkowej oraz wymaganą dokumentację odpowiedzialność majątkową i prawną ponosi DRUŻYNOWY Zawsze na początku roku, przy rozpoczynaniu nowej książki finansowej podpisz załącznik numer 9!!

NIE ZAPOMNIJ GO PODPISAĆ Wzór załącznika nr 9 dokumentacji finansowej drużyny NIE ZAPOMNIJ GO PODPISAĆ

Wpływy Wszystkie wpływy uzyskiwane przez drużynę muszą być udokumentowane w książce finansowej drużyny.

Składki Składki należy zbierać REGULARNIE Rozlicza się je co miesiąc, na zebraną kwotę wystawia się KP i wpisuje kwotę po stronie wpływów ze znakiem „-” Składki od 2006r wpisuje się IMIENNIE na listę wpłat składek, tylko harcerz wpisany na listę jest ubezpieczony od NNW w drużynie.

Odpłatności Wpłaty na biwak itp. zbiera się na listę, której wzór znajduje się w książce finansowej, sumuje, a na zebraną kwotę wystawia się kwit KP, który księguje się w książce finansowej

Wzór załącznika nr 5 książki finansowej

Dotacje Celowe Przyjęcie środków finansowych na prowadzenie zadań i akcji zleconych od podmiotów gospodarczych i organów samorządu terytorialnego wymaga dokładnego sprecyzowania zlecenia i zasad rozliczenia środków. WSZYSTKIE umowy na zadania i akcje zlecone muszą być realizowane na podstawie umowy podpisanej w imieniu ZHP przez komendanta i skarbnika hufca oraz wydatki podlegają rozliczeniu w komendzie hufca. Wszystkie wnioski o dofinansowania muszą przechodzić przez hufiec i być zatwierdzone przez druhnę komendantkę.

WYDATKI Wydatki drużyny dzielimy na: zakup sprzętu, zakup materiałów, opłaty komunalne, wydatki transportowe, zakup artykułów żywnościowych, wynagrodzenia, pozostałe wydatki.

Zakup sprzętu Zakup środków o wartości powyżej 3.500zł wymaga zgody komendanta i skarbnika chorągwi. Przedmioty o wartości powyżej 50zł wpisywane są na podstawie faktury do książki inwentarzowej hufca, drużyna użytkuje sprzęt na podstawie „Protokołu przekazania majątku ZHP w zarząd” – załącznik nr 7 Sprzęt o wartości do 50zł podlega ewidencji w drużynie.

Wzór załącznika nr 7

Zakup materiałów Są to wydatki na zakup materiałów programowych, biurowych, książek, środków czystości, paliwa, materiałów do konserwacji, leków i środków opatrunkowych do apteczek. Obejmuje także zakup drobnych nagród rzeczowych wręczanych członkom drużyny w ramach organizowanych konkursów itp

Opłaty komunalne Koszty czynszu za użytkowane pomieszczenia komunalne, opłaty za energię elektryczną i gaz (z wyjątkiem gazu w butlach), wodę wodociągową.

Wydatki transportowe Są to koszty przewozu uczestników wycieczek, biwaków, rajdów itp. oraz transport sprzętu.

Zakup artykułów żywnościowych Wydatki obejmują zakup artykułów żywnościowych służących do przygotowania posiłków we własnym zakresie dla uczestników rajdów, biwaków, złazów itp. UWAGA: Koszty posiłków zakupionych w barach, restauracjach, ośrodkach ujmuje się w poz. „pozostałe wydatki”.

Pozostałe wydatki Obejmują: ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), wynajem sprzętu, pomieszczeń, bilety wstępu na imprezy kulturalne, koszty wycieczek, ubezpieczenia majątkowe, opłaty pocztowe, Zakwaterowanie uczestników biwaków, rajdów, zlotów w obiektach stałych, opłaty za korzystanie z noclegów w obcych ośrodkach i bazach harcerskich prowadzonych jako działalność gospodarcza, koszty wyżywienia w obcych placówkach (bary, stołówki, restauracje, ośrodki)

Odpowiedzialność Dokumentację finansową MUSI prowadzić każda drużyna, która zbiera składki lub osiąga dochody. Odpowiedzialność ponosi drużynowy lub jeśli jest on niepełnoletni – opiekun drużyny. Drużynowy może powierzyć te obowiązki innej PEŁNOLETNIEJ osobie, która złoży pisemne oświadczenie.

Plan i sprawozdanie Książka finansowa przewidziana jest na JEDEN rok kalendarzowy. Komenda Hufca określa termin, do którego należy złożyć w Komendzie Hufca książkę finansową, dokumenty źródłowe, bloczek KP oraz plan i sprawozdanie finansowe. W tym roku w naszym Hufcu ten termin przypada 6 marca 2007 (wtorek).

Plan finansowy kontrola zaplanowanej działalności sporządzany na podstawie zamierzeń zawartych w planie pracy zawiera przewidywane wpływy wydatki w roku kalendarzowym zatwierdzony przez Radę Drużyny dwie kopie: jedna w książce finansowej, druga dla Komendy Hufca

Sprawozdanie finansowe okres sprawozdawczy: jeden rok kalendarzowy zawiera rzeczywiste wpływy i wydatki saldo nie może być ujemne Niewykorzystane środki przechodzą na następny rok zatwierdzony przez Radę Drużyny dwie kopie: jedna w książce finansowej, druga dla Komendy Hufca

Dokumentacja źródłowa Wpinane do teczki, segregatora, itp. Numeracja w prawym górnym rogu Kolejność zgodna z książką finansową Błędne wpisy w książce finansowej parafowane

Kwitariusz przychodowy KP Dokument przychodu – wszystkie wpływy ewidencjonowane na podstawie KP Zarejestrowany przez KH Numeracja np. 1/16/07 Treść: adnotacja czego wpłata dotyczy, np. składki członkowskie za styczeń 2007 r., wpłata na biwak Zużyte bloczki i niezużyte, ale wraz ze sprawozdaniem do KH Pomyłka – przekreślić, podpisać, zostawić oryginał i kopie

Kwitariusz przychodowy KP

Dokumenty rozchodu Czytelny, wyszczególnienie zakupionych towarów Kopie dokumentów nie stanowią dowodów księgowych Nie może by poprawek, skreśleń Drobne nagrody rzeczowe – na odwrocie: protokół komisyjnego wręczenia nagrody podpisany przez 3 osoby

Opis dokumentów rozchodu Opis – w jakim celu dokonano zakupu, do czego zużyto materiały, w jakim celu skorzystano z usługi – przejazd, remont uwaga! Nazwa drużyny! Sprawdzono pod względem merytorycznym (data + podpis drużynowego) Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym (data + podpis kwatermistrza lub skarbnika) Akceptuję do wypłaty kwotę (data + podpis drużynowego)

Dowody źródłowe: Faktura VAT, faktura VAT korygująca, nota korygująca Rachunek Polecenie wyjazdu służbowego (delegacja) Wniosek o zaliczkę Nota księgowa Dowód wpłaty KP Polisa ubezpieczeniowa Inne: paragon < 6 zł, bilety – komunikacja publiczna i wstępu