PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Kącik Logopedyczny.
1 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 ELBLĄG 1988 ul. Kosynierów Gdyńskich 30 Magdalena ANGIELCZYK Elbląg, 11 lutego 2005 r. II ELBLĄSKIE DNI POPRAWNEJ.
Zaburzenia procesu komunikatywnego- wybrane aspekty dotyczące głosu i słuchu Anna Pajor konspekt.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
DZIAŁALNOŚĆ ORZECZNICZA PORADNI PSYCHOLGICZNO – P EDAGOGICZN EJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM w latach 2007/2008 i 2008/2009 na rzecz dzieci i młodzieży z.
Hałas mgr Marta Iwaniuk Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Implantacja w Laryngologii
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Warszawa, 12 września Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości.
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
Percepcja słuchowa.
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Co nowego w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej?
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr inż. Henryk Smolarz Firlej,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Metoda Alfreda A. Tomatisa audio - psycho - fonologia
STYMULACJA AUDIO – PSYCHO - LINGWISTYCZNA
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Dzieciństwo jest snem rozumu
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Integracja sensoryczna
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Trening metodą Warnkego
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI
SŁUCH.
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa -1rok życia
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
XVII KONFERENCJA INŻYNIERII AKUSTYCZNEJ I BIOMEDYCZNEJ
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
DYSLEKSJA.
-nasz niewidzialny wróg
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
WYKŁAD LIDZBARK CZĘĆ DRUGA. Zaburzenia integracji sensorycznej - Jak podaje Zbigniew Przyrowski (1998, s. 41): „integracja sensoryczna to organizacja.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
w części dotyczącej wydatków
Problem umysł-ciało (mind-body problem)
Utrata słuchu – jak sobie z tym radzić?
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Percepcja słuchowa.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7 mgr Lidia Śleszyńska, mgr Jolanta Mazurek Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 8 mgr Anna Skoczylas

Platforma Badań Zmysłów Jest przeznaczona do prowadzenia badań przesiewowych słuchu, wzroku i mowy dzieci, młodzieży oraz osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi a także, do pogłębionej diagnozy percepcji słuchowej,w tym: - lateralizacji usznej, - rozumienia mowy w szumie, - i warunków uwagi rozproszonej oraz ukierunkowanej.

Platforma zawiera oprogramowanie do wykonywania następujących badań i testów: 1. BADANIE AUDIOMETRYCZNE

2. TEST CENTRALNY DDT ( DWUDZIELNY CYFROWY ) Jest testem psychoakustycznym pozwalającym na ocenę: - lokalizacji ośrodków mowy w półkulach mózgowych, - transferu informacji pomiędzy półkulami mózgu, - rozwoju i dojrzałości ośrodkowej części układu słuchowego, - a także, jest testem pozwalającym na wykrycie organicznych uszkodzeń w obrębie ośrodkowego układu nerwowego.

Z klinicznego punktu widzenia test DDT należy traktować jako test przesiewowy wskazujący na zaburzenia w przetwarzaniu informacji słuchowych. Jest on wynikiem badań prowadzonych w Ośrodkach Audiologicznych w USA oraz w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach. Badania te wykazały, że w populacji dzieci obserwuje się przewagę ucha prawego. Za nieprawidłowe uznaje się wyniki, w których lewe ucho jest lepsze oraz te wyniki, w których ogólny poziom prawidłowych odpowiedzi jest niski lub tylko w jednym uchu jest poniżej normy.

MODEL SŁYSZENIA ROZDZIELNOUSZNEGO

U dzieci prawidłowo zlateralizowanych słuchowo informacja z ucha prawego łączy się bezpośrednio i szybko z lewą półkulą, w której znajduje się ośrodek mowy. Jeśli dominuje prawa półkula informacja docierająca do ucha lewego musi być przeniesiona z prawej półkuli do lewej. Ten proces wymiany informacji pomiędzy półkulami zachodzi przez ciało modzelowate i jest bardzo sprawny u osób dorosłych. U dzieci układ słuchowy jest niedojrzały i proces przekazywania informacji między półkulami jest dużo wolniejszy.

3. TEST SŁOWNY – ROZUMIENIE MOWY W SZUMIE Dziecko musi powiedzieć jakie słowo usłyszało w słuchawkach mając w tle szum. Dla dzieci młodszych oceniamy mowę w szumie na podstawie testu obrazkowego. U dzieci w wieku szkolnym na podstawie testu słownego.

4.TEST TONALNY Przesiewowy test słuchu dla prawego i lewego ucha. Pomiędzy przerwami osoba badana słyszy trzy dźwięki i ma na nie zareagować. Są to ciche dźwięki o częstotliwościach charakterystycznych dla mowy ludzkiej.

5. BADANIE PRZESIEWOWE MOWY 6. BADANIE WIDZENIA BARWNEGO I RÓŻNICOWANIE KONTRASTU Wszystkie powyższe testy umożliwiają wczesne wykrycie zaburzeń i dysharmonii rozwojowych, podjęcie dokładnej diagnostyki oraz działań rehabilitacyjnych i terapeutycznych. Zapraszamy zainteresowanych do skorzystania z badań na terenie poradni.