Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Advertisements

ZAWARTOŚĆ FOSFORANÓW I AZOTANÓW W WODACH Z TERENU GMINY RABA WYŻNA
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Sposoby określania odczynu roztworów
Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Barwienie płomienia.
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
  OK konspekt z chemii.
Chrom.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Sprawozdanie z doświadczenia
DYSOCJACJA JONOWA KWASÓW I ZASAD
Badanie rzeki Mienia Grupa chemiczna.
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Reakcje w roztworach wodnych – hydroliza
DOŚWIADCZENIA NA ZAJĘCIACH KOŁA CHEMIKA
Czas wyboru nadszedł- zostań chemikiem
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
PROJEKT EDUKACYJNY KOLOROWY ŚWIAT CHEMII.
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Różnobarwny świat chemii
Badanie odczynu produktów użytku domowego za pomocą wskaźników.
Woda i roztwory wodne.
Hydroliza Hydrolizie ulegają sole:
przewodnictwo elektryczne roztworów,
Sok z czerwonego buraka
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
Reakcje w roztworach wodnych – indykatory kwasowo-zasadowe, Reakcje zobojętniania, Reakcje strącania osadów soli.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zapraszam do oglądania prezentacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Eksperyment z jajecznicą
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
JABŁKO CYTRYNA MLEKO OCET.
Skala ph.
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z biologii
OGIEŃ.
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Hortensja Hortensja to kwiat ogrodowy, któremu trudno dogodzić – jego nazwa oznacza “wodny krzew”. Jeśli chodzi o kolor rośliny my sami możemy mieć na.
Poznajemy wodorotlenki na przykładzie Wodorotlenku Sodu
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Zmiana barwy wskaźników w zależności od pH środowiska.
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Kwasy.
Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna Szkolny Ośrodek Badania Środowiska Przedstawia: Projekt o wodach Wrocławia Stworzone przez Filipa Godlewskiego.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Reakcja krystalizacji bezwodnego Octanu sodu (CH3COONa)
Białka i ich znaczenie biologiczne.. REAKCJA BIURETOWA Charakterystyczna reakcja chemiczna pozwalająca na wykrywanie wiązań peptydowych w rozmaitych związkach.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Chrom i jego związki Występowanie chromu i jego otrzymywanie,
Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach- Centrum Chemicznego Kształcenia Praktycznego Roztwory i reakcje zachodzące w roztworach wodnych
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Odczyn roztworu Skala pH
WARSZTATY BIOLOGICZNE
Elektrolity i nieelektrolity
Wskaźniki kwasowo - zasadowe i pozostałe wskaźniki
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Aminokwasy amfoteryczny charakter aminokwasów,
Zapis prezentacji:

Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów Gimnazjum w ZSO nr 1 w Jeleniej Gorze Rok szkolny 2010/2011

Ta prezentacja opisuje najciekawsze z naszych eksperymentów. Praca podczas zajęć Nasze zajęcia odbywały się raz w tygodniu, przez cały rok szkolny. Do dyspozycji mieliśmy w pełni wyposażone laboratorium chemiczne mieszczące się w naszej szkole. Podczas zajęć wielokrotnie mieliśmy okazję widzieć oraz przeprowadzać eksperymenty i reakcje znane nam dotąd tylko z podręczników. Po całym roku pracy, korzystanie z wszelkiego rodzaju sprzętów laboratoryjnych jak próbówki, zlewki, kolby, pipety nie jest nam obce, ponieważ każdy z nas wielokrotnie sam odmierzał substraty, przeprowadzał reakcję oraz zapisywał wnioski. Naturalnie przed pracą w laboratorium zdobywaliśmy wiedzę teoretyczną dzięki której mogliśmy przewidzieć zarówno efekt reakcji jak i to jakie sprzęty będą potrzebne, w co się zaopatrzyć Ta prezentacja opisuje najciekawsze z naszych eksperymentów.

czyli –log[H+] pozwala określić stężenie jonów H+ Pomiar pH pH czyli –log[H+] pozwala określić stężenie jonów H+ Podczas pracy na kółku wiele razy badaliśmy pH z pomocą papierków wskaźnikowych, fenoloftaleiny, oranżu metylowego oraz błękitów – bromofenolowego i bromotymolowego. Jednak najciekawszą metoda pomiarów było wykorzystanie urządzenia MultiLog Pro które pozwoliło nam obserwować zmianę pH wody destylowanej w trakcie dodawania do niej kolejnych kropli chlorku sodu.

Pomiar pH - metody Papierki wskaźnikowe, których używaliśmy (na obrazku) barwią się na niebieskozielono w środowisku zasadowym, a na malinowo w środowisku kwasowym. Są łatwe w obsłudze, pH daje się łatwo odczytać, wiec z takich papierków korzystaliśmy niemal na każdej lekcji

Pomiar pH - metody Oranż Metylowy (metylooranż) – po dodaniu kilku kropel wodnego roztworu oranżu do substancji, barwi się on na pomarańczowo w środowisku obojętnym, na czerwono w kwasowym i żółto w zasadowym. Błękit bromotymolowy - przybiera w środowisku kwaśnym barwę żółtą, w zasadowym błękitną, a w środowisku obojętnym ma kolor zielony. Błękit bromofenolowy – w związku o pH niższym od 3,0 ma barwę żółtą, zaś powyżej pH 4,6 staje się niebiesko-fioletowy.

Przy pomocy MultiLog Pro Pomiar pH Przy pomocy MultiLog Pro Urządzenie to ma bardzo szerokie zastosowania – można z jego pomocą zbadać nie tylko pH ale również temperaturę, czy przewodność substancji. My badaliśmy pH i temperaturę 300ml wody destylowanej do której wkrapialiśmy kolejne krople chlorku sodu.

Analiza jakościowa wybranych kationów metali. Analiza Płomienia Analiza jakościowa wybranych kationów metali. Wprowadzając z pomocą drucika platynowego roztwory lotnych soli do palnika gazowego, uzyskujemy efekt emisji określonej długości fali przez określony pierwiastek. W czasie analizy widoczne jest zabarwienie płomienia na charakterystyczny dla danego pierwiastka kolor. Płomień dzieli się na trzy strefy: stożek wewnętrzny o temp. ok. 800⁰C święcący niemal niewidocznym, bladofioletowym światłem stożek środkowy o temp. ok. 950 ⁰C świecący najjaśniej stożek zewnętrzny najgorętszy (ok. 1400⁰C), ta część płomienia działa utleniająco i do niej należy wprowadzać platynowy drucik.

Przebieg Analizy Drucik platynowy oczyszcza się przez zanurzenie go w stężonym kwasie solnym i kilkakrotne wyprażenie w płomieniu utleniającym (zewnętrzna część płomienia). Uważamy, że drucik jest czysty, gdy płomień nie zabarwia się. Tak przygotowany drucik zanurzamy w roztworze lotnej soli i wprowadzamy w górną cześć płomienia. Pierwiastek Kolor Płomienia Bar Zielony Stront Czerwony Miedź Wapń Czeglastoczerwony Sód Żółty Potas Fioletowy

Dziękujemy za uwagę Wykonanie prezentacji Paulina Porczyńska Elżbieta Gołdyn Nagrywanie Filmów Zuzanna Bućko Pod kierownictwem pani prof. Ewy Nobilec