Synteza doświadczeń, redakcja materiałów i upowszechnienie wiedzy z zakresu budowania i zarządzania siecią wsparcia ON DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
URZAD MIEJSKI W SŁUPSKU CZERWIEC 2009R. SYSTEM POMOCY OSOBOM BEZDOMNYM W SŁUPSKU.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: III Spotkanie informacyjne.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
PSYCHO-FALA I PSYCHO-FALOCHRON 900 tys. dzieci i nastolatków potrzebuje pomocy psychologiczno-psychiatrycznej.
Doświadczenia ponad granicami - gdyńsko-helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Staże we współpracy z Vard och Omsorgsforvaltningen.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Polski Plan Alzheimerowski
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
STOWARZYSZENIE DOM POMOCNA DŁOŃ
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej ramach programu Uczenie się przez całe życie.
im. Marcelego Nenckiego
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
103:an Klub dla osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych.
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Doświadczenia ponad granicami gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Szwecja - Helsingborg – Agnieszka.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
psychologiczno –pedagogiczne
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Joanna Zarzycka Stowarzyszenie FAON Kraków,
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Osoba niepełnosprawna
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
College for vocational training and occupational re-training.
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
KIEROWANIE DO ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Analiza danych DPS Syrena Dane za marzec – lipiec 2016
OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO z dnia 25 marca 2015 roku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie 20 września 2018 r.
Komplementarność EFS z PO PŻ
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Synteza doświadczeń, redakcja materiałów i upowszechnienie wiedzy z zakresu budowania i zarządzania siecią wsparcia ON DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Szwecja – Helsingborg –

GRUPA IV KASIA OLA TOMEK DOROTA

NASI DRĘCZYCIELE-PIT-69 PIOTR TOMASZ

LSS - klienci osoby z autyzmem oraz wadami rozwojowymi innymi podobnymi schorzeniami osoby trudnościami w uczeniu się, z uszkodzeniami mózgu w dzieciństwie przez uraz lub chorobę osoby z innymi dysfunkcjami psychicznymi lub fizycznymi, które uniemożliwiają samodzielną egzystencję

LSS – 9 narzędzi 1. Osobisty asystent 2. Opiekun, który umożliwia klientowi uczestnictwo we wszystkich wydarzeniach kulturalnych – dowiezienie, odwiezienie, 3. Przyjaciel za pieniądze – osoba, która dostaje pieniądze za wspólne spędzanie czasu 4. Relief service – opiekun na godziny w domu ( jeśli np. matka musi załatwić swoje sprawy poza domem) 5. Short time places – osoby niepełnosprawne mają możliwość zmienić środowisko, może to być kilkudniowy pobyt w placówce lub u innej rodziny 6. Short-term supervision dla młodych ludzi po 12 r.ż. - mają w ten sposób zapewnioną opiekę do czasu powrotu rodziców do domu – świetlice i inne formy 7. Interwencyjne miejsce tymczasowego pobytu w innej rodzinie lub zakwaterowanie, które świadczy specjalistyczne usługi dla dzieci i młodych ludzi – stałe albo tymczasowe mieszkania, z których można wracać do domu, dla nastolatków – treningowe, na dłuższy czas, ze wsparciem 8. Mieszkalnictwo wspierane: dla ON – 5-6 ON lub 8 ON ; na stałe; 9. Training programme - dla niepracujących z gr. LSS 1 i 2 ; dzienne centra aktywności – miejsca naszych praktyk

PORÓWNANIE LSS /SOL SoL 1. Usługi dla wszystkich mieszkających w Helsingborgu ( oprócz domów krótkiego pobytu ) 2. Zapewnia życie na godziwym poziomie 3. Klient wnosi opłaty 4. Nie jest wymagane zaświadczenie lekarskie 5. Brak limitów dotyczących rodzajów usług 6. Centra dziennej aktywności – meeting point – bez ograniczenia wieku dla korzystających 7. Zapewnia się usługi w domu 8. Nie ma ograniczenia godzinnego ( usługa trwa tyle ile musi; liczy się rodzaj usługi a nie czas) 9. Klient może wyrazić życzenie o zrealizowaniu usługi w określonym czasie – niekoniecznie zgodnie z wcześniej ustalonym planem, nie musi to, ale może być wzięte pod uwagę – ze względu na wcześniej umówionych klientów 10. Prowadzenie, wskazówki werbalne, słowne 11. Brak limitu czasu przeznaczonego na wsparcie udziału w aktywnościach poza domem typ zakwaterowania – stały pobyt 13. Finansowanie z miasta LSS 1. Usługi dla niektórych klientów SoL 2. Zapewnia dobry standard życia 3. Klient nie wnosi opłat 4. Do korzystanie z usług niezbędne jest zaświadczenie lekarza 5. Do wyboru jedynie 9 różnych usług 6. Centra dziennej aktywności – dla osób z wieku produkcyjnym do 65 r. ż. 7. Brak usług domowych ( klienci mogą korzystać z nich w ramach SoL ) 8. Wyliczony czas w godzinach za usługę – do 21 h /tydz. płaci miasto; powyżej państwo 9. Klient decyduje o ilości godzin wsparcia dziennie – do wyliczonego – przyznanego limitu tygodniowego 10. Fizyczne wsparcie w wykonywaniu czynności np. podanie kubka, karmienie 11. Płatny przyjaciel na 8h/mies rodzaje zakwaterowania – mieszkania dla 5-6 ON - więcej opieki i wsparcia ; 8 osób – mniej opieki 13. Finansowania – miasto ( asystent osobisty ); region ( lekarz, logopeda, fizjoterapeuta); państwo ( opłata powyżej 21 h asystenta )

PERSONAL ASISTANT Idea stanowiska powstała około 1, 5 roku temu Grupa asystentów składa się z 3 zespołów asystentów – 200 osób, plus 4 managerów, 2 asystentów managerów Asystenci obsługują 60 klientów z Helsingborga Jeden klient może mieć nawet 2-3 asystentów Asystenci pracują z klientami LSS Klient stara się o asystenta poprzez LSS officera, który wydaje odpowiednią decyzję o przyznaniu PA Pierwsza wizyta w środowisku odbywa się w obecności koordynatora – ustalenie zakresu i ilość usług, podpisanie umowy z klientem i asystentem Usługi PA liczone są w systemie godzinowym w przeciwieństwie do usług SOL Opłaty za usługi PA: do 20 godz. / tydz – LSS, powyżej 20 godz. region (województwo). Klient za usługi nie płaci. Koszt brutto jednej godziny pracy PA to 252 SK W Helsingborgu jest 40 prywatnych firm zatrudniających PA, istnieją również firmy podlegające VOF, klient ma prawo wybrać usługodawcę Istnieją trzy sposoby zatrudnienia PA: - Zatrudnienie w firmie prywatnej lub podległej VOF na umowę o pracę na stałe niezależnie od ilości klientów. PA jest profesjonalistą, specjalistycznie przeszkolonym - Zatrudnienie bezpośrednio przez nabywcę usług, umowa traci moc kiedy klient rezygnuje z usług, PA nie jest profesjonalistą - Zatrudnienie bezpośrednio przez nabywcę usług członka rodziny lub kogoś z najbliższego otoczenia

OCUPATIONAL THERAPIST podnosi komfort życia pacjenta, ustala pomoce, które pomogą mu na miarę jego możliwości samodzielnie funkcjonować w środowisku; np. jeżdżą do domów pacjentów by zaobserwować i zadecydować, jakie zmiany należy wprowadzić w domu i najbliższym środowisku, by po powrocie do domu pacjent dalej samodzielnie funkcjonował na miarę swoich możliwości. terapia z wykorzystaniem środków pomocowych, ustala ile pacjent potrafi samodzielnie wykonać i jakiej oraz ile potrzebuje pomocy; szukają metody żeby ułatwić pracę z pacjentem

WIZYTY STUDYJNE- VaTTEN - dom krótkiego pobytu dla klientów LSS decyzja kierująca- pracownik socjalny LSS rodzice mają prawo wyboru placówki pracownicy : podpielęgniarki

WIZYTY STUDYJNE- SVPL ZORGANIZOWANA GRUPA PLANOWANIA POMOCY POSZPITALNEJ: PRACOWNICY SOCJALNI PIELĘGNIARKA OCUPATIONAL THERAPIST

HABILITATION CENTER wsparcie dla pracowników i mieszkańców- permanent houses dla LSS 9 pracowników: 2 ocupational terapists, 3 pielęgniarki, 1 fizjoterapeuta, 1 psycholog, 1 logopeda, 1 pedagog; fizjoterapeuta – pomaga kadrze - konsultacje – jak ćwiczyć, jak dobrze usprawniać ( 50% etatu) pedagog – pracuje z zespołem, doradca pracowników, wydobywa z zespołu potencjał logopeda – nie pracuje z klientem, ale z pracownikami - komunikacja (25%)

WIZYTY STUDYJNE- PERMANENT HOUSE LUNDHAGEN 4 skrzydła, a w każdym jest 10 pokoi. dla 40 osób, w tym 20 z demencją

WIZYTY STUDYJNE - Elinebo DOM STAŁEGO POBYTU DLA SENIORÓW – 65 mieszkańców 6 oddziałów jeden specjalny oddział dla klientów z demencją i otępieniem typu alzheimerowskiego nowoczesny sprzęt ułatwiający funkcjonowanie w domu pokój socjalny

PRAKTYKI - TRUMSLAGAREN dzienny dom dla osób z zaburzeniami psychicznymi i upośledzeniem umysłowym, klienci LSS terapia w placówce ukierunkowana jest na rozwój społeczny klientów poprzez muzykę zespół składa się z 15 klientów i 2 opiekunów

PRAKTYKI: TRAINING PROGRAMME W KLUBIE SPORTOWYM RAMLÖSA FF dla klientów LSS po zakończeniu edukacji czterech panów niepełnosprawnych jeden instruktor

PRAKTYKI : TRAINING PROGRAMME W KLUBIE SPORTOWYM RAMLÖSA FF Utrzymanie czystości w szatniach Utrzymanie porządku na stadionie Utrzymanie porządku w sali gimnastycznej Remonty pomieszczeń – poza sezonem – malowanie, odnawianie ławeczek; Rozwożenie posiłków z kuchni przedszkolniej do innych przedszkoli

PRAKTYKI : TRAINING PROGRAMME W KLUBIE SPORTOWYM RAMLÖSA FF Inne aktywności Klubu dla klientów VOF MECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYC H Z VIP-ami HELSINGBORGA MAM TALENT SEKCJA BOWLINGU

CZAS WOLNY KOPENHAGA Podróż promem do Helsingoru, pociąg do Kopenhagi Tivoli – park rozrywki Zabytkowy ratusz Zakupy na deptaku Zabytki – kamienice, kościoły, mosty itp. Muzeum Guinnesa H.H Andersen – Pomnik Nocne życie – puby Kanały, jachty Pałac królowej Muzeum Narodowe

Dziękujemy