- adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompleksowy System Lokalizacji i Ochrony dla Szpitali
Advertisements

Autorzy: Piotr Domański Piotr Dondaj Klasa 2r
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Zagrożenia jakie niesie
Komputer Jako Środek Techniki Biurowej
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Wybrane techniczne rozwiązania zwiększające komfort osób niewidomych
Dr Tadeusz Majewski Akademia Pedagogiki Specjalnej Warszawa
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Klawiatura i urządzenia wskazujące
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
w nauczaniu zintegrowanym
Budowa Komputera.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
Panel sterowania.
OPRACOWANIE: Orsik Mirosław, Paweł Hajduk, Bożena
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Telefony komórkowe, tablety, iphony...
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Urządzenia zewnętrzne komputera
Budowa komputera.
PODSTAWOWE ELEMENTY KOMPUTERA
WITAM, JESTEM TIKUŚ!.
w kategorii obiekty użyteczności publicznej
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Centra przyjazne dla osób niepełnosprawnych SPRZĘT
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Opracował: Piotr Ślęczkowski
Centra przyjazne dla osób niepełnosprawnych Aleksandra Michalak Wrocław, 15 lutego 2008.
JAK KOMPUTER POMAGA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wykonawcy.
MYSZKA HISTORIA POWSTANIA Karolina Duda.
Elementy składowe zestawu komputerowego
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Budowa komputera.
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
KILKA SŁÓW O KOMPUTERZE
Produkty interaktywne Qomo. Informacje o producencie Nazwa Qomo pochodzi od słowa Qomolangma, jest to tybetańska nazwa góry Mount Everest. Misją firmy.
Serwis e-Kiosk szansą samodzielnego dostępu osób niewidomych do prasy
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających,
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
SPRZET KOMPUTEROWY.
Telefony Świata.
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Numer z klasyfikacji zawodów:312102
Podstawy technologii informacyjnej część II Anna Wysocka.
Klawiatura i mysz.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Nieskomplikowane części komputera oraz ich zastosowanie
Nowoczesna biblioteka multimedialna szansą wyrównania szans dla niepełnosprawnych. Materiał przygotowany na XVIII Konferencję Informatyka w Szkole, przez.
Ergonomia pracy przy komputerze.
Informatyka Mysz komputerowa.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
Specjalność E Multimedia Studia dzienne inżynierskie Opiekun specjalności: prof. Krzysztof Marasek.
Klawiatura Definicja klawiatury Klawiatura to uporządkowany zestaw klawiszy służący do ręcznego sterowania urządzeniem lub ręcznego wprowadzania.
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
BEZ PROGÓW I BARIER.
HARDWARE sprzęt komputerowy składa się z:  Urządzeń zewnętrznych czyli peryferyjnych  Jednostki centralnej.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

- adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych Dostępny komputer - adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji Małgorzata Piątkowska Warszawa, 15 grudnia 2009 r.

W codziennym życiu wiele osób z niesprawnością ruchową korzysta ze sprzętu rehabilitacyjnego, który ułatwia im funkcjonowanie, pozwala uczyć się, umożliwia wykonywanie różnych zawodów. Osoby z uszkodzonym narządem ruchu w zależności od rodzaju schorzenia korzystają z różnych sprzętów stabilizujących, korygujących oraz odciążających kręgosłup i kończyny. Poruszają się za pomocą kul, balkoników czy też wózków inwalidzkich napędzanych ręcznie, jak i przez różne systemy mechaniczne lub elektryczne. Wiedza o tym, jak funkcjonuje dana osoba, jaki jest jej poziom samodzielności ruchowej ma znaczenie przy projektowaniu stanowiska komputerowego dla tej osoby. http://www.ronomed.pl http://www.twenga.pl

Systemy wspomagające słyszenie Osoby z częściowo uszkodzonym narządem słuchu korzystają z aparatów słuchowych i urządzeń wspomagających słyszenie. Aparaty słuchowe http://www.phonak.pl http://www.aparatysluchowe.pl/ Systemy wspomagające słyszenie iCom FM http://www.phonak.pl http://www.audiofon.com.pl

SYSTEM FM (nadajnik + odbiornik) http://www.phonak.pl/

Dzięki zastosowaniu technologii informacyjnych osoby z niepełnosprawnością mogą przełamać wiele barier, a komputer z odpowiednimi urządzeniami wspomagającymi i oprogramowaniem przynosi duże postępy w nauce. Komputer wyposażony w multimedia, a w szczególności z dostępem do INTERNETU otwiera drogę do teleedukacji i telepracy. Taki sprzęt staje się nieraz jedynym dostępnym i możliwym stanowiskiem do nauki i pracy dla osoby z niepełnosprawnością.

Efekty kształcenia multimedialnego skuteczność wyższa o 56% zrozumienie tematu wyższe o 50-60% nieporozumienia w przekazywaniu wiedzy mniejsze o 20-40% oszczędność czasu 38-70% tempo nauczania wyższe o 60% zakres przyswojonej wiedzy wyższy o 25-50% B.Steinbrink, Multimedia u progu technologii XXI wieku, (opublikowano w: J. Bednarek, Multimedia w kształceniu).

KLAWIATURY Klawiatury z powiększonymi klawiszami Klawiatura z nakładką zapobiegającą wciśnięciu kilku klawiszy jednocześnie

Klawiatura dla osób piszących jedną ręką Klawiatura dotykowa, alternatywna z nakładkami Klawiatura o specjalnym kształcie i układzie do pisania za pomocą głowy lub ust Klawiatura dla osób piszących jedną ręką

Podpórka pod ramię Ruchome przeguby pozwalają swobodnie poruszać ręką w poziomej płaszczyźnie. Podpórka pomaga zredukować napięcie mięśni, a przez to likwiduje drętwienia rąk, szyi i ramion.

Urządzenia sterowane ruchem głowy, powiek. Urządzenie umożliwiające pisanie i sterowanie myszą za pomocą mrugania Mysz komputerowa sterowana za pomocą ruchów głowy Urządzenie elektroniczne zastępujące klasyczną mysz

Trackball - mysz komputerowa z dwoma przyciskami i z blokadą. Myszy, przyciski. Trackball - mysz komputerowa z dwoma przyciskami i z blokadą. Powiększony Track Ball zastępuje zwykłą myszkę. Przycisk służący do sterowania komputerem i innymi urządzeniami

Sprzęt i oprogramowanie dla osób z uszkodzonym narządem wzroku Drukarki Brajlowskie Szafa wyciszająca

Urządzenie lektorskie - niezależne urządzenie czytające Lupa elektroniczna z ekranem dotykowym Powiększalniki Urządzenie lektorskie - niezależne urządzenie czytające Klawiatura z powiększonymi i kontrastowymi opisami z dodatkowymi klawiszami Monitory Brajlowskie

JAWS - screen reader czyli czytnik ekranu. Programy ułatwiające pracę przy komputerze osobom z uszkodzonym narządem wzroku Program odczytu ekranu WINDOW-EYES udźwiękawiający środowisko Windows (PL). JAWS - screen reader czyli czytnik ekranu. MAGIC - program powiększający. LUNAR powiększa i odczytuje powiększany tekst głosem syntetycznym. Program IWONA czytający napisy.

Małgorzata Piątkowska e-mail: malgorzata.piatkowska@integracja.org Dziękuję za uwagę! Małgorzata Piątkowska e-mail: malgorzata.piatkowska@integracja.org