B A L O N TWÓJ WIZERUNEK W PRZESTWORZACH © 2006 Oliwia Rocławska
Początki reklamy na balonach W 1906 roku James Gordon Bennett ufundował nagrodę przechodnią dla zwycięzcy międzynarodowych zawodów balonowych. Nie zrobił tego bezinteresownie. Przy tej okazji reklamował wydawany przez siebie „New York Herald”. Od tego czasu coraz powszechniej zaczęto wykorzystywać BALONY W REKLAMIE © 2006 Oliwia Rocławska
odbiorcy indywidualni: Segment docelowy odbiorcy indywidualni: dorośli młodzież dzieci odbiorcy biznesowi: klienci pracownicy © 2006 Oliwia Rocławska
Loty sponsorowane np.: na dystans, na wysokość, przelot nad górami Korzyści Zawody M.in. loty nad miastem, start balonów ze stadionu sportowego, prezentacja balonów Pokazy Ekspozycja - postawienie balonu na linach np.: podczas imprez lotniczych, akcji promocyjnych, imprez integracyjnych, targów, festynów Loty rekordowe Loty sponsorowane np.: na dystans, na wysokość, przelot nad górami © 2006 Oliwia Rocławska
Uniwersalność = maksymalnie szeroka grupa odbiorców Korzyści Uniwersalność = maksymalnie szeroka grupa odbiorców © 2006 Oliwia Rocławska
Masowość reklamy = niskie koszty dotarcia do odbiorcy Korzyści Masowość reklamy = niskie koszty dotarcia do odbiorcy © 2006 Oliwia Rocławska
Korzyści reklama całoroczna W nocy W dzień Latem Zimą © 2006 Oliwia Rocławska
IMPREZA TRANSMITOWANA PRZEZ TV kilka milionów widzów FESTYN 6.000 widzów ZAWODY 60.000 widzów Korzyści IMPREZA TRANSMITOWANA PRZEZ TV kilka milionów widzów © 2006 Oliwia Rocławska
1000 m2 powierzchni reklamowej Korzyści 20 m wysokości 1000 m2 powierzchni reklamowej © 2006 Oliwia Rocławska
Balon reklamą Warszawa Start z placu Defilad, lot w kierunku Marymontu Start z Pól Mokotowskich, przelot nad centrum Warszawy Start ze Stadionu X-cio Lecia Ekspozycja na Starówce, koło Kolumny Zygmunta Ekspozycja przed PKiN © 2006 Oliwia Rocławska
Balon reklamą Polska Średnio 15 razy do roku odbywają się zawody balonowe, m.in. w: Krakowie, Krośnie, Włocławku, Białymstoku, Chełmnie, Płocku, Rawie Mazowieckiej, Olsztynie, Słupsku, Lesznie. „Zimowe grzanie” – pokazy i loty w Zakopanym, Krynicy Górskiej i Szczawnicy „Letnie wirowanie” – pokazy i loty w miejscowościach wczasowych od Krynicy Morskiej do Świnoujścia © 2006 Oliwia Rocławska
Balon reklamą Zagranica Mistrzostwa Świata (2004 r. – Australia) Mistrzostwa Europy (2005 r. – Węgry) Zawody Międzynarodowe (np.: Francja, Litwa, Niemcy, Rosja, Szwajcaria, USA) © 2006 Oliwia Rocławska
Balon reklamą © 2006 Oliwia Rocławska
Wzmocnienie reklamy Loty pasażerskie dla zaproszonych gości Stroje firmowe dla załogi Materiały promocyjne dla widzów i pasażerów: nalepki, znaczki, czapeczki, koszulki. © 2006 Oliwia Rocławska
Dodatkowe korzyści Posiadanie balonu firmowego to coś więcej niż reklama, to także: prestiż pomagający wzmocnić wizerunek firmy możliwość bardzo atrakcyjnego spędzenia czasu i doznania wielu niesamowitych emocji znakomita atrakcja dla gości zaproszonych przez Firmę © 2006 Oliwia Rocławska
Zakres współpracy Zakup firmowego balonu na ogrzane powietrze Przeprowadzenie czynności rejestracyjnych Profesjonalna i kompleksowa obsługa balonu Planowanie działań promocyjno-sportowych © 2006 Oliwia Rocławska
Formy współpracy Sponsoring - przekazanie w użytkowanie Umowa użyczenia - powierzenie w obsługę © 2006 Oliwia Rocławska
Formy współpracy przekazanie w użytkowanie Sponsor zakupuje balon i przekazuje go w użytkowanie sponsorowanemu Sponsorowany, w ramach wartości powłoki, świadczy usługę przez określony czas © 2006 Oliwia Rocławska
Formy współpracy powierzenie w obsługę Firma zakupuje balon i powierza go Aeroklubowi, ponosząc przy tym stałe miesięczne koszty obsługi balonu © 2006 Oliwia Rocławska
Zapewniamy Pilotów i mechaników lotniczych z dużym doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami Odpowiednio przeszkoloną i dyspozycyjną załogę © 2006 Oliwia Rocławska
KOMPLETNY BALON + ZESTAW TRANSPORTOWY Koszty zakupu Opcje: Opcja I POWŁOKA Opcja II KOMPLETNY BALON Opcja III KOMPLETNY BALON + ZESTAW TRANSPORTOWY © 2006 Oliwia Rocławska
Koszty zakupu Opcja I Specjalnie zaprojektowana powłoka z reklamą firmy Kosz, butle, palniki – wypożycza Aeroklub Koszt: 50–70 tys. zł, w zależności od kolorystyki balonu © 2006 Oliwia Rocławska
Koszty zakupu Opcja II Kompletny balon: Koszt: 120–150 tys. zł powłoka butle palniki dodatkowe oprzyrządowanie Koszt: 120–150 tys. zł © 2006 Oliwia Rocławska
Koszty zakupu Opcja III Kompletny balon (powłoka, kosz, butle, palniki, dodatkowe oprzyrządowanie) Atrakcyjnie zaprojektowany zestaw transportowy samochód przyczepka Koszt ok. 300 tys. zł © 2006 Oliwia Rocławska
Dane techniczne balonu 20 m wysokości 1000 m2 powierzchni reklamowej Kosz 2-4 osobowy Loty do wysokości 1500 m © 2006 Oliwia Rocławska
Telefon do sekretariatu: Kontakt Aeroklub Warszawski Ul. Księżycowa 1 01-934 Warszawa Telefon do sekretariatu: (022) 834-93-35 e-mail: sekretariat@aeroklub.waw.pl © 2006 Oliwia Rocławska
Kontakt Aeroklub Warszawski Włodzimierz Klósek pilot, instruktor telefon: 0-600-359-833 e-mail: wlodektop@interia.pl © 2006 Oliwia Rocławska
Kontakt Aeroklub Warszawski Ryszard Kurowski pilot, instruktor telefon: 0-695-855-550 e-mail: r.kurowski@gmail.com © 2006 Oliwia Rocławska