Wykonanie budżetu Gminy Czaplinek w 2007 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BUDŻET MIASTA ZIELONA GÓRA NA ROK PROJEKT.
Advertisements

PROJEKT BUDŻETU POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA 2009 ROK
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
„OD PRZEDSZKOLA DO MATURY: ADAPTACJA BAZY EDUKACYJNO-SPORTOWEJ W MIELCU DO KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO”
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Helu”
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9 września 2008 r. Infrastruktura wodno-ściekowa Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
BUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ PRZY UL. KALINOWEJ I AZALIOWEJ W GDAŃSKU
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Grudzień 2011 Prezydenta Miasta Ruda Śląska Budżet Miasta na 2012 rok.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Sprawozdanie z działalności w 2009 roku Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Eko-Babice Sp. z o.o. Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Babice Sp. z.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Wiązowna za 2008 r.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU POWIATU BIESZCZADZKIEGO za 2009 rok.
BUDŻET MIASTA NA ROK 2005 sprawozdanie z wykonania INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA.
inwestycyjnych i remontowych
Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2012 roku
Unijny sukces Będzina Foto Borkowcy. Nie zostaliśmy wpuszczeni w... K A N A Ł
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Rozbudowa z przebudową i wyposażeniem budynku Zespołu Szkół
„Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap”
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
STRATEGII ROZWOJU GMINY I MIASTA CZERWIONKA – LESZCZYNY
INWESTYCJE W INFRASTRUKTURĘ EDUKACYJNĄ W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Rozbudowa i modernizacja gospodarki ściekowej na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.
Wybrane zrealizowane projekty w ramach wdrażania LSR PROWENT z terenu Gminy Borowa.
PLAN ROZWOJU BAZY SPORTOWEJ STOŁECZNEGO CENTRUM SPORTU AKTYWNA WARSZAWA w latach Warszawa r.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Rezultaty i efekty realizacji PROW 2007–2013 Powiat kozienicki.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sochaczewski.
Wybrane zrealizowane projekty w ramach wdrażania LSR PROWENT z terenu Gminy Szczucin.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Zespół Szkolno Przedszkolny
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
PRZYGOTOWAŁA MAŁGORZATA PAJEK ANALIZA WYKONANIA BUDŻETU GMINY KARCZEW ZA 2009 ROK.
INWESTYCJE W ZAKŁADZIE GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W MOŃKACH.
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
Sesja Rady Gminy Dębica 16 czerwca 2015 r.. PlanWykonanie Dochody , ,92 Wydatki , ,59.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
INWESTYCJE W GMINIE DOBRODZIEŃ w roku Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Dobrodzieniu ul. Parkowa, Topolowa, Mańki Przebudowa sieci wodociągowej.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA WIELENIA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY ZA 2006 ROK.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Jak rozwinęła się nasza gmina w latach ?
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Referat Rozwoju i Promocji. "Budowa centrum sportowego w miejscowości Zławieś Wielka" Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 – "Odnowa.
INWESTYCJE marca 2008 roku. INWESTYCJE – BUDŻET 2007 Plan budżetu na rok 2007 zakładał kwotę ,00 W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia.
Modernizacja systemu cieplno-energetycznego i termomodernizacja budynków Szpitala w Szczecinie-Zdunowie
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
ROK BUDŻET POWIATU WEGROWSKIEGO NA 2015 R. UCHWALONO DNIA 30 GRUDNIA 2014 R. UCHWAŁĄ RADY POWIATU WEGROWSKIEGO NR III/25/2014.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
27 maja Dzień Samorządu Terytorialnego
P r o j e k t Budżetu Gminy Grodków na rok 2017 Burmistrz Grodkowa.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
WYKONANIE DOCHODÓW W I PÓŁROCZU 2017 ROKU , 45 zł
BUDŻET GMINY BIECZ W 2018 R..
Zapis prezentacji:

Wykonanie budżetu Gminy Czaplinek w 2007 r. Czaplinek, 29 kwietnia 2008 r.

Uwarunkowania wpływające na kształt i wykonanie budżetu Gminy Czaplinek na rok 2007 Inwentaryzacja problemów i potrzeb inwestycyjnych Gminy na kwotę 42 mln zł. Wzrost cen usług i materiałów budowlanych. Brak zainteresowania firm przystąpieniem do przetargów. Wydłużające się procedury związane z uzyskiwaniem decyzji w procesie inwestycyjnym. Jakość projektów budowlanych – niedociągnięcia projektowe. Utrudnienia w zakresie wyrażenia zgody na udostępnienie terenu pod inwestycje sieciowe. Nie uruchomione w 2007 roku nabory wniosków o dotacje unijne.

w wykonaniu budżetu roku 2007 do roku 2006 WYKONANIE BUDŻETU GMINY CZAPLINEK W LATACH 2006-2007 (w tys. zł) PLAN 2006 Plan po zmianach 2006 Wykonanie 2006 PLAN 2007 Plan po zmianach 2007 Wykonanie 2007 % zmiany w wykonaniu budżetu roku 2007 do roku 2006 DOCHODY 21 557 23 791 24 452 26 300 27 681 28 806 +18% WYDATKI 25 019 26 059 25 444 29 830 31 012 29 370 +15%

Dochody budżetu Gminy Czaplinek w latach 2006-2007 (w tys. zł) Lp. Dochody wg grup 2006 rok 2007 rok Plan Wykonanie DOCHODY WŁASNE 10 878 11 720 13 852 15 022 I. Podatki 6 034 6 793 6 410 7 300 II. Opłaty 341 385 413 409 III. Udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 2 503 2 625 3 335 3 422 IV. Dzierżawa i sprzedaż majątku 931 759 1 976 2 054 V. Inne dochody (w tym odsetki od środków na rachunkach bankowych i za nieterminowe regulowanie należności) 199 286 507 626 VI. Dotacje na zadania własne 870 871 1 211 1 210 SUBWENCJA OGÓLNA 6 377 6 861 DOTACJE na zadania zlecone i realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 6 276 6 106 6 346 6 311 ŚRODKI ZAGRANICZNE ORAZ Z INNYCH ŹRÓDEŁ (ZPORR i inne) 260 249 622 612 OGÓŁEM 23 791 24 452 27 681 28 806

Wykresy struktury dochodów budżetu Gminy Czaplinek lat 2006 i 2007

WYDATKI BUDŻETU GMINY CZAPLINEK I ZADŁUŻENIE (w tys. zł) ROK 2006 2007 WYDATKI OGÓŁEM 25 444 29 370 w tym: Wydatki bieżące 22 039 23 514 W tym dotacje: 2 113 2 411 Wydatki inwestycyjne 3 406 5 856 Udział wydatków inwestycyjnych w wydatkach ogółem 13% 20% Zadłużenie Gminy z tytułu pożyczek i kredytów 4 663 5 513 Wskaźnik łącznego długu do dochodów 19% Deficyt budżetowy -993 -564 Spłata kredytów i pożyczek 489 1 992

WYDATKI BUDŻETU GMINY CZAPLINEK W PODZIALE NA DZIAŁY (w tys. zł) ROK 2006 ROK 2007   Dynamika wzrostu plan zmiana wykonanie ROLNICTWO 59 158 153 1 259 1 114 864 465% LEŚNICTWO 1 3 150% TRANSPORT 520 338 335 761 767 682 104% - drogi krajowe 60 20 0% - drogi wojewódzkie 25 41 40 55 53 33% - drogi powiatowe 45 46 225 15% - drogi gminne 249 107 105 360 505 453 331% - drogi wewnętrzne 141 144 136 127 123 -15% TURYSTYKA 601 686 667 378 234 228 -66% GOSPODARKA MIESZKANIOWA 316 377 347 661 507 490 41% - remonty 97 137 135 64 184 36% - nieruchomości 122 128 100 450 186 175 75% DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA 103 178 173 540 675 206 19% ADMINISTRACJA 3 123 3 179 2 997 3 325 3 414 3 116 4% - rada 155 151 202 16% - urząd 2 730 2 784 2 637 2 910 2 928 2 676 1% + obsługa podatków 90 82 92

WYDATKI BUDŻETU GMINY CZAPLINEK W PODZIALE NA DZIAŁY (w tys. zł) C.D. Działy ROK 2006 ROK 2007   Dynamika wzrostu plan zmiana wykonanie Wybory, rejestr wyborców 2 43 40 19 -53% Bezpieczeństwo 366 339 335 403 409 397 19% Obsługa długu publicznego 450 215 198 345 230 219 11% Rezerwy 330 15 10 348 207 18 80% OŚWIATA 7 795 7 609 7 559 8 623 9 002 8 892 18% - dokształcanie nauczycieli 37 25 31 24% - szkoły podstawowe 4 232 3 950 3 930 4 214 4 317 4 267 9% - przedszkola 1 089 1 173 1 184 1 229 1 217 4% - gimnazjum 2 012 2 046 2 048 2 737 2 852 2 847 39% - dowóz 371 346 329 378 376 5% - stypendia 47 45 49 168 164 264% Edukacyjna opieka wychowawcza (świetlice szkolne, pomoc materialna dla uczniów) 298 679 677 326 644 643 -5% OCHRONA ZDROWIA 175 263 225 240 258 237 OPIEKA SPOŁECZNA 6 595 7 097 6 889 7 144 7 423 7 283 6% GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA 1 894 1 929 1 903 2 642 2 661 2 532 33% KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO 455 519 511 561 672 659 29% KULTURA FIZYCZNA 1 845 2 346 2 343 2 174 2 807 2 800 20% RAZEM 25 019 26 059 25 444 29 829 31 012 29 370 15%

WYDATKI INWESTYCYJNE W 2007 ROKU Plan Wykonanie 6 239 574,00 zł 5 856 076,10 zł Plan po zmianach 6 194 575,00 zł w tym: NAJWIĘKSZE INWESTYCJE Budowa hali widowiskowo – sportowej z zapleczem techniczno-socjalnym w Czaplinku 1 792 779,00 zł 2 276 625,00 zł Adaptacja budynku gospodarczego Gimnazjum na świetlicę i siłownię 642 420,00 zł 657 285,97 zł Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej i deszczowej osiedla mieszkaniowego „Wiejska” w Czaplinku II etap 654 386,00 zł 648 697,97 zł Budowa wodociągu na trasie Miłkowo-Motarzewo 315 000,00 zł 280 529,15 zł Przebudowa ulicy Studziennej 275 000,00 zł 273 337,86 zł Rozbudowa budynku socjalno-administracyjnego na stadionie miejskim 184 000,00 zł 260 571,08 zł Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na trasie Stare Drawsko-Drahimek 790 000,00 zł 216 927,63 zł Przebudowa części budynku przedszkola przy ul. Grunwaldzkiej 5b II etap 82 000,00 zł 120 589,66 zł Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Czaplinku 100 000,00 zł 107 789,20 zł Budowa parkingu przy ul. Bydgoskiej i ul. Grunwaldzkiej w Czaplinku 85 000,00 zł 79 128,08 zł

Prezentacja inwestycji realizowanych w 2007 roku

Okres realizacji: Lata 2003-2007 Zakres rzeczowy: Budynek hali o pow. zabudowy 1.976,40 m2, pow. użytkowej 2.260,08 m2 i kubaturze 13.698,63 m3, wraz z wyposażeniem w sprzęt sportowy o wartości 180.000 zł. Koszt całkowity: 4.925.723,69 zł, w tym: ze środków PFRON – 600.000 zł; ze środków FRKF - 1.400.000 zł i 2.925.723,69 zł ze środków własnych. Koszt roku 2007: 2.276.625 zł Budowa hali widowiskowo-sportowej

Okres realizacji: Rok 2007 Zakres rzeczowy: Budynek o pow. użytkowej 173,6 m2 i kubaturze 953,0 m3, wyposażony w instalacje wod.-kan, gazową i wentylację. Uzyskano 2 pomieszczenia na świetlicę o pow. 32,0 m2 i 27,5 m2 oraz pomieszczenie siłowni o pow. 58,8 m2. Koszt całkowity: 657.285,97 zł Adaptacja budynku gospodarczego Gimnazjum na świetlicę i siłownię

Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej i deszczowej osiedla mieszkaniowego „Wiejska” w Czaplinku II etap Okres realizacji: 2007 rok Zakres rzeczowy: wykonano uzbrojenie w sieć wod-kan i deszczową w ulicach Jesionowej, Lipowej i Jarzębinowej. sieć wodociągowa wraz z przyłączami - 1.212,35 mb; sieć kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami – 935,0 mb; sieć kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami – 1.049,70 mb . Koszt całkowity: 648.697,97 zł, w tym 347.955,96 zł stanowi pożyczka WFOŚiGW Koszt roku 2007: 648.697,97 zł

Okres realizacji: 2007 rok Zakres rzeczowy: Wykonano sieć wodociągową przesyłową o długości 3.359 mb Koszt całkowity: 280.529,15 zł Budowa wodociągu na trasie Miłkowo-Motarzewo

Okres realizacji: Lata 2005-2007 Zakres rzeczowy: nawierzchnia z brukowca z kamienia naturalnego na pow. 1.228 m2; pobocze z brukowca z kamienia naturalnego na pow. 538 m2; chodnik z płyt kamiennych granitowych na pow. 152,10 m2 i z kamienia brukowego na pow. 152,10m2. Koszt całkowity: 279.137,86 zł. Koszt roku 2007: 273.337,86 zł Przebudowa ulicy Studziennej

Okres realizacji: Lata 2005-2007 Zakres rzeczowy: Istniejący obiekt został rozbudowany o pomieszczenia sanitarne (natryski i sanitariaty), pomieszczenie na kotłownię, dwa pomieszczenia dla sędziów i dwie szatnie dla zawodników. Powierzchnia użytkowa obiektu po rozbudowie wynosi 146 m2, kubatura 560 m3. Koszt całkowity: 265.571,08, w tym 20.000 zł pochodzi od firmy Kabel-Technik-Polska Sp. z o.o. Koszt roku 2007: 260.571,08 zł, Rozbudowa budynku socjalno-administracyjnego na stadionie miejskim

Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na trasie Stare Drawsko-Drahimek Okres realizacji: Lata 2004-2008 Zakres rzeczowy: Do końca roku 2007 wykonano sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej Ø 90 o długości 914 mb i sieć wodociągową Ø 125 o długości 1.408,7 mb. Koszt całkowity: 252.681,23 zł w tym 219 018,15 zł stanowi pożyczka z WFOŚiGW. Koszt roku 2007: 216.927,63 zł.

Przebudowa części budynku przedszkola przy ul Przebudowa części budynku przedszkola przy ul. Grunwaldzkiej 5b - II etap Okres realizacji: Rok 2007 Zakres rzeczowy: Wykonanie II etapu prac remontowych w przedszkolu na I piętrze. Zakres prac obejmował wygospodarowanie kolejnej sali dydaktycznej, węzła sanitarnego oraz pomieszczenia gospodarczego. Koszt całkowity: 120.589,66 zł

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Czaplinku Okres realizacji: Lata 2004-2009 Zakres rzeczowy: Wymiana 20 szt. okien na okna zespolone z PCV w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej wraz z wymianą parapetów i zmniejszeniem powierzchni okien. Koszt całkowity: 2.607.365,00 zł. Koszt roku 2007: 107.789,20 zł

Budowa parkingu przy ul. Bydgoskiej i ul. Grunwaldzkiej w Czaplinku Okres realizacji: 2007 rok Zakres rzeczowy: Uzyskanie 46 miejsc postojowych na powierzchni 560,5 m2. Koszt całkowity: 79.128,08 zł, w tym 40.000 zł stanowią środki firmy Kabel-Technik-Polska Sp. z o.o.

Zakończenie realizacji projektu pn. „W sieci Cz@plinka” W 2007 roku wpłynęła ostatnia transza funduszy unijnych w kwocie 177.433 zł. Budowa drogi wewnętrznej w m. Stare Drawsko Wybudowana została droga wewnętrzna o długości 112 mb. Koszt całkowity: 28.788,43 zł

Zagospodarowanie plaży miejskiej Kontynuacja I etapu zagospodarowania plaży miejskiej w Czaplinku. W 2007 roku wybudowany został budynek socjalno-sanitarny, w którym zlokalizowane są toalety, prysznice, przebieralnie. Koszt: 65.409,17 zł. Wymiana drzwi głównych w budynku UMiG Drzwi wejściowe o wym. 265/192 cm, dwuskrzydłowe z drewna klejonego dębowego. Koszt: 11.158,68 zł.

Adaptacja pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej na bibliotekę i GCI Przystosowanie pomieszczeń I piętra budynku Szkoły Podstawowej pod potrzeby biblioteki i GCI. Koszt: 38.116,08 zł. Budowa ogrodzenia boiska do piłki nożnej w Machlinach Ogrodzenie boiska z siatki drucianej plecionej z drutu stalowego, powleczonego PCV o dł. 383 mb, z dwoma bramami i dwoma furtkami. Koszt: 36.699,99 zł, w tym 18.000 zł z budżetu Województwa Zachodniopom.

Wykonanie części alejki na cmentarzu komunalnym w Czaplinku oraz obudowa 2 studni Koszt: 20.431 zł Zakup używanego samochodu pożarniczego w mieście partnerskim Bad Schwartau Samochód pożarniczy Mercedes GBA. Koszt: 29.559 zł.

Zakup agregatu prądotwórczego dla Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego Agregat prądotwórczy Subaru ES 8000 Koszt: 7.875 zł Modernizacja kotłowni w Gimnazjum w Czaplinku Wymieniono 2 kotły centralnego ogrzewania – kotły stalowe wodne o mocy 130 kW. Koszt: 85.702 zł

Zakup aparatów powietrznych dla OSP Machliny Koszt: 8.500 zł Wymiana bramy garażowej w OSP Czaplinek Wykonano i zamontowano segmentową bramę garażową oraz drzwi stalowe w budynku garaży OSP Czaplinek. Koszt: 9.000 zł.

Zakup wodociągu w Ostrorogu Koszt: 14 422 zł Wyposażenie kuchni i stołówek w ramach programu „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania” Koszt: 177 555 zł, w tym 135 476 zł pozyskanych w ramach programu i 44 079 zł środków własnych.

Prace projektowe podjęte w 2007 roku NAZWA ZADANIA Koszt Projekt budowlany w m. Kluczewo z doprowadzeniem wody z m. Drahimek 59.170 Projekt budowlany wymiany pokrycia dachowego budynku UMiG 11.595 Projekt budowlany sieci wodociągowej Wełnica–Karsno 11.500 Projekt budowlany sieci wodociągowej Prosinko-Prosino kolonia 10.500 Projekt budowlany sieci wodociągowej Czarne Wielkie kolonia 10.000 Projekt budowlany modernizacji ulicy Tartacznej 9.220 Projekt budowlany budowy drogi dojazdowej do hali widowiskowo-sportowej 7.076 Projekt budowlany modernizacji ulicy Wąskiej w Czaplinku 6.100 Projekt budowlany przystani żeglarskiej w m. St. Drawsko 6.000 Projekt budowlany sieci deszczowej na zapleczu budynków przy ul. Sikorskiego 22 3.904 Projekt budowlany modernizacji świetlicy wiejskiej w Czarnym Wielkim 4.880 RAZEM 139.945

Prezentacja przedstawia tylko ważniejsze wyniki finansowe i inwestycyjne (załącznik Nr 18 do sprawozdania). Szczegółowa realizacja budżetu Gminy za 2007r. została przedstawiona  w formie opisowej i cyfrowej w BIP oraz w formie pisemnej  przekazana Radnym, Przewodniczącym Osiedli, Sołtysom. Oceniając rok 2007r. należy wskazać, że Gmina pozyskała znaczne środki zewnętrzne z różnych, dostępnych źródeł i programów pomocowych, najwięcej tzw. Małych Grantów. Dzięki tzw. Małych Grantów,  Gmina otrzymała również wyposażenie i sprzęt komputerowy. Szczegółowy  wykaz dofinansowanych   projektów przedstawia załącznik Nr 19  do sprawozdania z wykonania budżetu. Należy podkreślić, że obok podejmowanych działań pozwalających na zwiększenie dochodów Gminy, a tym samym umożliwiających jej prawidłowe, płynne funkcjonowanie, w 2007r. realizowano na większą niż dotychczas skalę inwestycje i inne zadania w wielu dziedzinach życia Gminy. Pozwoliło to na stopniową poprawę funkcjonowania szczególnie placówek oświaty, kultury, sportu.

Poprawił się wizerunek miasta i wsi na co również miały wpływ inwestycje  prywatnych właścicieli i innych zarządców m.in.: - budowa ronda, - przebudowa stacji CPN, - przebudowa sklepu wielkopowierzchniowego Biedronka, - zagospodarowanie obiektów po byłej Gminnej Spółdzielni, Ośrodek     Wypoczynkowy w Piasecznie, obiekt po byłym Ośrodku Wypoczynkowym    Zodiak i inne, - indywidualne budownictwo mieszkaniowe. Nie bez znaczenia są równoległe innowacyjne działania  promocyjne, informacyjne oraz uatrakcyjniona oferta kulturalna. Dobrze układała się współpraca z lokalnymi firmami, organizacjami pozarządowymi, mediami. Przedstawiając Państwu sprawozdanie z wykonania budżetu mam pełną świadomość, że nie wszystkie oczekiwania mieszkańców zostały spełnione. Szczególnie mam tu na myśli brak możliwości pozyskania środków unijnych z powodu braku naboru. Z uwagi na brak wsparcia ze strony Państwa nie podjęliśmy się budowy mieszkań komunalnych. Nie uniknęliśmy również dużych nie zaplanowanych kosztów związanych z pożarami i awarią automatyki na stacji wodociągowej.

Pomimo wielu utrudnień rok 2007 należy ocenić jako dobry Pomimo wielu  utrudnień rok 2007 należy ocenić jako dobry. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Gmina podjęła działania długofalowe, których efekty dla budżetu Gminy będą widoczne za kilka lat. Mam tu na myśli rozpoczęcie prac planistycznych oraz zamierzoną budowę wiatraków. Szanowni Radni - wszystkie wymienione przeze mnie działania ,służące szeroko rozumianemu rozwojowi Gminy są efektem Waszej intensywnej pracy i dobrej współpracy. To dzięki Waszej determinacji i zrozumieniu  mogliśmy osiągnąć przedstawione wyniki, za co składam Wam serdeczne podziękowania. Serdeczne podziękowanie kieruję  również do pracowników Urzędu Miasta i Gminy  oraz Dyrektorów, Kierowników i pracowników  jednostek podległych Gminie. Mieszkańcom Miasta i Gminy dziękuję za wskazówki, propozycje, a  szczególnie zaś za to, że zauważają pozytywne działania poprawiające wizerunek Naszej Małej Ojczyzny.

Burmistrz Miasta i Gminy Dziękuję Państwu za uwagę Burmistrz Miasta i Gminy Barbara Michalczik