MAŁOPOLSKA WIEŚ PACHNĄCA ZIOŁAMI
MAŁOPOLSKA TO REGION: O niezwykłych walorach przyrodniczo krajobrazowych Bogatym dziedzictwie kultury Nieskażonym środowisku naturalnym Tradycyjnej gościnności
LOKALIZACJA GOSPODARSTW WYJATKOWO ATRAKCYJNE MIEJSCA Pogórza, Beskidu Niskiego i Sądeckiego, Pienin, Gorców i Tatr Pod lasem lub w lesie Na skraju wiosek
OFERTA 22 GOSPODARSTW Prowadzonych przez wyjątkowych ludzi; pasjonatów ziół, ekologii kultywujących tradycje i obyczaje regionu
UCZESTNICY PROJEKTU
KRYTERIA DOBORU GOSPODARSTW Posiadanie kategoryzacji według WBN Założenie ogrodu ziołowego i uprawa ziół Odbycie 2 stopniowego szkolenia Prowadzenie zdrowej domowej kuchni regionalnej (własne tradycyjne potrawy) Prowadzenie czynnego ekologicznego gospodarstwa agroturystycznego
ODBIORCY OFERTY KLIENCI: ceniący ciszę, spokój, kontakt z przyrodą, poszukujący powrotu do natury, koneserzy zdrowej regionalnej kuchni z ekologicznych upraw. preferujących aktywny wypoczynek na wsi – (konie, rowery, narty, wędkowanie, turystyka piesza).
OFERTA GOSPODARSTW Zabiegi odnowy biologicznej, kąpiele ziołowe relaksujące, aromaterapia, itp. Tradycyjna regionalna kuchnia regionalna: łemkowska, lachowska, góralska, japońska (z wykorzystaniem ziół wolnorosnących i uprawianych w ogrodach)
OFERTA c.d. Warsztaty rękodzielnictwa artystycznego (tkactwo, haft, bibułkarstwo, koronkarstwo, rzeźba, ceramika)
OFERTA c.d. Sekrety sporządzania nalewek, likierów ziołowych, syropów przeciwkaszlowych według receptur ludowych
OFERTA c.d. Aktywnie (sporty wodne, wędkowanie, turystyka piesza, rowerowa, konna, narciarska)
OFERTA c.d. Zajęcia edukacyjno - szkoleniowe „Z ziołami po zdrowie”, zbieranie ziół i runa leśnego, suszenie ziół i ich wykorzystywanie w domowej kuchni i apteczce, układanie bukietów itp.
PROMOCJA PRODUKTU 17.000 egz. katalogu ofert 500 sztuk plakatów Strona www.agroturystyka.wrotamalopolski.pl Strony www Stowarzyszeń, Gmin i Gospodarstw, MOT, biur podróży
PROMOCJA PRODUKTU Wszystkie Targi Krajowe Study tour press 20 dziennikarzy Filmy w 4 stacjach telewizyjnych (TVP I, Telexpress, TVP Kraków, TVP Polonia Skarby Nieodkryte Ponad 130 art. prasowych
Przewodnik Lekarski (w druku) Przewodnik belgijski Regional Hospots Guide Prezentacja podczas 5 konferencji (3 zagraniczne – kongres w Grenobl 4 wizyty LGD z Polski 5 audycji radiowych w tym 1 całodzienna na żywo w gospodarstwach
EFEKTY NA DZIŚ Zwiększenie sprzedaży o ok. 30% To największa satysfakcja dla twórców produktu.
TROFEA PRODUKTU Główna nagroda za najlepszy produkt turystyczny – Targi Na Styku Kultur w Łodzi – marzec 2010 Wyróżnienie na MTT Agrotravel w Kielcach – kwiecień 2010 Laureat konkursu na najlepszy produkt turystyczny w Małopolsce – sierpień 2010
TROFEA c.d Certyfikat POT – Najlepszy produkt turystyczny w 2010 – wrzesień 2010 Wyróżnienie w Plebiscycie Wielkie Odkrywanie Małopolski – październik 2010 Złoty medal Tour Salon 2010 – październik 2010
TROFEA c.d. Specjalne Honorowe wyróżnienie podczas MTT LATO-2011 w Warszawie - kwiecień 2011
REALIZATOR PROJEKTU Projekt zrealizowano w Sądeckiej Organizacji Turystycznej w Nowym Sączu, ze środków budżetowych Województwa Małopolskiego
Narodziny Idei „Sztuka polega na tym, by kapitał wykorzystywać efektywnie, tworząc produkty, których naprawdę pragną klienci” Robert Lutz – b. prezes zarzadu Marki Ford”