SNiK SYSTEM NORM I KONSEKWENCJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury postępowania w stosunku do nieletnich
Advertisements

ZAPOBIEGANIE WYSTĘPOWANIU DOPALACZY W SZKOŁACH Ciechanowska Komenda
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Regulamin ucznia Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Wybrane procedury postępowania niepełnoletnich uczniów w szkole
Działania interwencyjne podjęte kroki
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
POSTEPOWANIE DYREKCJI SZKOŁY W PRZYPADKU UJAWNIENIA UCZNIA ZAGROŻONEGO DEMORALIAZCJĄ I PRZESTĘPCZOŚCIĄ.
Alarmy i sygnały alarmowe
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Procedury postępowania nauczycieli szkoły policealnej w sytuacjach zagrożenia młodzieży przestępczością i demoralizacją, w szczególności narkomanią, alkoholizmem.
Zmiany w statucie Gimnazjum
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Zebranie organizacyjne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego REALIZATOR PROJEKTU: WSPÓŁPRACA: MIASTA ŁÓDŹ
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Prawa i obowiązki ucznia.
PODSTAWOWE ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
Sytuacje kryzysowe w szkole
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
i bezpieczeństwa uczniów
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Procedury szkolne w zakresie bezpieczeństwa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zielonej, Zielona , ul. 1Maja 8 Ireneusz Kramkowski   ZIELONA.
Mówimy przemocy.
Działania interwencyjne podjęte kroki
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Zespół Szkół w Kłyżowie
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Szkoła Podstawowa w Chabielicach Katalog nagród i kar Opracowanie: Sylwia Pawełoszek.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Praca metodą projektu edukacyjnego
EWAKUACJA SZKOŁY.
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Niepołomicach
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
„Zero tolerancji dla przemocy w szkole”
BEZPIECZNA SZKOŁA Procedury bezpieczeństwa
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

SNiK SYSTEM NORM I KONSEKWENCJI

SYSTEM zbiór zasad, przepisów, reguł obowiązujących i stosowanych w określonej dziedzinie życia

ustalona, przyjęta zasada; NORMA ustalona, przyjęta zasada; wzór, reguła

TY WYBIERASZ !!!!!!! GŁÓWNA ZASADA SNiK NIE ŁAMIESZ ZASAD – NIE PONOSISZ KONSEKWENCJI ŁAMIESZ ZASADY – PONOSISZ KONSEKWENCJE

JAK DZIAŁA SNiK?? PIERWSZY RAZ ŁAMIESZ ZASADĘ UPOMNIENIE, INFORMACJA O KONSEKWENCJACH KOLEJNY RAZ ŁAMIESZ ZASADĘ PONOSISZ KONSEKWENCJE

TY WYBIERASZ !!!!!!! GŁÓWNA ZASADA SNiK NIE ŁAMIESZ ZASAD – NIE PONOSISZ KONSEKWENCJI ŁAMIESZ ZASADY – PONOSISZ KONSEKWENCJE

SZKOLNE NORMY ZACHOWAŃ Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć. Szanujemy się nawzajem. Zachowujemy się kulturalnie, używamy poprawnej polszczyzny. Systematycznie chodzimy do szkoły, jesteśmy punktualni. Odpowiednio ubieramy się do szkoły. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych. Dbamy o mienie szkoły i innych.

1. Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć jesteśmy przygotowani do lekcji, przynosimy książki, zeszyty oraz przybory niezbędne do pracy na lekcji, pracujemy systematycznie, tworzymy warunki do efektywnej pracy dla siebie i innych, respektujemy prawo innych uczniów do nauki, w czasie lekcji zachowujemy się spokojnie, zabieramy głos tylko na wyraźne polecenie nauczyciela

2. Szanujemy się nawzajem działamy dla dobra innych, szanujemy poglądy innych, zwracamy się do siebie kulturalnie, pomagamy sobie nawzajem

3. Zachowujemy się kulturalnie, używamy pięknej polszczyzny panujemy nad swoimi emocjami, nie używamy siły i przemocy, aby rozwiązać zaistniały konflikt, w rozmowie z dorosłym przyjmujemy odpowiednią postawę (wyjmujemy ręce z kieszeni, nie podnosimy głosu, nie żujemy gumy), wykonujemy prośby i polecenia wszystkich pracowników szkoły

4. Odpowiednio ubieramy się do szkoły strój powinien być schludny, czysty, dostosowany do sytuacji w szkole, w każdy poniedziałek i podczas uroczystości szkolnych jesteśmy ubrani w strój galowy, wymagany w naszym Gimnazjum (biała bluzka lub koszula oraz kamizelka szkolna), Każdy uczeń zobowiązany jest do zmiany obuwia. Obuwie powinno być zmieniane przed rozpoczęciem lekcji w szatni szkolnej. Zmienione obuwie powinno posiadać białą , niebrudzącą podeszwę,

5. Systematycznie chodzimy do szkoły, jesteśmy punktualni punktualnie przychodzimy na wszystkie lekcje, samowolnie nie opuszczamy lekcji, wszystkie opuszczone godziny usprawiedliwiane są przez rodziców (prawnych opiekunów).

6. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych przestrzegamy regulaminów szkolnych, reagujemy na przejawy agresji fizycznej i psychicznej, nie palimy papierosów, nie pijemy alkoholu, nie używamy narkotyków i środków odurzających, dbamy o zdrowie swoje i innych.

7. Dbamy o mienie szkoły i innych dbamy o ład i estetykę w pomieszczeniach i otoczeniu szkoły, szanujemy wyposażenie szkoły i własność innych osób

SNiK

- zwrócenie uwagi uczniowi, 1. BRAK OBUWIA NA ZMIANĘ 5.Odpowiednio ubieramy się do szkoły 6.Dbamy o mienie szkoły i innych PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) - zwrócenie uwagi uczniowi, - mowa ciała lub jednorazowe ostrzeżenie słowne, - informacja o dalszych konsekwencjach

2. NIEODPOWIEDNI WYGLĄD W SZKOLE 5.Odpowiednio ubieramy się do szkoły PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) rozmowa z uczniem, upomnienie ustne, prośba o zmycie makijażu, poinformowanie o konsekwencjach

3. SPÓŹNIENIA NA LEKCJE PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) 1.Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 4.Systematycznie chodzimy do szkoły, jesteśmy punktualni PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) rozmowa z uczniem, upomnienie ustne, spóźnienie odnotowane w dzienniku w formie zapisu minutowego,

4. ZAKŁÓCANIE TOKU LEKCJI 1.Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 2.Szanujemy się nawzajem PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) sygnały niewerbalne, zastosowanie kart dyscyplinujących (np.: nie rozmawiaj, wróć do nas, pracuj,) rozmowa z uczniem, upomnienie ustne,

1. Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 5. KORZYSTANIE PODCZAS LEKCJI Z TELEFONU KOMÓRKOWEGO LUB URZĄDZEŃ ODTWARZAJĄCYCH MUZYKĘ 1. Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) zwrócenie uwagi uczniowi KOLEJNY RAZ (działania nauczyciela i wychowawcy) konfiskata telefonu przez nauczyciela i oddanie go po lekcji, poinformowanie ucznia o dalszych konsekwencjach, poinformowanie wychowawcy o zaistniałej sytuacji, odpytanie ucznia z bieżącego tematu,

6. ODMOWA PRACY NA LEKCJI PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) 1. Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 2. Szanujemy się nawzajem PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) ustne zwrócenie uwagi uczeń ma obowiązek nadrobić zaległości w domu, które na następnej lekcji okazuje nauczycielowi,

7. LEKCEWAŻENIE POLECEŃ NAUCZYCIELI INNYCH PRACOWNIKÓW SZKOŁY 2.Szanujemy się nawzajem 3.Zachowujemy się kulturalnie, używamy poprawnej polszczyzny PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) upomnienie ustne poinformowanie wychowawcy o niewłaściwym zachowaniu ucznia,

8. UŻYWANIE WULGARYZMÓW PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) 2.Szanujemy się nawzajem 3.Zachowujemy się kulturalnie, używamy poprawnej polszczyzny PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) zwrócenie uwagi,- jeśli wulgaryzmy były skierowanie pod adresem danej osoby – przeproszenie tej osoby, przypomnienie o konieczności używania poprawnej polszczyzny,

9. SAMOWOLNE WYCHODZENIE Z LEKCJI 1.Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 4.Systematycznie chodzimy do szkoły, jesteśmy punktualni PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela) zanotowanie nieobecności na czerwono bez możliwości usprawiedliwienia, poinformowanie wychowawcy,

10. DEWASTACJA MIENIA I SPRZĘTU SZKOLNEGO 7. Dbamy o mienie szkoły i innych PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela i wychowawcy) indywidualna rozmowa nauczyciela z uczniem ( ustalenie przyczyn niewłaściwego zachowania), w przypadku dokonania drobnej szkody, uczeń naprawia ją w tym samym dniu lub w ciągu tygodnia bądź rodzic pokrywa koszt naprawy. Nauczyciel opisuje szkodę ( data, okoliczności , straty). Informację przekazuje wychowawcy, który informuje rodziców. w przypadku dokonania dużej dewastacji mienia, nawet jeśli zdarzyła się pierwszy raz, stosuje się procedury opisane poniżej.

11. PALENIE PAPIEROSÓW NA TERENIE SZKOŁY 6. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela i wychowawcy) informacja na karcie „Uwaga” dla wychowawcy, zawiadomienie rodziców przez wychowawcę, rozmowa z uczniem na temat łamania norm, przygotowanie przez ucznia referatu na temat szkodliwości palenia i wygłoszenie go na godzinie wychowawczej,

12. ZACHOWANIA AGRESYWNE Szanujemy się nawzajem Zachowujemy się kulturalnie, używamy poprawnej polszczyzny 6. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych PO RAZ PIERWSZY (działania nauczyciela i wychowawcy) rozmowa dyscyplinująca z uczniem oraz przeproszenie kolegi, nauczyciela, pracownika szkoły, poinformowanie rodziców poprzez wpis do indeksu, informacja o dalszych konsekwencjach,

13. WAGARY PO RAZ PIERWSZY (działania wychowawcy) 1.Do szkoły przychodzimy po to, aby się uczyć 4.Systematycznie chodzimy do szkoły, jesteśmy punktualni PO RAZ PIERWSZY (działania wychowawcy) przeprowadzenie indywidualnej rozmowy z uczniem (ustalenie przyczyn absencji- problem w szkole, domu, grupie rówieśniczej), wypełnienie „Karty przemyśleń”, motywowanie ucznia do uczestnictwa w zajęciach szkolnych, poinformowanie rodziców (telefoniczne, pisemne), ustalenie wspólnych działań,

14. POWAŻNE WYKROCZENIA picie alkoholu, używanie narkotyków Szanujemy się nawzajem 6. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych PO RAZ PIERWSZY (działania pedagoga) odizolowanie ucznia od reszty klasy, zorganizowanie opieki medycznej ( lekarz / pielęgniarka), powiadomienie dyrektora, wychowawcę , pedagoga szkolnego, wezwanie rodziców do szkoły, zapis w „Karcie interwencji”, w przypadku odmowy rodzica w kwestii przybycia do szkoły i odebrania dziecka , wezwanie Policji i przekazanie ucznia na Komisariat ( rodzice odbierają dziecko z posterunku policji), czasowa utrata przywilejów ucznia (np. zakaz udziału w imprezach szkolnych), - obniżenie oceny zachowania w następnym dniu: rozpoznanie problemu i podjęcie działań korygujących w uzgodnieniu z rodzicami.

15. POWAŻNE WYKROCZENIA (bójki , kradzieże , wyłudzanie pieniędzy) Szanujemy się nawzajem 6. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych PO RAZ PIERWSZY (działania pedagoga) odizolowanie ucznia od reszty klasy, zorganizowanie opieki medycznej ( lekarz / pielęgniarka w przypadku bójki), powiadomienie dyrektora, wychowawcę , pedagoga szkolnego, w przypadku kradzieży, natychmiast po zabezpieczeniu śladów i sprawcy , wezwanie Policji. wezwanie rodziców ( sprawcy i poszkodowanego) do szkoły , w przypadku odmowy rodzica w kwestii przybycia do szkoły i odebrania dziecka/ sprawcy , wezwanie Policji i przekazanie ucznia na Komisariat ( rodzice odbierają dziecko z posterunku Policji), notatka służbowa w dokumentacji szkolnej, zapis w „Karcie interwencji”, notatka służbowa do Policji, - rozmowy indywidualne z poszkodowanym , sprawcą , rodzicami ,- uświadomienie rodzicom konsekwencji , wskazanie instytucji specjalistycznych , wspierających wychowanie dziecka ( wsparcie / terapia),- obniżenie oceny zachowania sprawcy zabronionego czynu. w następnym dniu: rozpoznanie problemu i podjęcie działań korygujących w uzgodnieniu z rodzicami, skierowanie ucznia na terapię pedagogiczną na terenie szkoły .

TY WYBIERASZ !!!!!!! GŁÓWNA ZASADA SNiK NIE ŁAMIESZ ZASAD – NIE PONOSISZ KONSEKWENCJI ŁAMIESZ ZASADY – PONOSISZ KONSEKWENCJE

Zachowanie podczas przerw i lekcji uczniowie wchodzą na teren szkoły po dzwonku na przerwę uczniowie mają zakaz opuszczania szkoły w czasie przerw oraz w czasie trwania lekcji, zwolnienie ucznia z lekcji musi być potwierdzone przez wychowawcę, po zakończonych lekcjach klasa schodzi do szatni pod opieką nauczyciela mającego w danej klasie ostatnia lekcję, uczniowie nie uczęszczający na lekcję religii przebywają w tym czasie w czytelni szkolnej

Regulamin postępowania w razie wypadku na terenie szkoły w razie wypadku na terenie szkoły (lekcje wf, lekcje w salach lekcyjnych, korytarz szkolny), należy natychmiast przerwać prowadzone zajęcia w celu udzielenia pierwszej pomocy, w razie ciężkiego przypadku należy możliwie szybko zabezpieczyć miejsce zdarzenia, powiadomić dyrekcję szkoły, pielęgniarkę szkolną, jednocześnie starać się udzielić pierwszej pomocy, w każdej sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia bezwzględnie należy zawiadomić pogotowie (tel.999, z tel. Kom. 112),rodziców dziecka oraz dyrekcję szkoły.

Zasady schodzenia na apele szkolne i do szatni po skończonych lekcjach na apel schodzimy z nauczycielem, nauczyciel idzie pierwszy, za nim uczniowie parami, na apelu uczniowie ustawiają się czwórkami jedna za drugą .

Zasady ewakuacji na wypadek pożaru lub innego zagrożenia osoba, która pierwsza zauważy pożar lub grożące niebezpieczeństwo melduje niezwłocznie o fakcie dyrektorowi szkoły lub każdemu pracownikowi szkoły i zawiadamia straż pożarną, dyrektor szkoły lub zastępca, ewentualnie inny pracownik szkoły ogłasza alarm- dzwonek elektryczny przerywany-czas trwania 1 min. Lub zastępczo dzwonek ręczny, dyrektor szkoły lub zastępca kierują uczniów w ładzie i spokoju do wyjścia pod opieką wychowawców, uczniowie opuszczają budynek szkoły nie zatrzymując się w szatni, w czasie opuszczania budynku uczniowie nie zabierają ze sobą żadnych rzeczy, wyprowadzeni uczniowie zatrzymują się na boisku szkolnym w wyznaczonym dla każdej klasy sejtorze, informację o zakończeniu ewakuacji przekazuje dyrektorowi szkoły wicedyrektor, po otrzymaniu pełnej informacji od nauczycieli odpowiedzialnych za wyprowadzenie klas z budynku szkolnego, po wysłuchaniu polecenia od nauczycieli uczniowie rozchodzą się do domów,

UWAGA!!! Sygnał alarmowy w razie pożaru powinien mieć możliwość włączyć każdy, kto zauważy ogień.