Szkolenia, Coaching, PR
HR Partnering jako podejście i postawa budująca wynik HR meeting Warszawa, marzec 2013
Ewolucja roli HR HR jako wsparcie projektów biznesowych Obsługa kadrowo – płacowa HR jako wsparcie projektów biznesowych HR jako partner w realizacji strategicznych celów organizacji
Dlaczego organizacje wdrażają funkcję HR Business Partnera? Wzrastające oczekiwania Przewaga konkurencyjna Bezpośrednie wsparcie
Kim jest HR Business Partner? HR BP jest tym dla klientów wewnętrznych, kim Key Account dla klientów zewnętrznych
Kim jestem w organizacji, a kim chciałbym być? Określenie wizji własnych działań
Pożądana rola HR w organizacji Strateg Partner Architekt i deweloper Dostawca Adwokat pracowników Źródło: Raport z Badania Najlepsi Pracodawcy 2011, AON Hewitt
Realna rola HR HR – strategiczny partner dla biznesu Biznes – HR ciągle daleko od biznesu
Skąd bierze się rozbieżność w percepcji działań HR?
Postrzeganie rzeczywistości HR BIZNES LUDZIE: Kompetencje Zakresy obowiązków Ocena wyników pracy Zaangażowanie i motywacja LICZBY: Wyniki Wskaźniki Koszty Prognozy
Kluczowe kompetencje HR BP Proaktywność Zarządzanie zmianą Orientacja biznesowa Efektywna komunikacja Zarządzanie projektem
Partnerstwo jako podejście i postawa osobista
Co powinien umieć / znać HR BP: Narzędzia i techniki wspierania klienta biznesowego w diagnozowaniu problemu i zamianie go na cel do osiągnięcia; Techniki prowadzenia wywiadu diagnostycznego; Techniki precyzowania wspólnie z klientem jego oczekiwań względem planowanego przedsięwzięcia i podsumowywania przebiegu prac; Techniki budowania relacji doradca – klient.
HR jako wewnętrzna firma doradcza 4 – etapowy model doradczy: Nawiązanie kontaktu i zawarcie porozumienia z klientem Pozyskiwanie informacji – zrozumienie problemu klienta Prezentowanie zebranych informacji i planu działania Realizacja, ocena i zakończenie projektu
Model doradczy 1. Nawiązanie kontaktu: Marketing; Wstępne spotkanie Ustalenie warunków współpracy; Planowanie projektu; Ustalenie oczekiwań klienta 2. Pozyskiwanie informacji Gromadzenie informacji; Analiza problemu; Spostrzeżenia; Wnioski; 3. Prezentacja informacji i planu działania: Spotkania i prezentacje; Raporty cząstkowe; Szczegółowe planowanie; Analiza ryzyka; 4. Realizacja, ocena i zakończenie projektu; Zarządzanie projektem; Zakończenie i ocena; Potencjalne nowe zlecenia.
Oferta HR BP dla biznesu Kim jesteś - co cię charakteryzuje? Jak postrzegają cię klienci? (TOŻSAMOŚĆ) Jaki rodzaj usług doradczych świadczysz? Jakie są twoje cele ? (PRODUKT) Jakie są rezultaty świadczonych przez ciebie usług? (KORZYŚCI) Kim są twoi potencjalni klienci? (KLIENT) Kto jest twoim klientem kluczowym? Jakie są potrzeby twoich klientów ?(POTRZEBY) Jakie bariery lub przeszkody możesz napotkać? (OGRANICZENIA) Kto jest twoja konkurencją ?(KONKURENCJA) Jak będziesz się promować? (PR)
HR BP jako przyszłość działów personalnych