BYŁO CZYTAJĄCYCH WIELU...

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.
Advertisements

Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Witamy w naszej szkole !!! Dalej.
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Uczniowie klasy 6a wykonali piękną gazetkę ścienną o patronie.
Tydzień eTwinning debiut – 2007 Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu 11 – 18 X 2007.
Pasowanie na ucznia kl. Id 17 października 2011 roku
95 lat Szkoły Podstawowej nr 17 „By czas nie zatarł i niepamięć”
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
DZIEŃ BEZ PRZEMOCY GOŚCINO, 04 CZERWCA 2013.
Cała Polska czyta dzieciom
Biblioteka szkolna powstała w roku 1964, wraz z oddaniem nowego obiektu szkolnego. Stan księgozbioru w roku szkolnym 2011/2012 to 5778 woluminów.
Zespół Szkół – SP i Gimnazjum im. Legionów Polskich w Poroninie, ul. Piłsudskiego 34.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
Pomysł na wolontariat XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa nr 149 z klasami integracyjnymi im
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Oj, działo się, działo....
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 7
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
My kolorowe kredki serdecznie wszystkich witamy w imieniu uczniów klasy drugiej (Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki) zapraszamy.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
DZIEŃ BABCI I DZIADZIUSIA
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
„ Nasze dzieci 6 letnie w I klasie” Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Grzechyni.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
„Śniadania moc” prezentacja przedstawia
Tydzień Bibliotek Dziecięcych 22 – 26 września. Warszawska akcja czytania Pod koniec września w Warszawie odbył się Tydzień Bibliotek Dziecięcych. Nasze.
DZIEŃ DZIEWCZYNEK W ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI” 6 MARCA 2015 r. „KOLEŻANKA SKAKANKA” Pod takim hasłem odbyła się uroczystość z okazji Dnia Kobiet Cele:
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
WIZYTA PRZEDSZKOLAKÓW W Ś WIETLICY SZKOLNEJ „pszczó Ł ki” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W PO Ł A Ń CU 19 MARCA 2015r NASZE ŚWIETLICOWE „PSZCZÓŁKI”
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Szkoła Podstawowa nr 7 Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza w Świeciu kl. II a 8 listopada 2013.
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji „Wspieramy dzieci / uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” 2 XI – 6 XI 2015 r. w Szkole.
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PSP W POŁAŃCU ROK SZKOLNY 2015/2016.
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 IM. MARII KONOPNICKIEJ W SIERADZU Przykłady dobrych praktyk.
Uroczystość z okazji obchodów 30-lecia istnienia Przedszkola 385 oraz Szkoły Podstawowej 319 im. Marii Kann.
Przedszkole Miejskie nr 17 ul. Gen. Stanisława Maczka Gorzów Wielkopolski tel. (95) „Wymarzone dzieciństwo”
Realizacja projektu edukacyjnego „Wybrane bajki i baśnie” Daleszyce, 1 marca 2016r. Klasa I „ D” pod kierunkiem Małgorzaty Pietruch.
Doktor Paj-Chi-Wo spieszy na pomoc!. Doktor Pai-Chi-Wo - był to osobisty lekarz chińskiego cesarza, a później nauczyciel Pana Kleksa w Akademii w Salamance.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
Szkoła Podstawowa Nr 1im. Tadeusza Kościuszki w Białobrzegach
Uroczyste zakończenie roku 2016/2017 w oddziale przedszkolnym
W ramach powyŻszego tematu PODJĘLIŚMY SZEREG DZIAŁAŃ:
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
SZKOŁA PODSTAWOWA W ANDRYJANKACH
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Rok Janusza Korczaka w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zaangażowanie społeczne
Zapis prezentacji:

BYŁO CZYTAJĄCYCH WIELU... 2-6 czerwca 2003 czyli obchody II Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom w Szkole Podstawowej nr 63 w Poznaniu Opracowanie: Alicja Maciejewska

Dni poprzedzające Dzień pierwszy Dzień drugi Dzień trzeci Dzień czwarty Dzień piąty Zakończenie

DNI POPRZEDZAJĄCE WYBIERZMY CZYTANIE!

Na korytarzu szkolnym zrobiłam gazetkę ku czci Na korytarzu szkolnym zrobiłam gazetkę ku czci ... Koziołka Matołka – bo przecież świętujemy jego 70 urodziny. Zaplanowałam „rozkład jazdy”, podobnie jak w zeszłym roku. Przypadkowo okazało się, że nasz wuefista zna aktorów z Teatru Nowego. Natychmiast zostaje wykorzystany do „załatwienia” aktorów, a ja szybko przygotowuję zaproszenie. Zbieram zagadki literackie, projektuję dyplomy, przygotowuję rekwizyty związane z bajkami. Lecę zamówić koszulkę z nadrukiem postaci szanownego jubilata. Gdybym przewidziała, że Fundacja też wpadnie na podobny pomysł...

Czekamy i czekamy na materiały promocyjne Czekamy i czekamy na materiały promocyjne. Nadchodzi piątek, ustawiamy z koleżanką dekorację. Przykładam znaczną wagę do scenerii, to ona dodaje uroku i potęguje „książkowy” nastrój. Jest chatka Kubusia Puchatka, mapa Stumilowego Lasu, Pinokio i Koziołek Matołek, regał z książkami, hasła propagujące czytanie. I wreszcie są!! Materiały dotarły na czas, natychmiast obwieszam szkołę plakatami. Koszulki są cudowne – to będzie hit!

A co takiego mamy w planie? Poniedziałek 2 czerwca Zaproszeni aktorzy czytają „Pinokia” Zagadki z „kapelusza bajek” dla każdej klasy   Wtorek 3 czerwca Czytanie fragmentów książek przez nauczycieli Środa 4 czerwca Zbiórka książek na kiermasz Czytanie fragmentów książek przez koleżanki i kolegów z gimnazjum Korowód dzieci czytających „Koziołka Matołka” Konkurs na najciekawsze bajkowe przebranie Czwartek 5 czerwca Czytanie fragmentów książek przez rodziców lub dziadków Korowód dzieci Piątek 6 czerwca Kiermasz taniej książki w bibliotece połączony z zagadkami

DZIEŃ PIERWSZY CZYTANIE ZBLIŻA!

Gorączkowe oczekiwanie na aktorów – dotrą czy nie (nasza szkoła leży na peryferiach Poznania). Wreszcie są, bardzo punktualnie – trzech szarmanckich dżentelmenów, gotowych na wszystko (czyli właściwa postawa w szkole). I zaczynamy! Witam serdecznie wszystkich zebranych, omawiam plan obchodów, przypominam, że jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami bezcennej statuetki (hurra!). Pytam dzieci, czy w tym roku również spróbujemy zdobyć nagrodę. Odpowiada mi gromki okrzyk „TAK”. Nasze tegoroczne hasło na powitanie to: „Poczytaj mi, mamo” (to mówi klasa pierwsza), „poczytaj mi, tato” (głos ma klasa druga), „w każdej wolnej chwili” (kończy klas trzecia). Z wielką ulgą oddaję scenę aktorom...

Panowie wspaniale poprowadzili część artystyczną, nawet poprzedzili występ krótkim wykładem o „wyższości książki nad telewizorem i komputerem”. Oby maluchy zapamiętały te słowa! Aktorzy opowiedzieli o swoich pierwszych kontaktach z książką – tu powiało Dzikim Zachodem. Chyba czas odkurzyć książki o Winnetou! Następnie aktorzy odegrali dwie scenki z „Pinokia”, które ubawiły dzieci i nauczycieli. Goście nawiązali wspaniały kontakt z widownią.

Maluchy miały także możliwość występu Maluchy miały także możliwość występu. Wszystkie dzieci chciały występować!

Ale cóż, w porównaniu z aktorami, nie było najlepiej Ale cóż, w porównaniu z aktorami, nie było najlepiej. Chociaż kilka talentów dało się poznać...

Aktorzy otrzymali ładne pamiątki - obrazki gipsowe, maskotki i oczywiście koszulki od Fundacji (Bogu dzięki za wspaniały pomysł!). Zaprojektowałam też pamiątkowe dyplomy (pomysł zaczerpnięty z „Biblioteki w Szkole”).

PRZYJACIELA KSIĄŻKI Tytuł Kapituła w składzie:   Kapituła w składzie: Mole książkowe – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 63 w Poznaniu Strażniczka woluminów – bibliotekarka Alicja Maciejewska Naczelny kustosz książnicy – dyrektor Wanda Łukaszyk ma zaszczyt Nadać Panu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tytuł PRZYJACIELA KSIĄŻKI  

Na koniec dzieci rzuciły się po autografy Na koniec dzieci rzuciły się po autografy. Panowie z wielką cierpliwością składali swe podpisy. Ogromnie dziękujemy!

Otrzymałam także wpis do kroniki biblioteki Otrzymałam także wpis do kroniki biblioteki. Jeden z aktorów napisał: "Piękna akcja (zgadzam się), piękna szkoła (owszem, świetlica jest zadbana), piękne panie (też się zgadzam)". Andrzej Lajborek Janusz Andrzejewski Wojciech Deneka

DZIEŃ DRUGI CZYTAM, BO MI CZYTANO!

Zaczynamy hasłem powitalnym. Jest wesoło i gorąco Zaczynamy hasłem powitalnym. Jest wesoło i gorąco. Uznałam, że „tydzień” jest wspaniałą okazją do wyróżnienia najlepszych czytelników. I tak z każdej klasy wyłoniłam trzy osoby, które wypożyczyły najwięcej książek z biblioteki. W nagrodę otrzymały koszulki „Cała Polska czyta dzieciom”.

Potem losuję z każdej klasy jednego delikwenta (przygotowałam wcześniej listę uczniów), który ma za zadanie odgadnąć zagadkę z „kapelusza bajek”. Zagadki nie sprawiają żadnej trudności, a w nagrodę trafia do rąk figurka sarenki (może to Bambi?).

I zaczynamy czytanie. My czyli nauczyciele I zaczynamy czytanie. My czyli nauczyciele. Może nie czytałyśmy z takim profesjonalizmem jak aktorzy – ale bardzo się starałyśmy. Czytały panie wychowawczynie, pani wicedyrektor, pani psycholog, wychowawczynie świetlicy i ja czyli biblioteczna. Wybrałam „Lokomotywę” i razem z dziećmi zasapaliśmy się przy deklamowaniu. Bardzo spodobał się fragment „Dzieci z Bullerbyn”, zabawne perypetie z zakupami kawałków kiełbasy dobrze obsuszonej rozbawiły maluchy.

Wszyscy czytający zostali odznaczeni „orderem uśmiechu” – wesołą buźką.

KTO CZYTA, TEN RZADZIEJ PYTA! DZIEŃ TRZECI KTO CZYTA, TEN RZADZIEJ PYTA!

Były znowu zagadki z „kapelusza bajek” (tym razem w nagrodę słonik – Dumbo), utworzyliśmy też korowód dzieci czytających Koziołka Matołka (zwrotki od 1 do 15). Chętnych nie brakowało. Z pomocą wychowawczyń wybrałam 15 dzieci, które losowały po jednej zwrotce, dodatkową trudnością była konieczność ustawienia się we właściwej kolejności (przy okazji nauka liczenia).

Później czytali gimnazjaliści, którzy uatrakcyjnili swój występ przebraniami – były księżniczki, czarodziejki w zwiewnych sukienkach, był Pinokio z długim nosem. Zabawne było to, że dziewczynki czytały bardzo „mroźne” baśnie Andersena („Dziewczynkę z zapałkami” i „Królową Śniegu”), co przy panującym za oknem trzydziestostopniowym upale korzystnie ochłodziło temperaturę.

Wszystkie maluchy otrzymały kolorowankę – oczywiście z Koziołkiem Matołkiem! Kto „Koziołka Matołka” nie przeczytał, Niech to powie swej mamusi, Bo książeczkę tę prześliczną Każde dziecko poznać musi! Nadwyżkę materiałów promocyjnych przekazałam do zaprzyjaźnionego przedszkola.

DZIEŃ CZWARTY LUBIĘ SŁUCHAĆ BAJEK!

Kapelusz bajek nadal był pełen zagadek, a spodobały się bardzo atrakcyjne nagrody za odgadnięcie - koszulki. Oj, chcieliby wszyscy dziś zostać wylosowani! Gościmy rodziców, którzy odważyli się na głośne czytanie przy pełnej widowni. Były niezawodne mamy, dwie babcie i jeden przedstawiciel tatusiów. Czytano przeróżne książki – od wierszyków, przez bajki i baśnie, po Harrego Pottera i Małego Księcia. Wszyscy otrzymali order uśmiechu, order odwagi (broszkę akcji) i do wyboru porcelanowe zwierzątka.

DZIEŃ PIĄTY CZYTAJMY RAZEM CODZIENNIE!

Już w swoim „królestwie” przygotowałam kiermasz książek oraz nazbierałam rekwizyty związane z bajkami. Książki były atrakcyjne i maluchy chętnie je kupowały. „Zarobiłam” 108 zł – będzie kilka nowych książek do biblioteki!

Po zakupach dzieci odgadywały tytuł bajki na podstawie pokazanego przedmiotu. Maluchy okazały się rewelacyjne, kojarzyły świetnie. Bardzo podobała się miotła – oczywiście należąca do Baby Jagi z „Jasia i Małgosi”. Była też flaga piracka z „Piotrusia Pana”. I dużo, dużo innych rekwizytów.

Na pożegnanie wszyscy uczniowie i wychowawcy otrzymali malutkie biedronki. Czemu akurat biedroneczki w kropeczki? Bo to pożyteczne stworzonka, tak jak pożyteczne jest czytanie książek. A dzieci obiecały czytać dużo w czasie wakacji. Biedronki mają o tym przypominać.

Pożegnaliśmy się naszym hasłem. Jakie hasło będzie nam towarzyszyć w przyszłym roku? Może to: „Raz, dwa, trzy, cztery, pięć – zawsze mam na książkę chęć!”

Nadszedł czas na podziękowania dla: Joli Wikieł – za naszkicowanie Koziołka Matołka naturalnej wielkości Lucyny Martin – za pomalowanie tejże kozła i za dalszą pomoc w imprezach Piotra Wojciechowskiego – za to, że zorganizował trupę aktorską Marii Vorbrich – za wyłonienie z klas gimnazjalnych grupy uczniów najlepiej czytających Wychowawców klas I-III – za czynną pomoc w przebiegu spotkań i nakłonienie rodziców do włączenia się w czytanie Kierowniczki świetlicy Barbary Ciesielskiej – za gościnę Dyrekcji szkoły – za zwolnienie mnie od wszelakich nagłych zastępstw tudzież innych czynności Mojego syna Krzysia - za pomoc w przygotowaniu prezentacji Fundacji ABC XXI – Program Zdrowia Emocjonalnego – za to, że jest i przysyła wspaniałe materiały promocyjne Sam Wiesz Kogo  

I TO BY BYŁO NA TYLE!