Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Psychologia Zarządzania
TEMPERAMENT.
SUKCES.
Konstruowanie budżetu domowego
TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość.
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
Przedmioty zawodowe. Przedsiębiorczość
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
1.
TEMPERAMENT.
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Napięcie emocjonalne i stres
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
KONFERECJA Jestem Kobietą Pracującą czyli o zarobkowej i nie zarobkowej pracy kobiet, 10 grudnia 2005 Kobiety na rynku pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczne.
Psychologia w zarządzaniu
Podatki i ubezpieczenia
ŚWIAT LUDZKICH UCZUĆ.
Wyzwania przedsiębiorczości
Komunikacja interpersonalna
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Przedsiębiorstwo.
Recepta na sukces nauczyciela
MINI WYKŁADY Z PSYCHOLOGII DLA GIMNZJALISTÓW
Zdrowe relacje międzyludzkie
Podstawowe podmioty w gospodarce rynkowej
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
Psychologia w zarządzaniu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Poradnik szczęśliwej rodziny
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
TYPY OSOBOWOŚCI – IDENTYFIKACJA ORAZ CHARAKTERYSTYKA
Co dalej Gimnazjalisto ?
Jak wybrać zawód?.
Szkoła Promująca Zdrowie
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Temperament – czyli trudny świat emocji
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski
Psychopatologia emocji
Vademecum Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Doświadczanie porażki szkolnej w percepcji uczniów i nauczycieli
Stres w pracy nauczyciela
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Określenie typu temperamentu z wykorzystaniem testu Bergera.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
PREZENTACJA DLA KLASY 4 SP DO LEKCJI 1
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 18
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 47
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości

Spis treści Zmysły człowieka Pojęcie osobowości człowieka Typy temperamentów Potrzeby człowieka

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Pojęcie osobowości człowieka Osobowość jest jednym z najważniejszych pojęć w psychologii i oznacza całość zintegrowanych procesów psychicznych człowieka, które ujawniają się w działaniu, ukierunkowanym na realizację określonych celów

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Typy temperamentów Temperament – jest to wrodzona zdolność do silniejszego lub słabszego przeżywania swojego życia, do silniejszej lub słabszej aktywności psychicznej.

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Typy temperamentów SANGWINIK typ silny, zrównoważony, ruchliwy - entuzjastyczny, szczery, przyjazny, otwarty, lubi przebywać z ludźmi, żyje teraźniejszością, łatwo przebacza i zapomina nieprzyjemne fakty, łatwo dostosowuje się do zmiennych warunków życia, ma wiele pomysłów, reaguje gwałtownie, emocjonalnie, trudno mu zakończyć rozpoczęte dzieło, szybko „gaśnie", zniechęca się, lubi mówić o sobie FLEGMATYK typ silny, zrównoważony, powolny - spokojny, opanowany, uparty, dobry doradca i słuchacz, wierny i uczciwy przyjaciel, wyraża jedynie przemyślane opinie, nie uzewnętrznia swych uczuć, nie dąży do żadnych zmian w życiu, potrafi pracować wytrwale, niechętnie angażuje się w przedsięwzięcia CHOLERYK typ silny, niezrównoważony - posiada dużą energię życiową, gwałtowny, wybuchowy, szybki, odważny, lubi działać w sposób planowy i przemyślany, jest praktyczny, nie chce przyznać się do popełnionych błędów, choć ich żałuje, podejmuje decyzje za siebie i innych MELANCHOLIK typ słaby - powolny, lubi pozostawać w cieniu wydarzeń, nastrojowy -z przewagą nastrojów ponurych, trudno podejmuje decyzje, podejrzliwy - łatwo go obrazić, ma bogatą, uczuciową, artystyczną duszę, głęboko analizuje zjawiska i sytuacje, wierny przyjaciel, chętnie poświęcający się dla innych

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Potrzeby człowieka

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Uczucia w życiu człowieka

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Uczucia w życiu człowieka

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Czynniki wpływające na motywy działalności człowieka

Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości Motywy w pracy zawodowej oraz działalności gospodarczej

Bibliografia. Janina Mierzejewska – Majcherek. Przedsiębiorczość na co dzień. Podręcznik z ćwiczeniami dla zasadniczej szkoły zawodowej. REA. Warszawa 2002. Janina Mierzejewska – Majcherek. Przedsiębiorczość na co dzień. Poradnik metodyczny dla nauczyciela podstaw przedsiębiorczości w zasadniczej szkole zawodowej. REA. Warszawa 2002. Małgorzata Biernacka, Jarosław Korda, Zbigniew Smutek. Podstawy przedsiębiorczości. OPERON. Gdynia 2003. Teresa Buczyńska. Podstawy przedsiębiorczości. Wydawnictwa Szkolne PWN. Warszawa 2003. Zbigniew Makieła, Tomasz Rachwał. Podstawy przedsiębiorczości. Nowa Era. Warszawa.