NORWESKA WIZYTA WE WROCŁAWIU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
NASZA DROGA DO SAMORZĄDNOŚCI OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
RODZICE W SZKOLE.
2013 CO SI Ę UDA Ł O? Fundacja po DRUGIE. Projekty: Fundacja po DRUGIE Gdy zostanę MAMĄ/TATĄ… projekt wspierający budowanie kompetencji rodzicielskich.
Realizowany przez zespół uczniowski Gimnazjum im. J. Piłsudskiego w Mełgwi Projekt edukacyjny.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
PODSUMOWANIE Wstęp Konkurs odbył się 10 kwietnia Cieszył się dużą popularnością wśród uczniów, wzięło w nim udział 58 uczniów z 18 szkół podstawowych.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Mileną Radecką.  Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy, by do naszej szkoły zawitał taki gość jak Pani Milena Radecka. W ramach zachęty przygotowaliśmy.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Pedagogika, studia II stopnia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
w części dotyczącej wydatków
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

NORWESKA WIZYTA WE WROCŁAWIU Prezentacja kraju Recenzje z realizowanego przez studentki z Norwegii projektu naukowego w jednostkach OHP

Marie Gedde Fraurud Tine Berg Knudsen Randi Otterstad z Univercity College Oslo, Norwegia

Studentki realizowały projekt w Dolnośląskiej Szkole Wyższej w ramach programu EU ERASMUS od 26 sierpnia do 25 listopada. Pisały pracę naukowo-badawczą na temat możliwości rozwoju zawodowego polskiej młodzieży od 13 do 18 roku życia. W Dolnośląskiej Komendzie Wojewódzkiej OHP we Wrocławiu grupę norweską gościła p. Dyrektor Lucyna Majdecka. Zaangażowanie, otwartość i życzliwość p. Dyrektor umożliwiły realizację prac projektowych; odbyły się spotkania z wychowawcami; studentki zaznajomiły się z działaniami statutowymi Hufca, a wszystko to odbyło się w bardzo życzliwej i miłej atmosferze.

Tematem spotkań był motyw przewodni pracy pisanej przez studentki z Norwegii pod nadzorem i przy wsparciu naukowym wykładowców z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Podczas wizyty w Komendzie studentki uzyskały wyczerpujące informacje o funkcjonowaniu ośrodków szkoleniowych OHP, typach podejmowanych działań, planach na przyszłość, problemach.

Wizyta w Ośrodkach OHP Dzięki temu, że spotkanie w Komendzie OHP wzbudziło wiele pozytywnych emocji oraz dzięki uzyskanej tam pomocy i sugestiom, studentki wyraziły chęć pogłębienia wiedzy o działalności Hufca, i udało się zorganizować kolejne spotkanie, tym razem w Ośrodku Szkoleniowym OHP w Ząbkowicach Śląskich. Poniżej zdjęcie z ośrodka w Ząbkowicach Śląskich.

Ośrodek Szkoleniowy w Ząbkowicach Śląskich W Ośrodku w Ząbkowicach gościła p. Dyrektor OSiW OHP, p. Ewa Stadnik.

Podczas zorganizowanych spotkań gości z pracownikami i młodzieżą z placówki  przekazane zostały niezbędne informacje w zakresie : zasad funkcjonowania  ośrodka; usytuowania  placówki w państwowym systemie opieki i edukacji młodzieży; realizowanych  zadań  mających na celu osiąganie przez  młodzież sukcesu szkolnego; podejmowanych działań terapeutycznych w stosunku do wychowanków wymagających szczególnej opieki; sposobów organizowania i zagospodarowania  czasu wolnego młodzieży; osiągnięć szkolnych, sportowych i artystycznych  uczestników ośrodka;  efektów  wychowawczych i dydaktycznych osiąganych przez placówkę.

Pracownia Krawiecka w Ząbkowicach Śl. Podczas wizyty goście zwiedzili pracownie krawiecką, salon fryzjerski i bardzo dobrze wyposażoną kuchnie.

Zakład fryzjerski służący doskonaleniu fryzjerskich umiejętności

Perfekcyjnie wyposażona kuchnia. Nowe sprzęty kuchenne, które pomagają w nauce, zostały wygrane w różnego rodzaju konkursach przez wychowanków.

Studentki dziękują serdecznie za spotkanie i za cenne informacje! W Ząbkowicach Śląskich studentki zostały przyjęte z ogromna życzliwością, a prowadzona w przyjemnej atmosferze rozmowa sprzyjała zbieraniu materiałów do pracy. Wszystkie nabyte informacje dotyczące polskich działań w dziedzinie, którą się interesowały i zostaną wykorzystane w przygotowywanej przez nie pracy badawczej. Serdeczny nastrój, spontaniczność i szczerość  wypowiedzi młodzieży  oraz  tradycyjna polska gościnność - wywarły duże wrażenie na przebywających w ośrodku gościach,  umożliwiając  im także osiągnięcie zamierzonych celów. Studentki dziękują serdecznie za spotkanie i za cenne informacje!

Nagrody zdobyte przez uczniów OHP z jednostki w Ząbkowicach, podczas różnorodnych konkursów. P. Dyrektor opowiedziała historie związane z tymi pięknymi pucharami. Wywarło to na gościach wrażenie i podziw. Pozostaje nam tylko pogratulować mnóstwa sukcesów i życzyć dalszego rozwoju i wygranych w konkursach

Norweskim gościom zależało także na bezpośredniej rozmowie z wychowankami ośrodka. Wychowankowie ośrodka wyrazili swoje opinie dotyczące  pobytu w placówce, przemian zachodzących w ich zachowaniu i stosunku do obowiązków szkolnych. Rozmawiały m.in. z Januszem, 18-letnim uczniem rozwijającym swoje umiejętności i hobby w zakresie fryzjerstwa i kucharstwa.

Dziewczęta w towarzystwie Janusza, który zgodził się udzielić nam wywiadu

Internat OHP w Ząbkowicach Śląskich To właśnie tu zamieszkują wychowankowie OHP. Miejsce bardzo przyjazne, z serdeczną atmosferą i co ważne – ze śmiechem, który słyszy się na korytarzach.

W czasie wizyty w Ząbkowicach Śląskich zagranicznym gościom towarzyszyła studentka DSW, Kamila Juda, która jako opiekun studencki pomogła w tłumaczeniu treści spotkania na j. angielski. Pomogło to w sprawnej wymianie informacji.

Marie, Tine, Randi i Kamila przed jednostką OHP w Ząbkowicach Śląskich.