Organizacja Turystyczna Leszno – Region
Działania Organizacji Turystycznej Leszno – Region 2010
1. Działania OT Leszno – Region w roku 2010: Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Prezentacje targowe Wydawnictwa 2. Plany na rok 2011
Organizacja imprez turystycznych
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Piknik żużlowy – 23-24.04.2010 Główne atrakcje: występy artystyczne sesja autografowa prezentacja „Historia żużla w Lesznie” Liczba uczestników: 20 000
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Spływ Konwaliowym Szlakiem Kajakowym – 15.05.2010 trasa: Jezioro Brzeźnie, Lincjusz, Miałkie, Białe, Breńskie, Trzytoniowe, Wieleńskie spływ kajakowy, poczęstunek na mecie, Przemęt, Wijewo. Liczba uczestników: 80 osób
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Piknik szybowcowy –Leszno. Rozwiń skrzydła!- 26.06.2010 pokazy akrobacji lotniczych, prezentacja sprzętu lotniczego, przeloty samolotem, szybowcem, występy artystyczne, koncert Eweliny Flinty, Leszno, Święciechowa. Liczba uczestników: 18 000 os.
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Piknik konny – Smyczyna, 18.07.2010 pokazy jeździeckie, skoki przez przeszkody, pokaz ujeżdżania, pokazy zaprzęgów kuców, koncert muzyki country, wioska indiańska WOKINI, gry i zabawy dla dzieci, Lipno. Liczba uczestników: 3 000 os.
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne korowód królewski, pokaz tańców dworskich, koncerty muzyki barokowej, symultana szachowa, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, koncert – operetki i musicale Leszno, Rydzyna, Dofinansowanie z UMWW – 7 200 zł. Powrót Króla – 7-8.08.2010 Liczba uczestników: 4000 os.
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne rajd promienisty, Festiwal Artystycznych Poszukiwań, grochówka, upominki dla uczestników, loteria fantowa, Krzemieniewo. Rajd rowerowy – Górzno, 4.09.2010 Liczba uczestników: 250 os.
Organizacja imprez promujących produkty turystyczne Piknik agroturystyczny – Leszczyńskie smaki Rajd pieszy – Jeziorki, 19.09.2010 koncerty folklorystyczne, degustacje potraw regionalnych, Piknik Szczęśliwych Stóp (Akademia Chodu), zabawa taneczna, loteria fantowa, Osieczna. Liczba uczestników: 2000 (105)
Spacery po Lesznie z przewodnikiem (2010) Trasami: Śladami Króla Stanisława Leszczyńskiego Stanisława Grochowiaka Jana Amosa Komeńskiego Leo Baecka
Udział w targach turystycznych
Międzynarodowe Targi Turystyki Udział w targach turystycznych Międzynarodowe Targi Turystyki Wrocław, 12-14.02.2010 r.
Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB Udział w targach turystycznych Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB Berlin, 10-14.03.2010 r.
Wielkopolska Giełda Turystyczna, Udział w targach turystycznych Wielkopolska Giełda Turystyczna, Poznań, 15.08.2010 r.
Targi Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON Udział w targach turystycznych Targi Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON Poznań, 20 - 23.10.2010r.
Wydawnictwa
Dodruk wydawnictw Konferencje w regionie Z budżetu miasta Leszna: Leszczyńskie po królewsku Pod niebem Leszna
www.leszno-region.pl
Plany 2011
Organizacja imprez Dodruk wydawnictw Prezentacje targowe Prowadzenie strony internetowej Promocja turystyczna regionu Pozyskiwanie funduszy
Organizacja imprez L.p. Impreza Data Lokalizacja 1 Piknik żużlowy towarzyszący Grand Prix 29-30 kwietnia Leszno. Stadion 2 Spływ Konwaliowym Szlakiem Kajakowym 4 czerwca 2011 Wijewo Przemęt 3 Piknik szybowcowy „Leszno. Rozwiń skrzydła” 18-19 czerwca 2011 Leszno, Święciechowa lotnisko CSS 4 Piknik konny 17 lipca 2011 Smyczyna 5 Piknik agroturystyczny + rajd pieszy 28 sierpnia 2011 Jeziorki 6 Rajd rowerowy 3 września 2011 Górzno 7 Powrót Króla 10-11 września 2011 Leszno – Rynek Rydzyna – park
Prezentacje targowe ITB Berlin Tour Salon Poznań giełdy turystyczne
Promocja turystyczna regionu promocja imprez turystycznych sprofilowanie produktów turystycznych pod kątem grup docelowych przegląd szlaków po regionie trasy zwiedzania okolic Leszna w kontekście istniejących produktów turystycznych
Pozyskiwanie funduszy Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Wielkopolskiego w dziedzinie turystyki
Podsumowanie działań 2007-2010
Opracowanie dokumentów strategicznych
Badania, diagnoza, Opracowanie strategii rozwoju turystyki w regionie leszczyńskim Opracowanie programu promocji 10 regionalnych produktów turystycznych
Kreowanie marki
Kreowanie marki: Kampania billboardowa: Poznań i Wrocław (Katowice) 16 lipca – 06 sierpnia 2007, 17 – 31 marca 2008
Kreowanie marki: Kampania prasowa: Gazeta Wyborcza (Wielkopolska i Dolnośląska) - 4 emisje w roku 2007 - 4 emisję w roku 2008 Rzeczpospolita - 2 emisje w roku 2007 - 2 emisje w roku 2008
Kreowanie marki: Kampania radiowa i telewizyjna 16 – 31 lipca 2007, 17 – 31 marca 2008 Dwie regionalne stacje telewizyjne (Poznań i Wrocław) i Radio ESKA (Poznań i Wrocław)
Kreowanie marki Spot telewizyjny
Promocja imprez promujących produkty turystyczne
Regionalne produkty turystyczne Leszczyńskie po królewsku Konwaliowy Szlak Kajakowy Pod niebem Leszna Żużlowa pasja Leszczyńskie w siodle Rowerem przez Leszno – Region Piękno ukryte w drewnie Leszczyńskie smaki Pieszo przez Leszno – Region Konferencje w Regionie Leszczyńskim
Regionalne produkty turystyczne Dla każdego produktu: Zorganizowanie imprezy promocyjnej Wydanie broszur w 4 wersjach językowych Tablice promocyjne
Organizacja imprez 33 imprezy promujące produkty turystyczne 98 000 uczestników
Organizacja imprez
Działalność wydawnicza
Ulotki (nakład: 79 000 egz.)
Pozostałe wydawnictwa Kalendarz na rok 2008 (nakład: 1 000 egz.) Torby reklamowe (nakład: 2 000 egz.) Album fotograficzny (nakład: 3000 egz.)
Tablice informacyjne
Prezentacje targowe
Udział w imprezach targowych Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB Berlin Tour Salon Poznań 14 imprez krajowych 7 imprez zagranicznych
Rozwój turystyki w regionie
Projekt pt. „Odnowienie oznakowania szlaków pieszych na obszarze działania Organizacji Turystycznej Leszno – Region (2007) dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – 3000 zł łączna długość szlaków – 106 km
Organizacja wojewódzkich obchodów Światowego Dnia Turystyki (2008) Część oficjalna – galeria Sztuki Muzeum Okręgowego w Lesznie Wręczenie oznak „za zasługi dla województwa wielkopolskiego” Zwiedzanie zabytków Leszna i okolic Biesiada turystyczna – ranczo Smyczyna Dotacja UMWW – 10 000 zł.
Finanse
Finanse: ZPORR: 356 826 zł 49% Składki członkowskie 327 798 zł 45% Konkursy ofert UMWW: 25 200 zł 3% Dochód ze sprzedaży netto 11 599 zł 2% Składki członków wspierających 9 467 zł 1% SUMA 730 890 zł 100%
Sprawy organizacyjne 24 posiedzenia Zarządu 7 Zjazdów Przedstawicieli 27 uchwał Zjazdu Przedstawicieli
Dziękuję za uwagę