Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Podstawowe pojęcia e-learningu
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Katarzyna Szypuła-Sajon
Wybrane platformy e-learningowe
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Przedsiębiorstwo wirtualne - wirtualizacja
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Rola e-edukacji w tworzeniu i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Praca naukowa wykonana w ramach realizacji Programu Strategicznego pn. „Innowacyjne systemy wspomagania technicznego zrównoważonego rozwoju gospodarki”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Administrowanie sieciami i technologie internetowe Opiekun modułu: dr inż. Tomasz Lech Katedra.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Zintegrowane systemy informatyczne
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zapis prezentacji:

Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning dr Zbigniew E. Zieliński zzielins@wsh-kielce.edu.pl Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna 15B, 25-526 Kielce http://www.wsh-kielce.edu.pl

W drodze do społeczeństwa informacyjnego Postęp technik informacyjnych a edukacja – przekazywanie i przetwarzanie informacji, Zapotrzebowanie na wiedzę – narastająca ilość informacji, ciągłość zmian, IT szansą odejścia od encyklopedyzmu w edukacji oraz wyrabiania umiejętności ciągłego kształcenia się i radzenia z pojawiającymi się zasobami informacji.

E-learning wypadkową 3 zagadnień: Technologii, w skład której wchodzą infrastruktura oraz systemy informatyczne. Treści szkoleniowej, obejmującej nie tylko kursy e-learningowe, ale wszelkie inne materiały, dane, informacje i komunikaty wchodzące w skład procesu edukacyjnego. Usługi zdalnego nauczania są to wszelkie działania obejmujące aktywności związane z uruchomieniem, wsparciem oraz rozwojem procesów e-learning w podmiocie edukacyjnym.

Zarządzanie wiedzą w e-learning Narzędzia e-learning tworzone są w oparciu o metodologię obiektów wiedzy learning objects, Możliwość zdefiniowania i wykreowania komponentów wiedzy, a następnie grupowania ich w obiekty wiedzy, Struktura ta pozwala na dzielenie się obiektami wiedzy i łączenia ich w celu stworzenia wykładu bądź kursu – maksymalna elastyczność i łatwe wdrożenie e-learningu do procesu dydaktycznego.

Zarządzanie wiedzą Proces zmiany wiedzy istniejącej w organizacji (często trudnej do sparametryzowania – wiedza pracowników) do postaci elektronicznej, Gromadząc wiedzę należy określić co jest informacją, jak odbywa się proces pozyskania informacji, do jakiej dziedziny nauki należy dany temat.

Integracja systemu zarządzania wiedzą z systemami istniejącymi w organizacji Internet, intranet – nośniki informacji o przedsiębiorstwie i trzon systemu zarządzania wiedzą, Klient poczty elektronicznej, Narzędzia do komunikacji synchronicznej, Firmowe listy dyskusyjne, FAQ – najczęściej zadawane pytanie – bazy wiedzy podstawowej.

Gromadzenie informacji w różnych formatach i postaci, Systemy zarządzania wiedzą to mechanizmy bazujące na aplikacjach internetowych umożliwiające: Tworzenie łańcuchów wiedzy – określających przepływ wiedzy w procesach (optymalizacja kanałów dostarczających specjalistyczną wiedzę pracownikom), Gromadzenie informacji w różnych formatach i postaci, Zapobieganie wypływania wiedzy z organizacji podczas rotacji pracowników, Szybki dostęp do wiedzy (mechanizmy wyszukiwawcze), Kontrola jakości i aktualności wiedzy w bazach, Integracja z działającym systemem w organizacji,

Podział systemów informatycznych w zarządzaniu e-learning Zaleta systemów – integracja technik multimedialnych, Zdobywanie wiedzy i umiejętności przez pracownika na własnym stanowisku, Brak dodatkowych kosztów szkolenia (delegacja), Możliwość nauki w domu o dowolnej porze, Dostosowanie tempa szkolenia do predyspozycji pojedynczego uczącego się.

Kompleksowe procesy e-learningu Zarządzanie zasobami treści, Dystrybucja materiałów szkoleniowych, Zarządzanie procesem szkoleń, Zarządzanie ludźmi w procesie szkoleń, Udostępnianie treści szkoleniowej online, Śledzenie procesu edukacyjnego, Raportowanie wyników szkolenia, Zdalna komunikacja i współpraca.

Klasy platform e-learning LMS (Learning Management System) System Zarządzania Szkoleniami, Zorientowane na ludzi – zarządzanie kompetencjami i umiejętnościami, zarządzanie szkoleniami, testowanie systemów LCMS (Learning Content Management System) System Zarządzania Zawartością Szkoleniową, Zorientowane na wiedzę – zarządzanie treścią szkoleniową i narzędzia autorskie VCS (Virtual Clasroom System) System do Zarządzania Zdalną Komunikacją i Współpracą Synchroniczną Zorientowane na komunikację – prowadzenie prezentacji na odległość oraz zdalnej komunikacji i współpracy

LMS – zarządzanie szkoleniami oraz ludźmi w procesie nauczania Hurtowa dystrybucja wiedzy (poprzez umieszczenie tradycyjnych szkoleń w formie elektronicznej), Kontent – biblioteka kursów online, Usługi – mentorskie, eksperckie, wdrożeniowe (śledzące proces nauczania, analityczne i raportujące, związane z treścią szkoleniową – tworzenie elementów treści, dystrybucji treści szkoleniowej, mechanizmy interakcji – chat, listy dyskusyjne), Infrastruktura, narzędzia.

LMS – 5 rodzajów funkcji Funkcje zarządcze – LMS wspomaga pracę działu szkoleń w zakresie planowania, projektowania, uruchamiania, realizacji i analizowania procesu szkoleniowego, Funkcje śledzące proces nauczania – rejestrowanie danych związanych z aktywnością osób szkolonych w procesie nauczania,

LMS – 5 rodzajów funkcji Funkcje analityczne i raportujące - dostarczanie przekrojowych danych na temat wszelkich działań szkoleniowych, Funkcje związane z treścią szkoleniową – platforma służąca do dystrybucji kursów online, Funkcje wspierające prowadzenie szkoleń zdalnych – interakcja z użytkownikiem.

LCMS – system zarządzania treścią szkoleniową To rozwiązanie informatyczne używane do projektowania, tworzenia, składowania i dostarczania spersonalizowanych materiałów szkoleniowych w postaci obiektów szkoleniowych (learning objects), System LCMS pozwala na uruchomienie w organizacji w pełni zarządzanego procesu zespołowej pracy nad budową szeroko pojętej treści szkoleniowej. Dobre rozwiązania klasy LCMS zapewniają obsługę workflow, pozwalają zarządzać kolejnymi wersjami zbudowanych komponentów.

VCS – systemy do prowadzenia prezentacji na odległość Są to rozwiązania umożliwiające zarządzania i prowadzenie nauki na odległość w trybie synchronicznym. Rozwiązania tej klasy pozwalają na: Prowadzenie aktywności w trybie synchroniczym przy wykorzystaniu: wirtualnej tablicy, współdzielenia ekranu, współdzielenia aplikacji, przekazu audio lub wideo, chatu, Zarządzanie procesem nauczania synchronicznego, budowanie materiałów szkoleniowych do wykorzystania podczas szkoleń online, Integracja środowiska z innymi systemami innych klas.

Moodle – moduł administracja

Moodle - użytkownicy

Moodle - użytkownicy

Moodle – edycja treści

Moodle – edycja treści

Wnioski Najpopularniejsze rozwiązania e-learning – szkolenia asynchroniczne, Niezależność czasowa ich największą zaletą, Nakłady ponoszone na system determinują rozwój działalności e-learningowej przedsiębiorstwa, Wybór rozwiązań komercyjnych, open source bądź napisanie własnego autorskiego rozwiązania, Długotrwały i kosztowny proces tworzenia materiałów dydaktycznych.