Opracował: mgr inż. Adam Borysiuk nauczyciel mianowany

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Komputer Jako Środek Techniki Biurowej
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Zarządzanie konfiguracją Doskonalenie Procesów Programowych Wykład 6 Copyright, 2001 © Jerzy.
Sposoby wykorzystania sieci
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
R E Z Y S T O R Y - rola, rodzaje, parametry
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Prezentacja komputerowa
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Opracowanie: Maria Wąsik
PowerPoint – Wprowadzenie
Wyszukiwanie Informacji Na Stronach WWW
Tablica interaktywna WIT
Komputery w naszym otoczeniu
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Autor: Justyna Radomska
KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
Technologia informacyjna
Prezentacja danych w postaci wykresu
SANKOM Sp. z o.o Warszawa ul. Popularna 14/3 Program Audytor SDG w wersji 1.0 przeznaczony jest do szybkiego doboru grzejników w budynkach mieszkalnych.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Temat pracy dyplomowej inżynierskiej lub magisterskiej
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Programy wspomagające projektowanie instalacji sanitarnych
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
KODEKS 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Obsługa klienta — narzędzie uaktualniające Dla użytkowników produktów firmy Novell.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Zapraszamy do zapoznania si ę z informacjami o kursie… tel wew. 821.
R E Z Y S T O R Y - rola, rodzaje, parametry
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Realizacja i rezultaty Projekt „Pracownie marzeń”.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
20 lat doświadczenia W pomiarach Metronic Systems.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Automatyczna linia galwanizerska Zarządzanie procesem galwanizerskim w linii automatycznej – sterowanie i wizualizacja.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" K. Anders, K. Madziar, M. Jusza, I. Burska, P. Witoński, R. Piramidowicz ĆWICZENIA LABORATORYJNE.
STEROWANIE MONITORING ARCHIWIZACJA ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE W GALWANIZERNI – APLIKACJA KOMPUTEROWA DO ZARZĄDZANIA PROCESEM PRODUKCYJNYM.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" „Laboratorium Wirtualne Fotoniki Mikrofalowej„ Krzysztof MADZIAR, Bogdan GALWAS.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Czym są i jak służą społeczeństwu?
Instrukcja wykorzystania oprogramowania „Forms” wchodzącego w skład pakietu usług chmury cyfrowej Office 365.
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie komputera i Internetu na zajęciach pracowni elektrycznej i elektronicznej Opracował: mgr inż. Adam Borysiuk nauczyciel mianowany Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Przekonywanie do swoich pomysłów to stawianie wyzwań. Najpierw musisz doprowadzić do tego, aby Twoi słuchacze zgodzili się z Tobą w kwestiach zasadniczych. Potem musisz nakłonić ich do działania. Trzymając się wzoru postępowania zawartego w dokumencie Dale Carnegie Training®: Dowód – Działanie – Korzyść, przeprowadź motywującą, przedstawiającą możliwe działania prezentację. Copyright 1996-99 © Dale Carnegie & Associates, Inc.

Jak wyglądają zajęcia pracowni elektrycznej i elektronicznej? Zajęcia praktyczno-teoretyczne. Odbywają się w specjalnej pracowni. Uczniowie montują układy pomiarowe, wykonują pomiary i opracowują wyniki w postaci sprawozdania. Po każdej serii ćwiczeń – zajęcia kontrolne. Rozpocznij prezentację od wydarzenia, który przykuje uwagę słuchaczy. Wybierz wydarzenie, które w jakiś sposób odnosi się do nich. Ma ono być dowodem na poparcie proponowanego działania oraz płynących z niego korzyści. Rozpoczynając od motywującego przykładu, przygotujesz słuchaczy do następnej fazy, którą jest opisanie samego działania.

Jak komputer i Internet pomogą na zajęciach pracowni? Wirtualne ćwiczenia. Mierniki współpracujące z komputerem. Układy sterowane z komputera. Wirtualne katalogi elementów elektronicznych. Pomocne programy, np. Kalkulator wartości rezystancji. Komputer sprawdzający wiedzę ucznia i oceniający. Programy do opracowywania wyników pomiarów. Następnie przedstaw środki zaradcze. Przedstaw je konkretnie, jasno i krótko. Upewnij się, że potrafisz wyobrazić sobie swoich słuchaczy podejmujących proponowane przez Ciebie działania. Jeśli Ty nie potrafisz, oni też nie będą potrafili. Musisz wierzyć w swoje propozycje, w ten sposób łatwiej uda Ci się nakłonić słuchaczy do działania.

Zalety wirtualnych ćwiczeń na pracowni konstruowanie schematów układów elektronicznych na ekranie komputera, symulację działania zaprojektowanych układów, pomiary parametrów układu przy pomocy wirtualnych przyrządów pomiarowych, drukowanie schematu układu. Zgodnie z zasadą dokumentu Dale Carnegie Training®: Dowód – Działanie – Korzyść po przedstawieniu proponowanych działań przejdź do wyliczenia korzyści dla słuchaczy. Weź pod uwagę ich interesy, potrzeby oraz preferencje. Argumentację uzasadniaj, przedstawiając np. dane statystyczne, wykazy, świadectwa, analogiczne przypadki, dokumenty. Uzyskasz wtedy większe zaufanie słuchaczy.

Wady wirtualnych ćwiczeń na pracowni symulacje komputerowe są idealne - prawidłowy zaprojektowany układ zawsze będzie działał - w rzeczywistości jest różnie, uczeń nie ma możliwości manualnych ćwiczeń przy łączeniu układów i obsłudze mierników, uczeń nie uczy się odpowiedzialności – nic nie może „spalić” na komputerze.

Electronics Workbench

AmiLab

Crocodile Clips

Pcschematic ELautomation

Symulacje działania maszyn http://www.zamkor.pl/programy fizyka liceum/silnik_elektr/silnik_elektr.htm

Symulacje obwodów elektrycznych http://www.zamkor.pl/programy%20fizyka%20liceum/prawoohma/prawoohma.htm

Mierniki współpracujące z komputerem Multimetr łączy się z komputerem za pomocą szeregowego złącza typu RS-232C. Konieczne jest tu oprogramowanie, które umożliwia wyświetlanie aktualnego wyniku pomiaru na monitorze komputera. Komputer systematyzuje pobrane wyniki w postaci komparatora lub wykresu graficznego.

Układy sterowane z komputera. Urządzenia i maszyny elektryczne bywają sterowane komputerem. Należy to ćwiczyć w ramach pracowni elektrycznej i elektronicznej. Zestaw laboratoryjny współpracujący z komputerem niemieckiej firmy Lukas-Nülle .

Wirtualne katalogi elementów elektronicznych W czasie pomiarów laboratoryjnych na zajęciach pracowni elektrycznej i elektronicznej często zachodzi potrzeba szybkiego uzyskania danych znamionowych konkretnego elementu elektronicznego. Sieć Internet pomaga w tym. Istnieją programy, które stanowią bogatą bazę danych o elementach elektronicznych. Jedną z takich aplikacji jest „Katalog półprzewodników” wersja 3.0.

Kalkulator wartości rezystancji Istnieje system zapisu wartości rezystancji na rezystorze zrealizowany za pomocą barwnych pasków. Niewprawione osoby mają kłopot, bez korzystania z tablic, odczytać wartość rezystancji rezystora oznaczonego kodem paskowym. Ułatwia to umieszczony w Internecie kalkulator przeliczający kod paskowy na wartość liczbową i odwrotnie. Po wybraniu barw, które rozwijają się po kliknięciu myszką, automatycznie otrzymamy wynik. http://www.serwis-tv.com/opornik.html

Testery wiedzy uczniów Do sprawdzenia wiedzy ucznia może nam przyjść z pomocą komputer. Program StmGenerator testów jest godny polecenia ponieważ: pytania i dystraktory odpowiedzi mogą to być plikami nawet filmowymi), można określać skalę ocen i progi punktów na poszczególne oceny, można stosować ograniczenia czasowe, można wyświetlać komentarze, można zabezpieczenie testu hasłem, może określić liczbę poprawnych odpowiedzi,

Komputer przy opracowaniu wyników pomiarów W sprawozdaniu z wykonania ćwiczenia umieszcza się: wiadomości wstępne, czyli podstawowe informacje o badanym urządzeniu, metodach pomiarowych itp. – mogą być znalezione w Internecie, schematy elektryczne – ławo je sporządzić w programach prezentowanych na poprzednich slajdach, tabele pomiarowe i wykresy charakterystyk sporządzane na podstawie tabel z wynikami pomiarów – można je wykonać w edytorze tekstu lub arkuszu kalkulacyjnym.

Wniosek Komputer i Internet stanowią olbrzymią pomoc w prowadzeniu zajęć pracowni elektrycznej i elektronicznej. Ich stosowanie jednak nie może być priorytetem. Niech pozostaną one tylko jako narzędzia pomocne w osiąganiu celów nauczanego przedmiotu.   Na zakończenie przedstaw ponownie proponowane działania oraz płynące z nich korzyści. Mów z przekonaniem i pewnością siebie, wtedy uda Ci się przekonać innych do swoich pomysłów. B