Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Interwencyjne umieszczanie dzieci w pieczy zastępczej
Advertisements

„Przeciwdziałanie handlowi ludźmi”
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
odnajdujemy najlepszą rodzinę.”
Organizacja nauczania indywidualnego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Funkcjonowanie pieczy zastępczej w świetle nowej ustawy
System wsparcia dziecka i rodziny
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Sześciolatek idzie do szkoły. Przepisy prawne dotyczące obniżenia wieku obowiązku szkolnego Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj.
Adres : ul. Grunwaldzka Starogard Gdański Tel. (58) Fax. (58) Zakres działania: * Diagnoza.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
USTAWA z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- na przykładzie działań MOPS w Gdyni
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Model realizacji usług o określonym standardzie w powiecie
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
STAROSTWO POWIATOWE W CHOJNICACH
Problemy w opiece nad dziećmi przebywającymi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych. dr Anna Nowicka-Chachaj.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik socjalny, asystent rodziny jako partnerzy placówek opiekuńczo-wychowawczych w pracy.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji Ośrodek Adopcyjny Przygotowała Monika Pezdek Główny Specjalista ds. RDD

Placówka rodzinna współpracuje z ośrodkiem adopcyjno-opiekuńczym i centrum pomocy w celu zapewnienia wysokiej jakości i skuteczności oddziaływań wychowawczych oraz sprawowania opieki nad dzieckiem; Rozporządzenie MPiPS w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy prowadzi poradnictwo dla dzieci i rodziców (…) dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; Ustawa o Pomocy Społecznej z dnia 12 marca 2004 roku Psycholog lub pedagog przygotowuje diagnozę indywidualną dziecka, prowadzi zajęcia terapeutyczne oraz poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców dzieci przebywających w placówce;

Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy prowadzi dokumentację dotyczącą: pomocy pedagogicznej i psychologicznej udzielonej dzieciom umieszczonym w (…) placówkach rodzinnych; Rozporządzenie MPiPS w sprawie ośrodków adopcyjno – opiekuńczych Do zadań ośrodka należy wspieranie dyrektora placówki rodzinnej w sporządzaniu indywidualnego planu pracy z dzieckiem oraz dokonywanie oceny zasadności dalszego pobytu w placówce rodzinnej. W sprawie ośrodków adopcyjno - opiekuńczych

Organizacja WCOWiA Dyrektor WPOW Ośrodek Adopcyjny Zespół ds. adopcji Zespół RDD i ZRZ Pedagog Psycholog Pracownik socjalny Zespół nr 1 Zespół nr 2 Zespół nr 3 Zespół nr 4

Zespół nr 1 Zespół nr 2 Pedagog Pedagog Pracownik socjalny Psycholog

Zespół nr 3 Zespół nr 4 Pedagog Pedagog Pracownik socjalny Psycholog

25 19 23 3 15

RDD nr 3 4 RDD nr 15 7 RDD nr 19 5 RDD nr 23 6 RDD nr 25 6 ilość dzieci: RDD nr 3 4 RDD nr 15 7 RDD nr 19 5 RDD nr 23 6 RDD nr 25 6 Stan na dzień 10.06.2010 r.

7 18 10 20 24

RDD nr 7 6 RDD nr 10 5 RDD nr 18 4 RDD nr 20 6 RDD nr 24 4 ilość dzieci: RDD nr 7 6 RDD nr 10 5 RDD nr 18 4 RDD nr 20 6 RDD nr 24 4 Stan na dzień 10.06.2010 r.

17 8 11 21 4

RDD nr 4 8 RDD nr 8 3 RDD nr 11 5 RDD nr 17 5 RDD nr 21 6 ilość dzieci: RDD nr 4 8 RDD nr 8 3 RDD nr 11 5 RDD nr 17 5 RDD nr 21 6 Stan na dzień 10.06.2010 r.

6 28 13 12 16 1

Pogotowia Rodzinne

Praca z rodziną naturalną Działania krótkoterminowe Pogotowie Rodzinne Protokół ustaleń Rodzina współpracuje i realizuje harmonogram planu pracy Rodzina nie współpracuje i nie realizuje harmonogramu planu pracy Sytuacja rodziny nie ulega radykalnej zmianie. Jest więź i systematyczny kontakt z dzieckiem Powrót dziecka do domu Wniosek o pozbawienie władzy - adopcja Skierowanie dziecka do placówki rodzinnej

Praca z rodziną naturalną Działania długoterminowe Rodzinny Dom Dziecka Protokół ustaleń Rodzina współpracuje i realizuje harmonogram planu pracy Rodzina nie współpracuje i nie realizuje harmonogramu planu pracy Sytuacja rodziny nie ulega radykalnej zmianie. Jest więź i systematyczny kontakt z dzieckiem Powrót dziecka do domu Wniosek o pozbawienie władzy - adopcja Usamodzielnienie wychowanka

Praca z rodziną naturalną Przewidywany powrót dziecka do domu Wspieranie rodziny przez pracownika socjalnego poprzez wskazanie miejsc gdzie może uzyskać specjalistyczną pomoc w zakresie np. terapii uzależnień, regulowania sytuacji mieszkaniowej itp.; Pomoc w znalezieniu pracy poprzez np. wskazanie miejsc, gdzie organizowane są kursy dokształcające, przekazywanie informacji o wolnych miejscach pracy itp.; Organizacja warsztatów dla rodziców; Grupy wsparcia; Współpraca z sądem.

Praca z rodziną naturalną Usamodzielnienie dziecka w placówce Wspieranie rodziny przez pracownika socjalnego poprzez wskazanie miejsc gdzie może uzyskać specjalistyczną pomoc w zakresie np. terapii uzależnień, regulowania sytuacji mieszkaniowej itp.; Pomoc w znalezieniu pracy poprzez np. wskazanie miejsc, gdzie organizowane są kursy dokształcające, przekazywanie informacji o wolnych miejscach pracy itp.; Organizacja warsztatów dla rodziców; Grupy wsparcia; Monitorowanie sytuacji dziecka podczas urlopowania do domu rodzinnego; Organizowanie spotkań rodziców z dzieckiem na terenie OA.