PYTANIA analiza formalna (logiczna)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
w ramach prac doktorskich i magisterskich
Demokracja w szkole.
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Program wychowawczy szkoły
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Metody badawcze w psychologii
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Logika - nazwy Patrycja Stalewska.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
realizacja VIII punktu
Odmienne i nieodmienne części mowy
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Czy jesteś osobą otwartą?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Szereg czasowy – czy trend jest liniowy?
Zadawanie pytań.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
przewodniczący i uczniowie PG5 w Siedlcach
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Edukacja chrześcijańska
Idea oceniania kształtującego
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Idea falsyfikacji Przy użyciu danych obserwacyjnych nie można udowodnić prawdziwości teorii lub określić prawdopodobieństwo, że teoria jest prawdziwa.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Części mowy Edyta Sawicka.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Części zdania pojedynczego
Logika dla prawników Pytania i odpowiedzi.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

PYTANIA analiza formalna (logiczna)

Struktura pytania Partykuła pytajna albo zaimek pytajny albo przysłówek pytajny: czy, kto, co, kogo, czego, dlaczego, gdzie, kiedy, jak, jaki, jaka, jakie Dana pytania (datum questionis) czyli zdanie oznajmujące albo część takiego zdania Znak zapytania

By postawić pytanie o własność czegoś, trzeba wiedzieć: że taka rzecz istnieje (materiał badania), że istnieje też interesująca nas właściwość (przedmiot badania), oraz że ta rzecz ze względu na tę właściwość posiada pewną własność, którą właśnie chcemy poznać (cel badania).

Rodzaje pytań Otwarte (wymaga wyjaśnienia lub narracji) Zamknięte Dopełnienia (posiada schemat odpowiedzi) Rozstrzygnięcia (rozpoczynające się od partykuły pytajnej czy)

W badaniach naukowych zaczynamy od badań heurystycznych i stawiania pytań otwartych (pytania o właściwości różnicujące klasy obiektów - zmienne), Potem stawiamy pytania dopełnienia (pytania o własności w ramach tej samej właściwości) Ostatecznie stawiamy pytania rozstrzygnięcia (o określonej własności konkretnego obiektu poznawanego).

Odpowiedzi na pytania Całkowita Wprost Niewprost Częściowa

Założenie pytania (fundamentum questionis), czyli pewien obiekt poznawany, o którym już coś wiemy lub przyjmujemy że wiemy, oraz pewną własność tego obiektu, której nie znamy, ale chcemy ją poznać i wiemy o niej, że jest poznawalna.

Założenia pytania Założenie istnienia Założenia dotyczące własności istniejących obiektów

Przykład Jaka jest aktywność gimnazjalistów? Założenie istnienia – istnieją gimnazjaliści Założenia dotyczące własności – gimnazjaliści różnią się aktywnością

Przykład Jaki jest poziom autorytetu wychowawcy w domu dziecka? Założenia istnienia Istnieje dom dziecka Istnieje wychowawca w domu dziecka Założenia dotyczące własności Wychowawca posiada autorytet Autorytet wychowawcy może mieć różny poziom Wychowawca może mieć różny autorytet

Przykład Czy postawy rodzicielskie wpływają na zachowanie się dziecka w młodszym wieku szkolnym? Założenia istnienia – Istnieją dzieci w młodszym wieku szkolnym Istnieją postawy rodzicielskie Założenia dotyczące własności – Dzieci w młodszym wieku szkolnym różnią się zachowanie Na zachowanie dzieci w młodszym wieku szkolnym mogą mieć wpływ postawy rodzicielskie

Założenia dotyczące własności W jaki sposób kontrolowane są zachowania uczniów przez rodziców i wychowawców? Jakie jest kontrolowanie zachowania uczniów przez rodziców i wychowawców? Założenia istnienia – Istnieją uczniowie Istnieją rodzice tych uczniów Istnieją wychowawcy tych uczniów Założenia dotyczące własności Uczniowie mogą różnić się zachowaniem Rodzice mogą różnić się kontrolowaniem zachowania uczniów Wychowawcy mogą różnić się kontrolowaniem zachowania uczniów