Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia Zintegrowany system.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

MENEDŻER JAKOŚCI.
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.

EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Znaczenie podręcznika
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Adam Walicki - 30 września 2010
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć nowe, obecnie bardzo poszukiwane na rynku umiejętności praktyczne oraz wiedzę z obszaru zarządzania.
Nafta / Chemia – dziś i jutro Warszawa 11 grudnia 2006
Wsparcie na wdrożenie CSR
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Oprogramowanie do zarządzania produkcją Systemy Zarządzania Produkcją - symulacje procesów wytwórczych By produkowało się lepiej. Wszystkim!
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
Planowanie przepływów materiałów
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Model łańcucha wartości
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
Toyota Production Systems
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia Zintegrowany system informatyczny Oracle/JDE Enterprice One System motywacyjny oparty na przeprowadzonym wartościowaniu stanowisk pracy oraz ocenach okresowych pracowników i powiązanym z nim systemem premiowym

Ważne daty w organizacji Rok 1998 – rozpoczęcie wdrażania filozofii Kaizen Rok 2001 – uzyskanie certyfikatu ISO 9001 Rok 2005- uzyskanie certyfikatu ISO 14001 Rok 2006 – wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP – Oracle/JDEdwards

Polityka Jakości Zadowolony Udziałowiec Zadowolony pracownik Zadowolony Klient Sprzedaż Zysk Motywacja Atrakcyjność wyrobu na rynku Optymalizacja procesów Przyjazny pracodawca Jakość wyrobu Jakość procesu Jakość zarządzania

Polityka środowiskowa Główne założenia : proekologiczna gospodarka odpadami poprodukcyjnymi zapewniającej odpowiednie segregowanie, powtórne ich wykorzystanie lub utylizację planowanie i realizacja działań zapobiegających wystąpieniu potencjalnych zagrożeń ekologicznych w sytuacjach awaryjnych podnoszenia świadomości wśród naszych pracowników o wpływie na środowisko wykonywanej przez nich pracy.

“KAIZEN” – proces ciągłego ulepszania Cel Kaizen : Osiągać poprawę w działaniu poprzez eliminację wszelkich strat czasu i środków Kaizen to : nieustające poszukiwanie najlepszych rozwiązań można go stosować w biurze i w fabryce narzędzie sprawiające , że praca jest łatwiejsza , bezpieczniejsza , bardziej produktywna dzięki studiowaniu procesu , identyfikacji błędów i wykorzystywaniu małych narastających ulepszeń które zapewnią najwyższą jakość szybki mierzalny proces o długotrwałych skutkach , który zachęca do zespołowego podejmowania decyzji.

Strategia Kaizen Produkcja Just – in-Time Produkować co potrzeba Kiedy potrzeba Ile potrzeba Osiągać poprawę w działaniu poprzez eliminację wszelkich strat czasu i środków (MUDA) Praca zespołowa - wykorzystanie kreatywności całego personelu

Dlaczego Kaizen ? PROBLEMY : Recesja na rynku polskim i rynkach europejskich Zwiększenie się liczby firm konkurencyjnych

Dlaczego „Kaizen”? Kaizen narzędzie pozwalające na : obniżenie kosztów produkcji wzrost wydajności i efektywności produkcji EFEKT :wzrost konkurencyjności wyrobów na rynkach krajowych i zagranicznych

Struktura organizacyjna -Kaizen Biuro Kaizen Pełnomocnik Zarządu ds. Organizacji Zadania : - określanie obszarów, w których należy wprowadzać działania usprawniające na podstawie wniosków i propozycji składanych przez wszystkich pracowników spółki -powoływanie zespołów Kaizen -zachęcanie zespołów do poszukiwania udoskonaleń, oraz wspieranie podczas wdrażania wypracowanych rozwiązań.

Zespół Kaizen Lider zespołu 3-5 członków

Zasady pracy zespołów Kaizen

Cel działań Kaizen Poprawa organizacji Wydziałów Produkcyjnych: - wdrożenie przepływu jednoelementowego przy produkcji wielkoseryjnej - redukcja czasu przezbrojeń maszyn przy produkcji małoseryjnej Wdrożenie pracy grupowej i systemu sugestii

Przedmiot działań Kaizen-produkcja wielkoseryjna -wdrożenie JIT Produkcja szaf socjalnych typu Sum Elementy wchodzące w skład szafy : wieniec górny-1szt. wieniec dolny-1szt. SUMA - 11 typów elementów bok prawy-1szt. bok lewy-1szt. ściana środkowa-1szt. przegroda-2szt. półka lewa-1szt. półka prawa-1szt. łącznik uchwytu drążka-4szt. drzwi-2szt. wzmocnienie drzwi-2 szt.

Czas start -Zajmowana przestrzeń przy produkcji szaf Sum- 1180m2 -Wydajność -84 szt/zmianę -Obsada pracowników - 17osób/zmianę -T/T-5’/szt -T/C-120’

Szafy Sum -przed Kaizen 1999r. Czas taktu T/T= czas pracy netto / ilość wymaganą przez klienta 4860 szt szaf /m-c to daje 84 szt/zmianę roboczą T/T = 7hx60’ / 84 =5’=300”

Przed Kaizen (Layout)

Po Kaizen Linia I - wieniec dolny , wieniec górny Linia II : II a zaginanie -ściana środkowa, przegroda, II b zaginanie-bok prawy, bok lewy II c wykrawanie-wszystkie elementy Linia III-półka prawa, półka lewa Linia IV-drzwi

Po Kaizen - Layout

Po Kaizen Założenia: - produkcja w przepływie 1 elementowym -partie 30 kpl Wydajność -140 szt. szaf /zmianę T/T =7,5h*60min/140szt *30kpl=96’

wdrożenie przepływu 1 elementowego partiami po 30kpl Rozwiązania Kaizen pogrupowanie elementów szafy pod względem podobieństwa wykonania i utworzenie 4 linii produkcyjnych: LINIA 1-wieniec dolny i górny LINIA 2-bok lewy , bok prawy LINIA 3-półka , przegroda, ściana środkowa LINIA 4 -drzwi wdrożenie przepływu 1 elementowego partiami po 30kpl

Rozwiązania Kaizen Eliminacja mycia międzyoperacyjnego - zastosowanie blach oliwionych antikoritem

Rozwiązania Kaizen Ustawienie przyrządów w pobliżu maszyn Przed Kaizen Po Kaizen K-25 K-25 Droga operatora max 1m Droga operatora - 5m

Rozwiązania Kaizen Przed Kaizen Po Kaizen Wprowadzenie pracowników obsługi tzw. WATER- SPIDER Przed Kaizen Po Kaizen materiał Droga pracownika MONTAŻ MONTAŻ

Wózki do przewożenia elementów do stanowisk montażu-kompletacja detali Rozwiązania Kaizen Wózki do przewożenia elementów do stanowisk montażu-kompletacja detali Przed Kaizen Po Kaizen

Podsumowanie Działań Kaizen Przed Kaizen Powierzchnia -1180m2 wydajność-84 szt./zmianę T/T-300”/szt Obsada-17 osób/zmianę Po Kaizen Powierzchnia- 560m2 -redukcja 47% wydajność- 130 szt./zmianę - wzrost 45 % T/T-193”/szt - wzrost o 36% Obsada- 14 osób/zmianę - redukcja o 18 %

Inne obszary działania zespołów Kaizen- produkcja małoseryjna REDUKCJA CZASÓW PRZEZBROJEŃ-wdrożenie SMED czyli czas wymiany narzędzia krótszy niż 10 min W wyniku prac zespołów Kaizen zredukowano czasy przezbrojeń średnio o 55 %

Efekt : Około 200 wdrożeń rożnorodnych usprawnień rocznie System sugestii Wdrożenie systemu zgłaszania sugestii zmian (nawet tych najdrobniejszych nie przynoszących wymiernych korzyści materialnych) przez wszystkich pracowników – połączenie z systemem wynagradzania Efekt : Około 200 wdrożeń rożnorodnych usprawnień rocznie

Korzyści z wdrożenia Kaizen efekty ekonomiczne rozwój wiedzy i kwalifikacji personelu poprawa morale pracowników identyfikowanie się pracowników z przedsiębiorstwem i jego problemami poprawa komunikacji między pracownikami wzrost udziału pracy zespołowej i zespołowego rozwiązywania problemów

Problemy podczas wdrażania zasad Kaizen konieczność zmiany mentalności pracowników zarówno pracujących na szczeblach kierowniczych jak i pozostałych uaktywnienie pracowników do podejmowania działań usprawniających wyegzekwowanie stosowania wypracowanych przez zespół rozwiązań

Ograniczenia metody Kaizen rozwiązywanie problemów tylko tych , które leżą w zasięgu możliwości pracowników Kaizen jest efektywny wtedy jeżeli można szybko wdrożyć wypracowane rozwiązanie nie należy stosować tej metody do projektów które wymagają dużych nakładów inwestycyjnych i są czasochłonne