Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH Myśliszewice, 1.12. 2011

TIK TECHNOLOGIE INFORMACYJNO- KOMUNIKACYJNE już są obecne w naszym życiu – i tym prywatnym, i tym szkolnym. Dzięki nim możemy nie tylko świetnie się bawić, ale także zdobywać i rozwijać wiedzę, sprawdzać swoje umiejętności, komunikować się między sobą i z naszymi nauczycielami a oni z kolei z naszymi rodzicami

Szkoła z klasą 2.0

Z czasem udział TIK w edukacji będzie coraz większy Z czasem udział TIK w edukacji będzie coraz większy. Także w tej sferze naszej aktywności potrzebne są więc jasne reguły i dlatego chcielibyśmy, aby w naszej szkole powstał KODEKS 2.0, który określiłby zasady mądrego korzystania z możliwości, jakie stwarza współczesna technika.

Historia pracowni komputerowej.

Jak dawniej prowadzono lekcje w pracowni?

Pierwsza pracownia komputerowa. 1.09.2000r. – Szkoła otrzymuje Pracownię Komputerową (9 stanowisk komputerowych) z dostępem do Internetu w ramach programu „Pracownia internetowa w każdej gminie”.

pracownie komputerowe Obecnie znajdują się w sali numer 2 i 3. W pracowni nr 2 znajduje się 12 komputerów podłączonych do sieci internetowej. W pracowni nr 3 znajduje się 11 komputerów podłączonych do sieci internetowej.

Sala nr 2

SALA nr 3

Sala nr 2

Nauka w pracowni komputerowej. W pracowniach odbywają się lekcje informatyki, zajęć komputerowych i innych przedmiotów. Na lekcjach można korzystać z Internetu.

Nasza strona www

ICIM Od stycznia 2008 roku biblioteka szkolna wyposażona została w nowoczesne Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej (ICIM). Inwestycja ta była możliwa dzięki projektowi Ministerstwa Edukacji Narodowej współfinansowanemu przez Europejski Fundusz Społeczny oraz dzięki zaangażowaniu w projekt Dyrekcji ZSO w Myśliszewicach

ICIM ICIM zostało wyposażone w 4 stanowiska komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne. ICIM oferuje uczniom i nauczycielom dostęp do Internetu poza systemem lekcyjnym w celu samodzielnego kształcenia, zdobywania i przetwarzania informacji dostępnej w sieci Internet.

Stanowiska komputerowe w icim

Debaty klasowe

Propozycje klas do kodeksu 2.0

Propozycja kodeksu dla klasy I Szkoły Podstawowej Szkoła z Klasą 2.0 1.W czasie lekcji uczniowie mają wyłączone telefony komórkowe. 2.Uczeń ma podaną stronę szkoły i może korzystać z zamieszczonych tam informacji. 3.Uczniowie wiedzą, że nie wolno podawać swoich danych osobowych. 4.Nauczyciel proponuje ciekawe i bezpieczne strony ( np. program sieciaki.pl) 5.Nauczyciel powinien na lekcji wykorzystywać komputer do przekazywania wiedzy w postaci prezentacji multimedialnej przynajmniej raz w miesiącu. 6.Uczniowie mają możliwość korzystania z Internetu w szkole, jeśli nie posiadają w domu np. do przygotowania się do zajęć. 7 .Uczniowie szanują sprzęt komputerowy i RTV podczas lekcji.

Propozycje klasy II a do kodeksu 2.0 1.Na zajęciach komórki są wyłączone. 2.Korzystamy ze stron polecanych przez nauczyciela, sporządzenie takich list dla poszczególnych etapów edukacyjnych. 3.Mamy cotygodniowy kontakt mailowy z nauczycielem, a nauczyciel z rodzicami. Odpowiedzi na maile są udzielane raz w tygodniu. 4.Korzystamy z artykułów i wiadomości zamieszczonych w Internecie, podajemy źródło i autora. 5.Zamieszczamy w Internecie informacje o klasie, wydarzeniach klasowych lub szkolnych za zgodą i aprobatą zainteresowanych uczniów i nauczycieli. 6.Korzystamy z tablicy interaktywnej na lekcjach powtórzeniowych, utrwalających wiadomości. Wyznaczone godziny dla każdego przedmiotu. 7. Poznajemy zagrożenia płynące z Internetu podczas kilku zajęć pt. ,,Jestem bezpieczny w sieci".

PROPZYCJA Klasa III 1. Wyłączamy telefony komórkowe na czas trwania lekcji. 2. W szkole podczas zajęć informatyki lub w bibliotece gramy tylko za zgodą nauczyciela. 3. Z nauczycielem po lekcjach kontaktujemy się poprzez e –maila. 4. Nie kopiujemy tekstów z Internetu. 5. Korzystamy ze szkolnych komputerów w czasie przerw, po lekcjach, przed lekcjami. 6. Odwiedzamy strony internetowe polecane przez nauczyciela lub rodziców. 7. Korzystamy z płyt edukacyjnych, w celu utrwalania wiadomości zdobytych na zajęciach.

Propozycje do kodeksu 2.0 klasy IV 1. Wykorzystujemy TIK na każdych zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz w domu. 2. Mamy swobodny dostęp do szkolnych komputerów podczas przerw, po lekcjach, na zajęciach Kół Zainteresowań. 3. Uczniowie i ich rodzice często odwiedzają internetową stronę naszej szkoły. 4. Umiejętnie gospodarujemy czasem podczas pracy z komputerem. 5. Pamiętamy o niebezpieczeństwie w Sieci, dlatego nie podajemy danych osobowych, adresów, nie przesyłamy swoich zdjęć, nie umawiamy się z obcymi. 6. Szkolne Komputery zabezpieczone są przed nieodpowiednimi i szkodliwymi treściami. 7. Przestrzegamy praw autorskich, dlatego korzystając z różnych materiałów, podajemy ich autora oraz dokładny adres strony www.

PROPOZYCJA Kodeks 2.0 klasa Va 1. Nie niszczymy sprzętu komputerowego, tablicy interaktywnej. 2. Uczniowie i nauczyciele posiadają aktywne adresy mailowe na edupacku. 3. Uczniowie i nauczyciele przekazują sobie nawzajem informacje za pomocą poczty elektronicznej. 4. Nauczyciele na zajęciach jak najczęściej wykorzystują tablicę interaktywną oraz komputery. 5. Uczniowie korzystają jak najczęściej z Internetu podczas zajęć z różnych przedmiotów. 6. Zarówno nauczyciele jak i uczniowie korzystają z telefonów komórkowych poza zajęciami. 7. Korzystamy ze sprawdzonych stron internetowych. 8. Nie kopiujemy bezmyślnie informacji z Internetu. 9. Zamiast zeszytów używamy tabletów. 10. Mamy dostęp do Internetu w całej naszej szkole.

Debata klasowa Klasa V b 1. W naszej szkole w bibliotece jest możliwość korzystania z komputerów oraz Internetu przed lekcjami, w czasie przerw oraz po lekcjach. 2. Telefony uczniów i nauczycieli są wyłączone podczas lekcji. Na przerwie można z nich korzystać. 3. Cała społeczność szkolna ma założone konta na EduPaku dzięki którym można się komunikować po zajęciach. 4. Na stronie szkolnej są umieszczane aktualne informacje dla rodziców oraz uczniów. 5. Raz w miesiącu możemy sprawdzać oceny oraz liczbę punktów z zachowania na EduPaku . 6. Nie kopiujemy tekstów z Internetu. Sprawdzamy wiarygodność informacji. Pod każdą pracą piszemy źródło z których korzystaliśmy. 7. Nie umieszczamy swoich danych osobowych na stronach których nie znamy.

Propozycje do kodeksu 2.0 klasy VIa 1.Możliwość korzystania z telefonów komórkowych na przerwach 2.Korzystanie z portali społecznościowych na długiej przerwie, przed lekcjami lub po 3.Możliwość przygotowania informacji przez wybranych uczniów w czasie lekcji 4.Komputer z połączeniem z Internetem w każdej sali 5.Korzystanie na różnych przedmiotach z komputerów 6.Możliwość wglądu ocen – dziennik elektroniczny 7.Możliwość założenia forum klasowego

Propozycje Kodeksu 2.0 Klasa VI b 1.W naszej szkole używane są tablety w bibliotece jako pomoce naukowe 2.Nauczyciele przygotowują dużo prezentacji multimedialnych, które przekazują wiadomości w ciekawy sposób 3.Nauczyciele wykorzystują na lekcjach programy edukacyjne 4.Każda klasa ma kalendarz klasowy na stronie internetowej szkoły 5.W czasie lekcji i przerw można korzystać z komputerów znajdujących się w bibliotece 6.W naszej szkole w czasie lekcji uczniowie i nauczyciele mają wyłączone telefony komórkowe 7. W naszej szkole są dzienniki elektroniczne dzięki czemu rodzice i uczniowie mają wgląd do swoich ocen.

Debata szkolna PUNKTY DO DYSKUSJI 1. Wykorzystujemy TIK na każdych zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz w domu. 2. Uczniowie i ich rodzice często odwiedzają internetową stronę naszej szkoły. 3. Umiejętnie gospodarujemy czasem podczas pracy z komputerem. 4. Szkolne Komputery zabezpieczone są przed nieodpowiednimi i szkodliwymi treściami. 5. Przestrzegamy praw autorskich, dlatego korzystając z różnych materiałów, podajemy ich autora oraz dokładny adres strony www. 6. Na stronie szkolnej są umieszczane aktualne informacje dla rodziców oraz uczniów. 7. Nie umieszczamy swoich danych osobowych na stronach których nie znamy. 8. Korzystamy ze szkolnych komputerów w czasie przerw, po lekcjach, przed lekcjami. 9. Korzystamy z płyt edukacyjnych, w celu utrwalania wiadomości zdobytych na zajęciach. 10. Nie niszczymy sprzętu komputerowego, tablicy interaktywnej. 11. Uczniowie i nauczyciele przekazują sobie nawzajem informacje za pomocą poczty elektronicznej. 12. Nauczyciele na zajęciach jak najczęściej wykorzystują tablicę interaktywną oraz komputery. 13. Nie kopiujemy bezmyślnie informacji z Internetu. 14. Nauczyciel proponuje ciekawe i bezpieczne strony ( np. program sieciaki.pl) 15. Uczniowie mają możliwość korzystania z Internetu w szkole, jeśli nie posiadają w domu np. do przygotowania się do zajęć. 16. Możliwość przygotowania informacji przez wybranych uczniów w czasie lekcji 17. Korzystanie na różnych przedmiotach z komputerów 18. Możliwość założenia forum klasowego. 19. Zamieszczamy w Internecie informacje o klasie, wydarzeniach klasowych lub szkolnych za zgodą i aprobatą zainteresowanych uczniów i nauczycieli. 20. Poznajemy zagrożenia płynące z Internetu podczas kilku zajęć pt. ,,Jestem bezpieczny w sieci". 21. W naszej szkole w czasie lekcji uczniowie i nauczyciele mają wyłączone telefony komórkowe

DEBAta szkolna

Debata szkolna 1. Wykorzystujemy TIK na każdych zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz w domu. 2. Uczniowie i ich rodzice często odwiedzają internetową stronę naszej szkoły.

3. Umiejętnie gospodarujemy czasem podczas pracy z komputerem. Debata szkolna 3. Umiejętnie gospodarujemy czasem podczas pracy z komputerem. 4. Szkolne Komputery zabezpieczone są przed nieodpowiednimi i szkodliwymi treściami

Debata szkolna 5. Przestrzegamy praw autorskich, dlatego korzystając z różnych materiałów, podajemy ich autora oraz dokładny adres strony www. 6. Na stronie szkolnej są umieszczane aktualne informacje dla rodziców oraz uczniów.

Debata szkolna 7. Nie umieszczamy swoich danych osobowych na stronach których nie znamy. 8. Korzystamy ze szkolnych komputerów w czasie przerw, po lekcjach, przed lekcjami.

10. Nie niszczymy sprzętu komputerowego, tablicy interaktywnej. Debata szkolna 9. Korzystamy z płyt edukacyjnych, w celu utrwalania wiadomości zdobytych na zajęciach. 10. Nie niszczymy sprzętu komputerowego, tablicy interaktywnej.

Debata szkolna 11. Uczniowie i nauczyciele przekazują sobie nawzajem informacje za pomocą poczty elektronicznej. 12. Nauczyciele na zajęciach jak najczęściej wykorzystują tablicę interaktywną oraz komputery.

13. Nie kopiujemy bezmyślnie informacji z Internetu. Debata szkolna 13. Nie kopiujemy bezmyślnie informacji z Internetu. 14. Nauczyciel proponuje ciekawe i bezpieczne strony ( np. program sieciaki.pl)

Debata szkolna 15. Uczniowie mają możliwość korzystania z Internetu w szkole, jeśli nie posiadają w domu np. do przygotowania się do zajęć. 16. Możliwość przygotowania informacji przez wybranych uczniów w czasie lekcji.

17. Korzystanie na różnych przedmiotach z komputerów Debata szkolna 17. Korzystanie na różnych przedmiotach z komputerów 18. Możliwość założenia forum klasowego.

Debata szkolna 19. Zamieszczamy w Internecie informacje o klasie, wydarzeniach klasowych lub szkolnych za zgodą i aprobatą zainteresowanych uczniów i nauczycieli. 20. Poznajemy zagrożenia płynące z Internetu podczas kilku zajęć pt. ,,Jestem bezpieczny w sieci".

Debata szkolna 21. W naszej szkole w czasie lekcji uczniowie i nauczyciele mają wyłączone telefony komórkowe.

Karolina Zamolska, Jolanta Rozińska przygotowały: Natalia Stanios, zdjęcia: http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero/news/jak-zrobic-tik-zrobic