E-commerce i sklepy24, czyli o handlu w Sieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Bezpieczeństwo informatyczne Informatyka śledcza
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego Warszawa, r.
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Transakcje kompensacyjne
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
System dystrybucji treści elektronicznych
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Zastosowania Internetu
Systemy zarządzania treścią CMS
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Internauci w grupach wiekowych
Jak bezpiecznie korzystać
Podstawowe usługi internetu
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Szkolenie wprowadzające w tematykę zakupów w sieci
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa gospodarka – kluczowe trendy Dominik Batorski.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Bezpieczny internet.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Zagrożenia w Internecie
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Unikanie zagrożeń w sieci
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
INTERNET jako „ocean informacji”
Wykluczenie cyfrowe.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Maria Wójcik Klasa 2H.  Nigdy nie można w 100% zaufać komuś poznanemu w sieci. Nie spotykaj się zbyt pochopnie z internetowymi znajomymi w prawdziwym.
Paweł Szajwaj i Bartek Mazurek.  Allegro jest serwisem aukcyjnym.  Allegro daje możliwość kupna wielu ciekawych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Bezpieczeństwo w Internecie
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Daniel Trzeszczyński IIIB
Bezpieczni w e-świecie
Obserwatorium kultury
KTO CHCE TWOJE DANE OSOBOWE?
Istota informacji w e - handlu
Zapis prezentacji:

E-commerce i sklepy24, czyli o handlu w Sieci dr Barbara Przywara

Nowa gospodarka jest informacyjna jest globalna jest usieciowiona

Nowa gospodarka - trendy wzrastająca wydajność sektorów technologii i przemysłu o wysokim użyciu technologii; powiększające się rynki dla informacji, która stała się towarem, a także usług w zakresie wiedzy; międzynarodowa organizacja firm, rynków i usług; rosnąca technologiczna mediacja reklamy i finansowej działalności (np. e-handel); rosnące zapotrzebowanie na wysoko kwalifikowaną siłę roboczą; wzrost znaczenia edukacji i kształcenia w zakresie umiejętności (np. uczenie się przez całe życie – life-long learning); stały wzrost zatrudnienia w zakresie przetwarzania informacji; zmiana struktury pracy i zatrudnienia; innowacje i badania oraz rozwój jako siła napędowa wzrostu gospodarczego o konkurencyjności; szybki wzrost nowych modeli elastycznej produkcji i zarządzania; wzrost cyfrowego podziału między tymi, którzy wykorzystują technologie sieci, i tymi, którzy się w tym nie odnajdują

Specyficzną odmianą nowej gospodarki jest e-gospodarka, rozumiana jako każde przedsięwzięcie gospodarcze, którego decydujące funkcje w zakresie zarządzania, finansów, innowacyjności, produkcji, dystrybucji, sprzedaży, stosunków między pracownikami i kontaktów z klientami są realizowane w głównej mierze za pomocą Internetu (albo innych sieci komputerowych), niezależnie od rodzaju związku między wirtualną a fizyczną stroną firmy [Castells 2003: 79].  

Na branżę internetową składają się: firmy zapewniające Internetowi infrastrukturę (dostawcy usług internetowych, operatorzy Internetu, spółki dostępu i producenci sprzętu dla użytkowników, kampanie telekomunikacyjne); firmy wytwarzające aplikacje internetowe, tzn. oprogramowanie i usługi do wszelkich transakcji sieciowych; spółki nowego rodzaju, które nie czerpią dochodów bezpośrednio z transakcji handlowych, lecz z reklamy, opłat członkowskich i prowizji, a w zamian za to świadczą bezpłatne usługi w sieci (media, domy maklerskie, witryny aukcyjne, pośrednicy rynkowi, portale – np. Yahoo, Allegro); spółki prowadzące w Internecie transakcje handlowe, tzw. e-handel (np. sklepy internetowe) [Castells 2007: 148 i n.].

Skala zjawiska Co trzeci Polak (32%) deklaruje, że kupił coś przez Internet) i 66% internautów Co dziesiąty – coś sprzedał on-line

w roku 2009 wydaliśmy na zakupy w e-sklepach ponad 9,6miliarda złotych

Polskie e-sklepy asortymencie polskich e-sklepów można znaleźć przede wszystkim artykuły dla domu i ogrodu, sprzęt RTV/AGD, komputery i akcesoria komputerowe oraz leki, perfumy i kosmetyki, coraz częściej też art. spożywcze Ponad jedna trzecia badanych prowadzi sprzedaż w sieci od dwóch do pięciu lat, a dłużej niż pięć lat działa już prawie co szósty sklep Na polskim rynku e-commerce wciąż dominują małe firmy Prawie trzy czwarte respondentów deklaruje, że ich sklepy osiągnęły w ubiegłym roku zysk netto

Społeczeństwo konsumentów Konsument suwerenem czy wasalem rynku?

Opinia innych się liczy Porównywarki cen, np. http://www.ceneo.pl/ , http://www.opineo.pl/ , http://www.skapiec.pl/ , cokupic.pl Fora dyskusyjne (http://forum.gazeta.pl/forum/f,553,Forum_dla_konsumentow.html) , komentarze (http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=101684 )

Opinia innych się liczy Co szósty internauta komentuje w sieci produkty i usługi. blisko 74 proc. badanych deklaruje wcześniejsze zapoznanie się z komentarzami innych zanim podejmą ostateczną decyzję 85 proc. badanych internautów kupujących w sieci odpowiedziało, że internet jest dla nich głównym źródłem wiedzy o produktach i usługach. Prosumentami zazwyczaj są mężczyźni, w przedziale wiekowym 19-34 lata, z wyższym wykształceniem.

Protesty klientów – Internet nowym narzędziem w walce o prawa konsumenta Protest klientów mBanku i Multibanku (forum mBanku, następnie założone mstop.pl i nabiciwmbank.pl http://www.killer-cola.info/dlaczego http://www.petycje.pl/goraca_lista.html http://www.webaudit.pl/blog/2006/konsumenci-20-sa-juz-w-polsce/ (protest przeciw okładce „Machiny”)

"Ci wielkomiejscy, wykształceni, pewni siebie ludzie do tej pory nie interesowali się żadnymi protestami, nie byli specjalnie zaangażowani politycznie. Oni nie wyjdą na ulice, zamiast tego potrafią zbudować silne lobby. I to lobby, z którym trzeba będzie się liczyć" - dodaje socjolog Kazimierz Krzysztofek.

Niekoniecznie wirtualne oszustwa Czarny rynek sieciowych tożsamości i numerów kart kredytowych Sposoby: phishing (tworzenie fałszywych stron bankowych, do których link rozsyłany jest za pomocą poczty) konie trojańskie włamując się do on-line -owych baz danych jest skimming, czyli skanowanie kart bankomatowych

Wirtualne zakupy: 5 zasad bezpieczeństwa Zachowaj zdrowy rozsądek Zapoznaj się z regulaminem i polityką ochrony danych Zakupy rób tylko za pośrednictwem bezpiecznych witryn Dane osobowe podawaj tylko, gdy jest to konieczne Nigdy nie zdradzaj swojego hasła