Technologie informacyjne ZIiP zaoczne sem. 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Tematyka kursu z informatyki dzień 3
Skróty klawiaturowe.
Opracował: Nowak Paweł
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Procesor tekstu Word część 1
Komputerowa edycja tekstu – materiały na zajęcia z metodyki nauczania informatyki Ewa Kołczyk.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Arkusz kalkulacyjny Excel
Budowa i układ strony dokumentu
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Edytor tekstu MS WORD.
Tajemnice klawiatury.
Tajemnice klawiatury Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
ZIiP zaoczne W3 Pakiet Office.
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Do czego służą tabulatory?
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Wstęp Krótka historia programu Zastosowanie PowerPoint’a
Edytor tekstu Word.
Tworzenie prezentacji
W5 HTML + CSS Edytor tekstu
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Inżynieria środowiska
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Temat: Projektowanie slajdów
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
MS Word – problemy efektywności
PowerPoint – od spraw prostych do złożonych
prezentacja multimedialna
W4 -24.XI Pakiet Office – edytor HTML
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
Prezentacja multimedialna
Funkcje zaawansowane w Wordzie
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznajemy edytor tekstu Word
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Technologie informacyjne ZIiP zaoczne sem. 1 Wykład 3 Office Grafika prezentacyjna Edycja tekstu - MS Word

Superaplikacja biurowa – MS- OFFICE Microsoft Office to pakiet aplikacji biurowych wyprodukowany przez firmę Microsoft. Popularny - powszechnie wykorzystywany w firmach i przez zwykłych użytkownikow domowych. Programy składające się na Microsoft Office są przeznaczone na platformę Microsoft Windows oraz Apple Mac OS X, mogą zostać uruchomione na innych systemach (GNU/Linux, FreeBSD itp.) wersje: starsze, XP, 2003, 2007, 2010

W skład pakietu MS Office Basic wchodzą: − Microsoft Word (edytor tekstu) − Microsoft Excel (arkusz kalkulacyjny) − Microsoft PowerPoint (tworzenie prezentacji multimedialnej) − Microsoft Access (tworzenie i obsługa baz danych) Ponadto: − Microsoft Office Picture Manager (przeglądarka obrazów, prosta edycja zdjęć) − Microsoft Outlook (program pocztowy, kalendarz). − Microsoft OneNote (robienie notatek, dodawany od wersji 2003) − Microsoft Publisher (tworzenie publikacji prasowych) − Microsoft Visio (edytor schematów) − Microsoft Office SharePoint Designer (poprzednio FrontPage; tworzenie i edycja stron WWW) − Microsoft Project (zarządzanie harmonogramem projektów) i inne nawet Microsoft Office Communicator (Komunikator internetowy)

Grafika prezentacyjna MS Powerpoint Krótko możliwości (przećwiczymy na laboratorium) Widoki: slajd, sortowanie slajdów, notatki, wyświetlenie prezentacji Podstawowe elementy slajdu: tekst grafika (obrazy, wykresy, schematy organizacyjne, równania matematyczne) dźwięk, hiperłącza, wideo Możliwości: sterowanie tempem efekty wizualne (animacje, przejścia slajdów)

EDYTORY TEKSTU - wprowadzenie Podział edytorów tekstu ASCII dokumentu redagowanego MS WordPad (Write) MS Word WordPerfect NC-edit Notatnik vi - unix Tech Works AmiPro Open Office inne Write WordStar ChiWriter TAG

WYSIWYG (what you see is what you get) Pośrednictwo użytkownika edytora MS Word możliwości: praca z wieloma dokumentami równocześnie (menu Okno) podział okna (dokumentu) na dwie części WYSIWYG (what you see is what you get) „masz to co widzisz”

Z n k i sekcja 1 sekcja 2 sekcja 3 podział logiczny: sekcje - wygląd stron akapity (paragrafy) - wygląd fragmentów stron (nowy wiersz) obiekty (rysunki, wzory, wykresy, tabele, pola tekstowe) znaki operacje: Wstaw  Znak podziału  Sekcji Wstaw  Obiekt | Rysunek | Pole tekstowe Enter - koniec akapitu sekcja 1 sekcja 2 Z sekcja 3 n k i a

Ale podział na sekcje nie jest automatyczny ! podział redakcyjny: strony wiersze Istota: automatyczny podział tekstu na strony automatyczny podział tekstu na wiersze Ale podział na sekcje nie jest automatyczny !

Układ strony Najważniejsze opcje: Rozmiar Orientacja Marginesy – proponowane/niestandardowe Podgląd wydruku w ikonie Office w lewym górnym rogu ekranu

AKAPIT - 1 lub więcej wierszy stanowiących całość logiczną, zakończony znakiem końca akapitu. ŁAMANIE WIERSZY odbywa się AUTOMATYCZNE !!! Naciśnięcie ENTER wymusza zmianę wiersza a więc jest początkiem nowego akapitu. AKAPIT posiada zawsze całkowitą liczbę wierszy (jeden lub więcej). Niewskazane wiele spacji puste akapity jako odstępy (wykonywać przez parametry akapitu – odstęp przed i po)

Położenie akapitów marginesy strony wcięcie 1-go wiersza wcięcie prawostronne wcięcie lewostronne odstęp po odstęp przed sumuje się Tylko tak robimy – przez parametry akapitu – Format Akapit

Odstępy wewnątrz akapitu spacja NORMALNA NIEROZDZIELAJĄCA (CRTL+SHIFT + SPACJA) tabulatory (większe odstępy) kolumny tabela ENTER – koniec akapitu (można usuwać) SHIFT+ENTER – wymuszone złamanie akapitu

italic      - Wstaw symbol x2 - indeksy górne i dolne Formatowanie czcionki – łatwe ale.... x2 - indeksy górne i dolne      - Wstaw symbol italic

Nawigacja w dokumencie typowa: myszka + paski przewijania klawiatura - o znak, wiersz, akapit, ekran, pocz./koniec Klawisze Skok kursora   o znak   o wiersz CTRL+  CTRL+  o słowo w prawo, lewo Home/End na początek/koniec wiersza CTRL+ /CTRL+ o akapit PgDn/PgUp o ekran CRTL+Home CTRL+End początek/koniec dokumentu inne możliwości: skok do specyficznego miejsca (wiersz, strona, sekcja, obiekt) menu Edycja  Przejdź do, makroklawisz Ctrl-G (ang. go to), klawisz funkcyjny F5

Ważniejsze operacje Zaznaczanie i operacje edycyjne typowe: wprowadzanie + usuwanie + przemieszczanie + kopiowanie bezpośrednio + schowek znaki, wycinki tryb wstawiania/zastępowania: przycisk w pasku stanu klawisz Insert (zmiana trybu wstawianie-zastępowanie) Techniki - schowek - przeciąganie Kasowanie znaków (Delete, Backspace)

Widoczność znaków niedrukowanych - narzędzie ¶ Widoki dokumentu widok roboczy – wpisywanie, edycja i wstępne formatowanie widok wydruku – podgląd w ikonie Office wszystkie szczegóły wyglądu stron dokumentu wstawianie i rozmieszczanie obiektów edycja nagłówków i stopek ustawiania marginesów ustawianie układu kolumnowego podgląd wydruku widok konspektu - wielopoziomowe listy wyliczane Widoczność znaków niedrukowanych - narzędzie ¶ widzimy znaki reprezentujące zmiany wiersza, spacje, tabulatory, wymuszone zakończenia strony, sekcji itp.

Sprawdzanie poprawności pisowni i gramatyki na bieżąco: Narzędzia  Opcje  Pisownia i gramatyka Menu Recenzja w Office 2007 jednorazowo: Narzędzia  Pisownia i gramatyka przycisk paska narzędzi F7 kolejno: propozycje zmiany wyrazu ręczna edycja wyrazu rezygnacja ze zmiany Dzielenie wyrazów na sylaby na prawym marginesie: Menu Narzędzia – Język – Dzielenie wyrazów (lub Układ strony! w Office2007) F4 - powtarzanie ostatniej operacji (przydatne) malarz formatów

Szukanie i zastępowanie operacje: Edycja Znajdź lub Ctrl-F (ang. Find) Edycja Zamień lub Ctrl-H (ang. cHange) Narzędzia główne Wstawianie obiektów (grafika i inne) menu Wstawianie

Tworzenie i wykorzystanie stylów do formatowania Styl – nazwany zestaw parametrów (akapit, czcionka, obramowania, język, numerowanie itp.) Ułatwia jednolite formatowanie Zmiany definicji stylu wpływają na wszystkie elementy w tym stylu Style (okienko stylów) tworzenie nowych modyfikacja istniejących stosowanie z narzędzia listy zapis zestawu stylów

Równania matematyczne Bezpośrednio dostępne w Office 2007(2010) w menu Wstawianie Dawniej Wstaw ObiektMicrosoft Equation 3.0, Dodatkowe narzędzie, pasek elementów najczęściej występujących w równaniach, rozwijane narzędzia paska. Uwaga: Najpierw wybierać strukturę (np. ułamek, indeksy) a potem w odpowiednie pola wstawiać obiekty z klawiatury lub z paska

Tabele Sposoby wstawiania tabeli: ·       Narzędzie Wstaw tabelę lub Menu Tabela  Wstaw tabelę   Narzędzie Rysuj tabelę (tabele o strukturze nierównomiernej)   komórki scalone Poruszanie się po tabeli – klawisze nawigacyjne, TAB, SHIFT+TAB, klikanie myszką

Pozycje tabulatorów widoczne na linijce górnej Inne możliwości Tabulatory – standardowe i własne (odstępy poziome i wyrównanie) TABULATOR – pozycja, do której wykonać można skok poziomy poprzez użycie klawisza tabulacji TAB, zastępuje użycie wielu spacji (co nie jest zalecane) Pozycje tabulatorów widoczne na linijce górnej Typy tabulatorów: ·       Wyrównanie do lewej ·      Wyrównanie do prawej ·      Wyrównanie do środka ·    Dziesiętny (dla liczb) – wyrównanie do kropki lub przecinka dziesiętnego Nazwisko Data Cecha Premia Kowalski 10.10.1999 wysoki 1500,00 Nowak 1.11.1987 niski 1456,50 Malinowski 2.02.1988 średni 50,90 Powielenie tabulatorów dla nowego - wstawianego akapitu

Podział na sekcje Podział dokumentu na sekcje umożliwia: Zróżnicowanie liczby kolumn gazetowych Zróżnicowanie formatowania strony (czasem potrzebna 1 strona poziomo, obrócona o 90o)  Zróżnicowanie nagłówków i stopek (np. dla rozdziałów)

Listy – menu Format – wyliczanie numerowanie numerowanie (w tym konspekty numerowane - wielopoziomowe) Nagłówki i stopki – menu Wstawianie (tytuł rozdziału, numer strony) – zróżnicowane dla sekcji Numery stron – menu Wstawianie - Numer strony Spisy treści – konieczny styl nagłówkowy (Nagłówek1, Nagłówek2..) Menu Odwołanie - Indeks i spisy

Inne możliwości: Tezaurus – synonimy, Tłumaczenie Przypisy Recenzja (śledź zmiany) – poprawki widoczne lub nie