Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Advertisements

Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Popyt, podaż, rynek.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR
Towary Obrót towarowy Klasyfikacja obrotu towarowego
PODSTAWY PRAWNE KOSZTORYSOWANIA
P O P Y T , P O D A Ż.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rynki konkurencji niedoskonałej
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
DOKUMENTY FINANSOWE W USŁUGACH TURYSTYCZNYCH
PREZENTACJA 8 „ …ale to jest PIRAMIDA” MLM kontra Piramida Finansowa
Prawo podaży.
Równowaga rynkowa.
rachunkowość zajęcia nr 8
KONKURS „PROCENTY W ŻYCIU CODZIENNYM”
Skąd się biorą ceny?!.
Pojęcie, rodzaje i pomiar inflacji
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Formuły cenowe.
Produkt Krajowy Brutto PKB:
Popyt i podaż jako regulatory rynku
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
PODATEK VAT W ROLNICTWIE
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
PRODUKT.
ANALIZA WRAŻLIWOŚCI.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Monopol oferenta Założenia modelu:
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku Białej.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Rachunkowość - Wycena rozchodu materiałów/towarów
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Produkt i dochód narodowy
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Model „pięciu sił” M.Portera
Obliczanie podatku VAT
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Ewidencja zakupu rzeczowych aktywów obrotowych
Publiczne prawo konkurencji
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Produkt i dochód narodowy
Zapis prezentacji:

Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe? Podatki od towarów i usług Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe? Izabela Możdżeń

CENA CENĄ nazywamy ilość pieniędzy, za którą można nabyć dany towar lub skorzystać z konkretnej usługi. Za podstawę wszelkich cen przyjmuje się wartość danego produktu. Cena składa się zwykle z kosztów produkcji oraz pewnej nadwyżki. Wyróżniamy ceny: NETTO BRUTTO

Ceną równowagi jest taka cena, która odpowiada zarówno kupującym jak i sprzedającym. Każdy uczestnik rynku chce uzyskać cenę najkorzystniejszą dla siebie. Dla osoby kupującej będzie to cena najniższa, ponieważ zaspokoi ona swoje potrzeby nie wydając jednocześnie ogromnej sumy pieniędzy. Dla sprzedającego natomiast będzie to cena jak najwyższa, gdyż wtedy jego zysk będzie duży. Cena równowagi wyrównuje korzyści kupującego i sprzedającego.

wartość towaru (usługi) wraz z naliczonym podatkiem VAT CENA BRUTTO wartość towaru (usługi) wraz z naliczonym podatkiem VAT CENA BRUTTO = CENA NETTO + VAT POWRÓT

wartość towaru (usługi) bez naliczonego podatku VAT CENA NETTO wartość towaru (usługi) bez naliczonego podatku VAT CENA NETTO = CENA BRUTTO - VAT Powrót

Jak „rośnie” cena? CENA ZBYTU to cena, po której jednostki produkujące lub importujące sprzedają swoje towary przedsiębiorstwom handlu hurtowego. Dla hurtowni cena zbytu jest ceną zakupu. Elementy ceny zbytu: koszt własny wyrobu, zysk producenta, podatek akcyzowy (jeśli towar jest obciążony tym podatkiem), podatek VAT. Cena hurtowa

ustalana w hurtowniach CENA HURTOWA ustalana w hurtowniach jest to jednocześnie cena zakupu dla firm handlu detalicznego na cenę hurtową składa się: cena zbytu marża hurtowa Cena detaliczna

jest to jednocześnie cena zakupu dla klientów. CENA DETALICZNA cena sprzedaży towarów ustalana przez firmy zajmujące się handlem detalicznym jest to jednocześnie cena zakupu dla klientów. Na cenę detaliczną składa się: cena hurtowa marża detaliczna

PRZYKŁAD Cena zbytu parasolki: 10 zł Cena hurtowa parasolki: cena zbytu + marża hurtowa (20%) 10zł + (10zł * 20%)= 10zł + 2zł= 12zł Cena detaliczna parasolki: cena hurtowa + marża detaliczna (30%) 12zł + (12zł * 30%)= 12zł + 3,60zł= 15,60zł