Miejsce Olsztyn Kampus Kortowo Budynek FPS „Żak” przy stadionie AZS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

B. Analiza jakościowa posiłków
Analiza progu rentowności
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Próg rentowności.
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Stan sektora w regionach
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Grupy producentów rolnych
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
I NNOWACYJNE USŁUGI BANKOWE MOŻLIWE DO WPROWADZENIA W P OLSCE Przygotował: Sebastian Zając KNRK Hossa ProCapital.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
PRÓG RENTOWNOŚCI.
Zajmujemy się sprzedażą: Produktów sanitarnych, wyposażenia łazienek.
Wniosek o kredyt technologiczny
Zarządzanie projektami
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Biznesplan dla firmy usługowej
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Autorka: Aleksandra Nessel Klasa: 3D
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Opłacalność przedsięwzięcia - próg rentowności
Kluczowe czynniki sukcesu
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
1.Wstęp. 2.Atuty naszego zawodu. 3.Rynek Pracy. 4.Zatrudnienie. 5.Charakterystyka naszej działalności. 6.Sukces czy Porażka? 7.Dofinansowanie firmy. 8.Działalność,
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
1 Zasady i tryb udzielenia przez BGK kredytów z Funduszu Kredytu Technologicznego.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
Rachunkowość - Wycena rozchodu materiałów/towarów
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o
Rachunek kosztów w wieloasortymentowej analizie progu rentowności
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Ustalenie polityki cenowej - przykład
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

Miejsce Olsztyn Kampus Kortowo Budynek FPS „Żak” przy stadionie AZS Otwarcie jest zaplanowane na 01.10.2010 - początek roku akademickiego

Lokalizacja

Charakterystyka firmy SPÓŁKA JAWNA brak konieczności posiadania minimalnego majątku przez spółkę stosunkowo niskie koszty rejestracji możliwość reprezentacji spółki przez każdego wspólnika w odróżnieniu od spółki cywilnej wierzyciel spółki jawnej musi w pierwszej kolejności zaspakajać się z majątku spółki Właścicieli jest dwóch: Marcin i Krzysiek, aby obniżyć koszty związane ze składkami ZUS

Cele: Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa Wykreowanie dobrze postrzeganej marki- „Studenciak” Pozyskanie grupy lojalnych klientów Dodatni wynik finansowy w drugim roku działalności

Analiza rynku Lokalizacja – centrum kampusu Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego Wyjście naprzeciw potrzeb studentów – „duży głód – mały portfel” 43 655 studentów  (dzienni i zaoczni) Wraz z pracownikami to grupa około 45 000 potencjalnych klientów

Zestaw I: Mięso lub Ryba Zestaw II: Wegetariański Produkt Produktem są obiady. Z uwagi na obniżkę kosztów przygotowywane będą 3 rodzaje obiadów: Zestaw I: Mięso lub Ryba Zestaw II: Wegetariański Dania mączne

Ustalono cenę sprzedaży na poziomie średnio 10 zł za obiad. Cena sprzedaży Ustalono cenę sprzedaży na poziomie średnio 10 zł za obiad.

Dostawa na terenie Kortowa Kanały dystrybucji Na miejscu Na wynos Dostawa na terenie Kortowa

Grupa docelowa grupa docelowa – studenci (19- 27 lat), głównie mieszkańców akademików okoliczni mieszkańcy i pracownicy UWM goście odwiedzający stadion podczas zawodów sportowych

Lokalizacja 3 głównych dostawców : na terenie miasta Olsztyn Dostawcy Lokalizacja 3 głównych dostawców : nabiał, produkty mięsne, artykuły spożywcze, na terenie miasta Olsztyn

Stołówka akademicka „Kuźnia smaków” Budki w okolicy stadionu – „Baron” Konkurencja Stołówka akademicka „Kuźnia smaków” Bar „Walerek” Budki w okolicy stadionu – „Baron” Pizzeria Ravioli Hamburger Factory

Analiza SWOT SZANSE SILNE STRONY Konkurencyjność cen i lokalizacji Znajomość potrzeb grupy docelowej Możliwość poszerzenia oferty Niski poziom cen Pojawienie się nowych grup klientów Zgrany zespół wprowadzający przyjazną atmosferę Duży rynek Sprawny system wydawania posiłków

Analiza SWOT ZAGROŻENIA SŁABE STRONY Wzrost ogólnego poziomu cen produktów Słaby image firmy Niekorzystne zmiany w sytuacji materialnej społeczności studenckiej Niedoświadczona kadra kierownicza Umacnianie się pozycji głównego Konkurenta Trudności w dotarciu do nowych klientów

Źródła finansowania Środki własne Kredyty i subsydia

Kredyty i subsydia Środki własne: Kredyty i subsydia: Każdy z właścicieli posiada kwotę 10 000, co daje łączną sumę 20 000 zł ze środków własnych. Kredyty i subsydia: Z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w ramach Działania 6.1- „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie”- uzyskujemy dofinansowanie w wysokości 10 tys. Euro (około 40 tys. Złotych).

Kredyty i subsydia Kredyt Bankowy w wysokości 30 000 zł z Banku Gospodarstwa Krajowego. Oprocentowanie pożyczki wynosi 3,75% Okres spłaty – 24miesiące Koszt kredytu to 1333,33 zł brutto miesięcznie Spłata rozpoczyna się w październiku Łącznie nasze środki finansowe wynoszą 90 000 zł.

Koszty i wydatki Wyposażenie: Wynajem lokalu Promocja część kuchenna część sanitarna część restauracyjna Wynajem lokalu Promocja Wynagrodzenia pracowników (4 kucharzy i 2 osoby obsługujące na pół etatu).

Próg rentowności W przeliczeniu na rok 2011 Koszty stałe za cały rok: 139615,3 PLN Koszt jednostkowy produkcji: 3,5 PLN Cena jednostkowa produktu: 10 PLN Próg rentowności ilościowy = (koszty stałe)/(cena – koszt jednostkowy zmienny) Próg rentowności ilościowy = 139615,3/(10-3,5) = 21479,27 Ilość produktów rocznie/12 miesięcy = 21479,27/12 = 1789,939 Ilość produktów miesięcznie/22 dni robocze w miesiącu = 1789,939/22 = 81,36089 W zaokrągleniu 81,36089 = 82 obiady dziennie Próg rentowności przedsiębiorstwa wynosi 82 obiady dziennie. Przedsiębiorstwo powinno sprzedawać 1790 posiłków miesięcznie, aby sprzedaż była rentowna

Ocena finansowa

Dziękujemy za uwagę Paliwoda Magdalena Łoś Agnieszka Płoński Marcin Urbański Krzysztof Czajkowski Roman