Miejsce Olsztyn Kampus Kortowo Budynek FPS „Żak” przy stadionie AZS Otwarcie jest zaplanowane na 01.10.2010 - początek roku akademickiego
Lokalizacja
Charakterystyka firmy SPÓŁKA JAWNA brak konieczności posiadania minimalnego majątku przez spółkę stosunkowo niskie koszty rejestracji możliwość reprezentacji spółki przez każdego wspólnika w odróżnieniu od spółki cywilnej wierzyciel spółki jawnej musi w pierwszej kolejności zaspakajać się z majątku spółki Właścicieli jest dwóch: Marcin i Krzysiek, aby obniżyć koszty związane ze składkami ZUS
Cele: Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa Wykreowanie dobrze postrzeganej marki- „Studenciak” Pozyskanie grupy lojalnych klientów Dodatni wynik finansowy w drugim roku działalności
Analiza rynku Lokalizacja – centrum kampusu Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego Wyjście naprzeciw potrzeb studentów – „duży głód – mały portfel” 43 655 studentów (dzienni i zaoczni) Wraz z pracownikami to grupa około 45 000 potencjalnych klientów
Zestaw I: Mięso lub Ryba Zestaw II: Wegetariański Produkt Produktem są obiady. Z uwagi na obniżkę kosztów przygotowywane będą 3 rodzaje obiadów: Zestaw I: Mięso lub Ryba Zestaw II: Wegetariański Dania mączne
Ustalono cenę sprzedaży na poziomie średnio 10 zł za obiad. Cena sprzedaży Ustalono cenę sprzedaży na poziomie średnio 10 zł za obiad.
Dostawa na terenie Kortowa Kanały dystrybucji Na miejscu Na wynos Dostawa na terenie Kortowa
Grupa docelowa grupa docelowa – studenci (19- 27 lat), głównie mieszkańców akademików okoliczni mieszkańcy i pracownicy UWM goście odwiedzający stadion podczas zawodów sportowych
Lokalizacja 3 głównych dostawców : na terenie miasta Olsztyn Dostawcy Lokalizacja 3 głównych dostawców : nabiał, produkty mięsne, artykuły spożywcze, na terenie miasta Olsztyn
Stołówka akademicka „Kuźnia smaków” Budki w okolicy stadionu – „Baron” Konkurencja Stołówka akademicka „Kuźnia smaków” Bar „Walerek” Budki w okolicy stadionu – „Baron” Pizzeria Ravioli Hamburger Factory
Analiza SWOT SZANSE SILNE STRONY Konkurencyjność cen i lokalizacji Znajomość potrzeb grupy docelowej Możliwość poszerzenia oferty Niski poziom cen Pojawienie się nowych grup klientów Zgrany zespół wprowadzający przyjazną atmosferę Duży rynek Sprawny system wydawania posiłków
Analiza SWOT ZAGROŻENIA SŁABE STRONY Wzrost ogólnego poziomu cen produktów Słaby image firmy Niekorzystne zmiany w sytuacji materialnej społeczności studenckiej Niedoświadczona kadra kierownicza Umacnianie się pozycji głównego Konkurenta Trudności w dotarciu do nowych klientów
Źródła finansowania Środki własne Kredyty i subsydia
Kredyty i subsydia Środki własne: Kredyty i subsydia: Każdy z właścicieli posiada kwotę 10 000, co daje łączną sumę 20 000 zł ze środków własnych. Kredyty i subsydia: Z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w ramach Działania 6.1- „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie”- uzyskujemy dofinansowanie w wysokości 10 tys. Euro (około 40 tys. Złotych).
Kredyty i subsydia Kredyt Bankowy w wysokości 30 000 zł z Banku Gospodarstwa Krajowego. Oprocentowanie pożyczki wynosi 3,75% Okres spłaty – 24miesiące Koszt kredytu to 1333,33 zł brutto miesięcznie Spłata rozpoczyna się w październiku Łącznie nasze środki finansowe wynoszą 90 000 zł.
Koszty i wydatki Wyposażenie: Wynajem lokalu Promocja część kuchenna część sanitarna część restauracyjna Wynajem lokalu Promocja Wynagrodzenia pracowników (4 kucharzy i 2 osoby obsługujące na pół etatu).
Próg rentowności W przeliczeniu na rok 2011 Koszty stałe za cały rok: 139615,3 PLN Koszt jednostkowy produkcji: 3,5 PLN Cena jednostkowa produktu: 10 PLN Próg rentowności ilościowy = (koszty stałe)/(cena – koszt jednostkowy zmienny) Próg rentowności ilościowy = 139615,3/(10-3,5) = 21479,27 Ilość produktów rocznie/12 miesięcy = 21479,27/12 = 1789,939 Ilość produktów miesięcznie/22 dni robocze w miesiącu = 1789,939/22 = 81,36089 W zaokrągleniu 81,36089 = 82 obiady dziennie Próg rentowności przedsiębiorstwa wynosi 82 obiady dziennie. Przedsiębiorstwo powinno sprzedawać 1790 posiłków miesięcznie, aby sprzedaż była rentowna
Ocena finansowa
Dziękujemy za uwagę Paliwoda Magdalena Łoś Agnieszka Płoński Marcin Urbański Krzysztof Czajkowski Roman