Microsoft Solution Framework

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Advertisements

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Role w zespole projektowym
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
Zarządzanie projektem informatycznym
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
MOF Microsoft Operations Framework
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Analiza i walidacja wymagań
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Cykle życia oprogramowania
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Rational Unified Process
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Zarządzanie projektami IT
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
opis projektu jednym zdaniem
Zarządzanie jakością projektu
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Systemy informatyczne
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Organizacja zespołu projektowego
Zintegrowane systemy informatyczne
Scoris Assessor – Wspomaga system e-oceniania. RM Education Firma założona w 1973 r. Obsługuje tylko rynek edukacyjny Notowana na London Stock Exchange.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
Plan projektu biznesowego
Zarządzanie projektami informatycznymi
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Microsoft Solution Framework Usługi informayczne(wdrożenia systemów) Mocno powiązany jest z MOF

Składniki MSF

Model Zespołu Cel działania - > osiągnąć sukces Model zespołu - > jak podzielić zespół aby osiągnąć sukces

Zespół MSF - zasady Zespół równych sobie partnerów Zespół zorientowany na potrzeby biznesowe klienta Produkt bez błędów(wszyscy odpowiadają za jakość) Chęć pomnażania wiedzy i umiejętności Zespół umotywowany i zorientowany na sukces

Sukces projektu informatycznego 3x tak – specyfikacja, czas, budżet Zadowolenie po stronie odbiorcy(płatnik i użytkownik) Zrealizowanie systemu, który nadaje się do użytku(praca z systemem jest łatwa i przyjemna) Wykryte błędy i usterki zostały usunięte lub problemy z nimi związane zostały rozwiązane System jest „wdrażalny” – opieka gwarancyjna i pogwarancyjna jest możliwa

Role w zespole

Role a sukces

Zasady podejmowania decyzji Konsensus zasadą podejmowania decyzji Przy braku konsensusu jednoosobowa decyzja program menagera(kierownika projektu)

Kierownik produktu Odpowiada za satysfakcje i zadowolenie klienta Reprezentant klienta wobec zespołu i zespołu wobec klienta Uzgadnia wizję produktu z zespołem i klientem Dla produktów na zamówienie zarządza oczekiwaniami klienta

Kierownik projektu Zarządza specyfikacją czasem i budżetem Decyduje o zadaniach do realizacji Przygotowuje i pilnuje harmonogram prac Uczestniczy w podejmowaniu wszystkich decyzji dotyczących zasobów(ludzie, sprzęt narzędzia) Podejmuje krytyczne decyzje, jeśli konsensus jest niemożliwy

Projektanci Urzeczywistniają specyfikację funkcjonalną Szacują pracochłonność zadań Szacują ryzyko przyjętych rozwiązań Ewaluują nowe technologie

Testerzy Przygotowują scenariusze, procedury testowania, realizują testy Projektują i implementują testy automatyczne Przegotowują i nadzorują „alfa” i „beta” testy Prezentują stan produktu zespołowi Gwarantują, że wszystkie defekty są rozpoznane i obsłużone Mają decydujący głos o wprowadzeniu produktu na rynek

Instruktorzy Wspomaga kierownika produktu w kontaktach z klientem Przygotowuje dokumentację i system pomocy, samouczki, prezentacje multimedialne, kursy, szkolenia Odpowiada za interfejs, ergonomię użytkowania

Wdrożeniowcy i serwisanci Przygotowują „instalatory” i narzędzia administracyjne Wspierają proces beta-testów Wdrażają produkt u klienta Zapewniają opiekę techniczną i merytoryczną w trakcie eksploatacji

Łączenie ról w zespole

Model procesu

Faza wizji Zrozumienie problemów i oczekiwań klienta Zdefiniowanie Czym projekt ma być i czym ma nie być Celów projektowych i ich zależności Struktury projektu Określenie profili użytkowników Określenie kryteriów akceptowalności rozwiązań Ocena zagrożeń ryzyka

Dokument wizyjny Opis problemu Co chcemy osiągnąć Koncepcja rozwiązania Profile użytkowników Cele do realizacji Biznesowe Projektowe Kryteria odbioru Szkic harmonogramu

Faza planowania Specyfikacja funkcjonalna Projekt techniczny: Funkcjonalny – spojrzenie od strony użytkownika i procesów biznesowych Logiki rozwiązania – spojrzenie zespołu Warstwy bazodanowej Zabezpieczeń Plan testów i kontroli jakości

Faza implementacji Implementacja bez defektów: Korekty planów Współzawodnictwo w projektach i implementacji Przygotowanie testów Codzienna kompilacja Recenzja kodu Korekty planów Realizacja priorytetów wynikających z analizy ryzyk

Faza stabilizacji Testy wewnętrzne(funkcjonalności, weryfikacyjne) Testy używalności(konfiguracyjne, kompatybilności, wydajnościowe) Zarządzanie błędami Śledzenie błędów Klasyfikacja błędów Decyzje co do sposobu ich rozwiązania Efektem tej fazy jest stabilny produkt i wszystkie znane problemy zostały rozwiązane

Koszty naprawy defektów

Faza działań rynkowych Dążenie do „akceptowalności produktu” lub „zgodności ze starym systemem” Pilotażowa sprzedaż lub wdrożenie(praca z klientem końcowym) Analiza sygnałów z rynku Prace finalne Finalne wersje dokumentacji Raport końcowy(jak osiągnięto satysfakcje klienta)