Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Sporządzanie świadectwa pracy.
Rodzaje dokumentów biurowych
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
WYKORZYSTANIE PROGRAMU MS PUBLISHER W PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
UWAGA !!! Zaangażowanie się w główny projekt nie wyklucza możliwości zrealizowania, w ramach tego samego projektu, jednego z trzech działań dodatkowych.
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Konkurs Młodzi w Łodzi – Językowzięci to kolejna inicjatywa programu Młodzi w Łodzi adresowana – oprócz studentów - także do absolwentów.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Korespondencja biurowa
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Microsoft Office Publisher
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Autor: Paweł Sandulski
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
Kampania informacyjna
Wspieramy budowanie marki
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
DOBRE SPOTKANIE z edukacji finansowej 3. edycja. CO? krótka notatka komunikat o projekcie wypowiedzi uczestników GDZIE? strona Biblioteki strona Urzędu.
Jak pisać list motywacyjny?
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
Jak działa demokracja w szkole?
Dokumenty aplikacyjne
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Przygotowanie materiałów reklamowych
Metody komunikacji.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Informacje o Stowarzyszeniu Absolwentów PWr
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
List Prywatny Jak go poprawnie napisać?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Multimedialna nauka hotelarstwa
Ochrona danych osobowych w miejscu pracy poradnik dla pracodawców
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Zapis prezentacji:

Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp. Media relations Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.

Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja)

Media relations każda informacja przesłana do mediów powinna zawierać informację wspierającą wizerunek firmy wszystkie dokumenty firmy to nośnik jej kultury placówki administracyjno – państwowe mają obowiązek przesyłania regularnie informacji do mediów

Media relations Słowo jako środek komunikowania: słowo drukowane słowo pisane słowo mówione

Media relations Słowo drukowane: foldery, broszurki, ulotki, informatory wydawnictwa jubileuszowe, księgi pamiątkowe, albumy plakaty ogłoszenia, druki okolicznościowe gazetki, biuletyny bilety wizytowe

Media relations Słowo pisane: listy, poczta elektroniczna tablice, gabloty sprawozdania , raporty ogłoszenia

Media relations Słowo mówione: przemówienia, prezentacje, wystapienia konferencje, szkolenia, radiowęzeł, punkty konsultacyjne spotkania, rozmowy telefoniczne

kto? kogo? kiedy? gdzie? po co? Media relations Z A P R O S Z E N I E kto? kogo? kiedy? gdzie? po co?

Niezbędne dla osób aktywnych zawodowo! Media relations Bilety wizytowe (wizytówki) prywatne służbowe kombinowane wspólne Niezbędne dla osób aktywnych zawodowo!

Wizytówka powinna robić dobre wrażenie! Media relations Bilety wizytowe papier biały, szary, beżowy matowy, pół-błyszczący gładki lub delikatna faktura druk prosty, czytelny, w jednym kolorze Wizytówka powinna robić dobre wrażenie!

Wizytówkę obowiązuje zasada towarzyskiego uprzywilejowania! Media relations Przydatne informacje dotyczące wizytówki: wręczane bilety wizytowe powinny być czyste, nieuszkodzone wymieniamy je na zakończenie rozmowy, w sposób dyskretny inicjatywa powinna wyjść od osoby starszej rangą nie wymieniamy wizytówek podczas jedzenia wizytówki powinny być zawsze aktualne Wizytówkę obowiązuje zasada towarzyskiego uprzywilejowania!

Media relations Zestawy materiałów dla prasy: ogólne informacje o szkole zdjęcia broszura informacyjna o szkole raport z mierzenia jakości inne istotne dokumenty

Media relations przykładowy materiał dla prasy w związku z wynikami uczniów w konkursach przedmiotowych: informacja o wynikach konkursu folder szkoły biogramy laureatów i finalistów konkursu biogramy nauczycieli prowadzących wzór dyplomu

Media relations Współpraca z mediami: wyznaczenie osoby do kontaktów nawiązanie współpracy baza danych (lista dziennikarzy) regularny kontakt (zapraszanie do szkoły, przesyłanie informacji) przygotowanie zestawu materiałów dla prasy systematyczne przekazywanie komunikatów dotyczących życia szkoły

Media relations Opracowanie informacji (notatki) prasowej: zawiera najnowsze informacje (intrygujący tytuł) pierwszy akapit zawiera najistotniejsze informacje Charakteryzuje się zwięzłością i precyzją Przykłady tytułów informacji prasowej: Siedmiu zdolnych ludzi. Olimpijczycy naszego liceum. Prześliczne skrzypaczki – niezwykły koncert w szkole. Rodzice jako aktorzy.

Media relations Listy z podziękowaniem podtrzymują i pielęgnują komunikację między partnerami: wysyłamy natychmiast po spotkaniu wysyłamy sponsorom, rodzicom, mediom, instytucjom lepiej o jeden list za dużo niż za mało

Media relations Zasady pisania listu z podziękowaniem: wymogi formalne (data i miejscowość, nagłówek, formy grzecznościowe, podpis, pisownia zaimków wielką literą) tekst max jedna strona A – 4 informacje o znaczeniu udzielonej pomocy przedstawienie efektów współpracy/pomocy ewentualne zaproszenie do spotkania i obejrzenia efektów współpracy/pomocy