Restrukturyzacja zobowiązań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pojęcie danin publicznych Rodzaje danin publicznych Pojęcie podatku
Advertisements

Zasada równowagi budżetowej deficyt budżetowy dług publiczny
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Wprowadzenie do sprawozdania finansowego Bilans
PODSTAWOWE POJĘCIA.
FINANSOWANIE INWESTYCJI W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe ODSETKI. Odsetki Odsetki ART.11 UM- OECD ART.11 UM- OECD.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
Dochody budżetu państwa
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Dług publiczny Procedury ostrożnościowe i sanacyjne
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
NOWE MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INWESTYCJI SAMORZĄDÓW
Rachunek przepływów pieniężnych
Klasyfikacja aktywów i pasywów
Finansowanie inwestycji Jednostek Samorządu Terytorialnego
Państwowy bank rozwoju Obligacje przychodowe emitowane przez Jednostki Samorządu Terytorialnego Alternatywne formy finansowania inwestycji.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Wydatki budżetowe jednostek samorządu terytorialnego
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Dług publiczny (pojęcie, przyczyny, rodzaje)
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
PRZYCHODY BUDŻETU PAŃSTWA
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Obligacje komunalne Wykorzystanie obligacji w finansowaniu samorządowych projektów inwestycyjnych.
Wykład specjalizacyjny
ANALIZA SPRAWOZDANIA (RACHUNKU) PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Śląskie w latach Mariusz.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
Zobowiązania po przekształconym SPZOZ-ie w Kluczborku, przejęte z mocy prawa - ustawa o działalności leczniczej, na dzień 10 maja 2012 roku wynosiły ,50.
Dług publiczny Skarbu Państwa i deficyt budżetu państwa Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego WPIA UŁ
RATING Miasta Gdańska GDAŃSK, marzec Podwyższenie ratingu Miasta Gdańska - międzynarodowego długoterminowego dla waluty krajowej i zagranicznej.
Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, kwietnia 2014.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Warszawa,
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2009 GMINA ŚWIEBODZICE.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
System finansów publicznych Polski z uwzględnieniem systemu finansów samorządowych Ludwik Węgrzyn.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
1 16 września 2013 r..
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Budżet państwa i polityka fiskalna.
Dług publiczny Deficyt budżetowy
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
WSPIERAMY ROZWÓJ DOLNEGO ŚLĄSKA
Ministerstwo Finansów
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Zapis prezentacji:

Restrukturyzacja zobowiązań

Proces restrukturyzacji finansowej a restrukturyzacja organizacyjna Proces restrukturyzacji finansowej winien korelować z procesem ich restrukturyzacji organizacyjnej. Procesy te są: Wzajemnie powiązane - realizacja jednego procesu jest powiązana z drugim procesem; Wzajemnie uwarunkowane – skuteczność realizacji jednego procesu warunkuje skuteczność realizacji drugiego; Wzajemnie przenikające się – zadania w ramach tych procesów nakładają się i są realizowane zarówno w celu realizacji procesu restrukturyzacji organizacyjnej jak i finansowej; Restrukturyzacja sieci usług stanowi warunek dla wdrożenia procesu systemowej restrukturyzacji finansowej.

Restrukturyzacja a budżet województwa art. 114 ust. 1 ustawy o finansach publicznych łączna kwota długu na koniec roku budżetowego nie może przekraczać 60% wykonanych jego dochodów ogółem w tym roku budżetowym art. 113 ust. 1 ustawy o finansach publicznych łączna kwota przypadających do spłaty w danym roku budżetowym rat kredytów i pożyczek oraz potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych przez województwo poręczeń wraz z należnymi w danym roku odsetkami od tych kredytów kredytów i pożyczek, oraz należnych odsetek i dyskonta, a także przypadających w danym roku budżetowym wykupu papierów wartościowych emitowanych przez województwo, nie może przekroczyć 15% planowanych na dany rok budżetowy jego dochodów

Restrukturyzacja a budżet województwa Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest dla Województwa Dolnośląskiego elementem definicyjnym Prowadzenie przez Województwo Dolnośląskie działalności jest ograniczone do sfery użyteczności publicznej Powyższe wyklucza udział Województwa Dolnośląskiego w spółce, której przedmiotem jest działalność w zakresie restrukturyzacji finansowej zakładów opieki zdrowotnej

Założenia ekonomiczne restrukturyzacji finansowej Regionu Wałbrzyskiego Konstrukcja założeń Programu uwzględnia poręczenie przez Województwo kredytu zaciągniętego przez „Sanitas” sp. z o.o. w wysokości odpowiadającej % udziałowi zadłużenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej , uczestniczących w Programie w zadłużeniu Województwa ogółem Powyższe warunkuje zachowanie przez Województwo zdolności do poręczeń w takim samym układzie procentowym innym jednostkom w razie konieczności poszerzenia Programu lub innej pomocy dla tych jednostek.

Schemat programu restrukturyzacji subregionu wałbrzyskiego legenda do schematu: wpływ należności z kontrakt wniesienie udziałów pozyskanie kredytu na część zobowiązań (przy poręczeniu UMWD) zakup części wierzytelności za uzyskaną gotówkę przelew gotówki z kredytu – zapłata za część wierzytelności emisja obligacji do wierzycieli na pozostałą wierzytelność (konwersja zadłużenia) spłata zobowiązań przez ZOZ ewentualna emisja obligacji do inwestorów i wpływ pozyskanej gotówki (w przypadku konieczności obsługi zadłużenia publiczno – prawnego) wykup i spłata obligacji 0 spłata zobowiązań kredytowych

Reorganizacja usług a restrukturyzacja finansowa Restrukturyzacja organizacyjna w zakresie przeniesienia, łączenia oddziałów umożliwiają wdrożenie procesu restrukturyzacji finansowej Można przyjąć wariant powołania spółek dla poszczególnych regionów albo przeprowadzić restrukturyzację finansową w oparciu o „Sanitas” sp. z o.o. Ograniczenia możliwego angażowania środków finansowych województwa w proces restrukturyzacji podległych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pozwalają na zaangażowanie środków budżetu jedynie wobec jednostek podlegających restrukturyzacji organizacyjnej

Reorganizacja usług a restrukturyzacja finansowa Restrukturyzacja organizacyjna w zakresie przeniesienia, łączenia oddziałów umożliwiają wdrożenie procesu restrukturyzacji finansowej Można przyjąć wariant powołania spółek dla poszczególnych regionów albo przeprowadzić restrukturyzację finansową w oparciu o „Sanitas” sp. z o.o. Ograniczenia możliwego angażowania środków finansowych województwa w proces restrukturyzacji podległych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pozwalają na zaangażowanie środków budżetu jedynie wobec jednostek podlegających restrukturyzacji organizacyjnej

Restrukturyzacja finansowa a zobowiązania publicznoprawne Brak podstaw prawnych stosowania instytucji prawa cywilnego do zobowiązań publicznoprawnych Skuteczna restrukturyzacja finansowa zobowiązań publicznoprawnych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej podległych Samorządowi Województwa Dolnośląskiego z uwagi na ich wysokość jest uzależniona od rozwiązań ustawowych

Restrukturyzacja finansowa zobowiązań publicznoprawnych Zobowiązania publicznoprawne samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej podległych Samorządowi Województwa Dolnośląskiego stanowią około 41,6% zobowiązań ogółem. Największy udział stanowią zobowiązania wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – około 81,7% zobowiązań publicznoprawnych

Stopy procentowe składek na ubezpieczenia społeczne

Restrukturyzacja finansowa zobowiązań wobec ZUS Uwzględniając rozwiązania ustawy o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej umorzeniem może być objęta: Połowa składek na ubezpieczenia rentowe Składki na ubezpieczenie wypadkowe Składki na Fundusz Pracy

Restrukturyzacja zobowiązań publicznoprawnych Zobowiązania publicznoprawne Kwota podlegająca umorzeniu w tys. zł składki na ubezpieczenie rentowe 30.000,0 składki na ubezpieczenie wypadkowe 10.000,0 składki na Fundusz Pracy podatki 20.000,0 pozostałe zobowiązania RAZEM 100.000,0

Restrukturyzacja zobowiązań pracowniczych z tytułu „ustawy 203”

Restrukturyzacja finansowa zobowiązań cywilnoprawnych Zobowiązania cywilnoprawne, z tytułu dostaw i usług, na koniec listopada 2004r. wynosiły 356.152,6 tys. zł Trzy obszary konsolidacji : Jelenia Góra Legnica Wrocław Powyższe gwarantuje zachowanie równego dostępu świdczeniobiorców do usług specjalistycznych

Restrukturyzacja finansowa zobowiązań cywilnoprawnych

Obligacje Zakład może, w celu uzyskania środków finansowych na restrukturyzację finansową, emitować obligacje. Środki pochodzące z emisji obligacji nie podlegają egzekucji Województwo może udzielić zakładowi poręczenia spłaty należności głównej od obligacji Zgodnie z założeniami Województwo Dolnośląskie, z uwagi na ograniczone możliwości angażowania środków finansowych mogłoby udzielić poręczenia spłaty należności głównej od obligacji wyemitowanych przez zakłady objęte działaniami reorganizacyjnymi

Dziękuję za uwagę