Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Zanim wybierzesz program nauczania
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Jak przygotować dobrą prezentacje???
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Ocenianie Kształtujące
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Źródła energii na świecie
Idea oceniania kształtującego
Znaczenie produktów zbożowych
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Maszyny proste.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym WebQuest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum

Wprowadzenie Ludzie od niepamiętnych czasów wznosili niezwykłe budowle i pomagali sobie w pracy wykorzystując różnego rodzaju proste urządzenia, zwane dzisiaj maszynami prostymi. Niniejszy WebQuest pomoże Wam zapoznać się z różnymi rodzajami maszyn prostych, rozpoznawać maszyny proste wokół nas i używać ich w życiu codziennym, aby ułatwiać sobie pracę.

Zadanie Waszym zadaniem jest zapoznanie się z zasobami internetowymi na temat maszyn prostych, wykonanie wystawy, przedstawiającej podstawowe rodzaje maszyn prostych, zaproponowanie konkretnych maszyn prostych do wykonywania konkretnych zadań, wykonanie i przedstawienie całej klasie wyników pracy w postaci plakatu oraz prezentacji multimedialnej w programie Power Point. Poniżej znajdziecie szczegółowe opisy jak należy wykonać dane ćwiczenie.

Proces Zadanie nr 1. Znajdź w internecie definicję maszyn prostych. Poszukaj w internecie odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są rodzaje maszyn prostych? Jaki jest warunek równowagi dla dźwigni dwustronnej? Wykonaj plakat (brystol, format A1) na którym przedstawisz powyższe informacje.

Proces Zadanie nr 2 Znajdź w internecie zdjęcia lub rysunki budowli, które powstały w starożytności (umówmy się, że do roku 400 n.e.), a które musiały powstać przy użyciu maszyn prostych. Zastanów się, jakie maszyny proste użyto do budowania ww budowli. Wymień 4 maszyny proste i podaj konkretnie do czego mogły tam zostać użyte. Znalezione zdjęcia oraz odpowiedzi na powyższe pytania umieść w końcowej prezentacji (slajdy pod tytułem „starożytne budowle”).

Proces Zadanie nr 3 Do wymienionych poniżej „przypadków” dopasuj konkretne maszyny proste i podaj na czym polega korzyść z ich użycia: a) chcesz otworzyć puszkę farby (zdjąć wieczko), b) chcesz przesunąć kamień o masie 200 kg, c) chcesz ściągnąć na podłogę ciężką beczkę z platformy ciężarówki, d) chcesz dostarczyć ciężkie wiadro z piaskiem na dach czteropiętro- wego domu, e) chcesz wyciągnąć wiadro z wodą ze studni, f) chcesz rozłupać orzech laskowy. Poszukaj w Internecie zdjęcia (lub rysunki) ilustrujące powyższe przypadki. Znalezione zdjęcia oraz odpowiedzi na powyższe pytania umieść w końcowej prezentacji (slajdy pod tytułem „praktyczne wykorzystanie”).

Proces Zadanie nr 4 Zrób wystawę, przedstawiającą podstawowe rodzaje maszyn prostych, ich nazwy oraz ich przykładowe wykorzystania. Do wykonania wystawy użyj przedmiotów, które masz w domu, które mają członkowie Twojej rodziny, Twoi znajomi lub które znajdują się w szkolnej pracowni fizycznej. Wystawę przedstawisz w klasie razem z prezentacją multimedialną.

Źródła i zasoby http://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyny_proste http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia#Zastosowania http://www.stonehenge.co.uk/ http://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida http://www.starozytny-egipt.info/piramidy.html http://www.wikimapia.org/222/pl/Partenon http://pl.wikipedia.org/wiki/Partenon http://pl.wikipedia.org/wiki/Koloseum podręczniki do fizyki

KAŻDY Z WAS BĘDZIE OCENIANY WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH KRYTERIÓW: Ewaluacja KAŻDY Z WAS BĘDZIE OCENIANY WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH KRYTERIÓW: Oceniana będzie praca indywidualna każdego ucznia, jego wkład w osiągnięcia zespołu, jak również praca całego zespołu oraz produkt końcowy tej pracy. Każdy etap wstępnej oceny podawany będzie w postaci punktów, w końcowej fazie punkty te zostaną zliczone a ich suma zamieniona na konkretną ocenę szkolną według ustalonej punktacji. Poniżej zamieszczone są konkretne wymagania na poszczególne punkty.

Ewaluacja Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Zebranie informacji o maszynach prostych i ich uporządkowanie Zebrane wiadomości są niekompletne, nie zostały uporządkowane w logiczną całość Zebrane wiadomości są podstawowe, występują luki w wiedzy na temat maszyn prostych, wiadomości wstępnie uporządkowane. Zebrano dużo wiadomości, wiadomości zostały uporządkowane, tworzą logiczną całość – podstawy wiedzy o maszynach prostych. Zebrano bardzo wiele różnorodnych informacji często wykraczających poza wymagane minimum. Wiadomości zostały uporządkowane i ułożone w czytelny schemat. 1-4 Zebranie informacji o paru starożytnych budowlach i zastosowaniu przy ich budowie maszyn prostych. Odszukano jedną budowlę i wymieniono jedną maszynę prostą. Odszukano dwie budowle i wymieniono dwie maszyny proste. Odszukano trzy budowle i wymieniono trzy maszyny proste. Odszukano cztery budowle i wymieniono cztery maszyny proste.

Ewaluacja Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Przyporządkowanie przypadków. Przyporządkowano tylko niektóre przypadki, mało ilustracji, są błędy. Przyporządkowano większość wymaganych przypadków, dopasowano większość ilustracji, są nieliczne błędy rzeczowe. Przyporządkowano prawie wszystkie wymagane przypadki i uzupełniono ilustracje, występują pojedyncze błędy rzeczowe. Wszystkie przypadki zostały przyporządkowane, wszystkie przypadki zostały zilustrowane, całość bezbłędnie uzupełniona. 1-4 Wykonanie wystawy maszyn prostych. Przedstawiono tylko dwie maszyny proste, są błędy. Przedstawiono trzy lub cztery maszyny proste, nieliczne błędy rzeczowe. Przedstawiono prawie wszystkie maszyny proste, pojedyncze błędy rzeczowe. Wszystkie maszyny proste zostały przedstawione, bez błędów.

Ewaluacja Wymagania Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Zaprojektowanie prezentacji w formacie Power Point.   Projekt stron wykonany chaotycznie, zespół nie potrafił wybrać właściwych informacji, zbyt mało. Projekt zawiera minimalną ilość informacji, informacje dobrze dobrane, projekt mało czytelny. Projekt dobry, czytelny tworzy jasno sformułowaną całość. Wszystkie ważne informacje. Projekt bardzo przemyślany, jasny i czytelny; bardzo wiele różnorodnych informacji zobrazowane zdjęciami, schematami itp. 1-4 Wykonanie stron prezentacji. Strony nieciekawe graficznie, błędy stylistyczne, językowe, ortograficzne i merytoryczne. Poprawne graficznie. Nieliczne błędy ortograficzne, merytoryczne, zdjęcia i ryciny. Strony ciekawe graficznie, liczne zdjęcia, ryciny; pojedyncze błędy językowe lub ortograficzne. Strony bardzo ciekawe graficznie, liczne zdjęcia ryciny, brak jakichkolwiek błędów.

Ewaluacja Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Przedstawienie i obrona wykonanej pracy.   Zespół nie potrafi obronić trafności doboru treści na swoich stronach, wypowiedzi chaotyczne świadczące o brakach w wiadomościach. Zespół nie potrafi obronić wszystkie dobrane wiadomości, wypowiedzi zawierają błędy Zespół potrafił obronić wszystkie zamieszczone treści, wykazał zasadność ich zamieszczenia, w wypowiedziach pojedyncze błędy rzeczowe. Zespół w pełni potrafił obronić zasadność zamieszczenia właśnie takich informacji, wypowiedzi pełne, rzeczowe bez najmniejszych błędów. 1-4

Konkluzja Celem tego ćwiczenia było zapoznanie Was z maszynami prostymi. Mam nadzieję, że przygotowany przeze mnie temat wzbudził w Was zainteresowanie i zaowocuje samodzielnym poszukiwaniem odpowiedzi na nowe pytania dotyczące maszyn prostych. Mogliście tym sposobem samodzielnie powtórzyć i utrwalić sobie wiadomości o maszynach prostych. Chciałabym, abyście dzięki realizacji tego projektu nie tylko utrwalili informatyczne umiejętności, nabyli więcej doświadczenia w ich stosowaniu, ale również nauczyli się pracy w zespole, wyboru najlepszych pomysłów niezależnie od autorstwa oraz umiejętności wysłuchiwania siebie nawzajem.