Bezpieczna szkoła II Edycja konkursu 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
program profilaktyki uzależnień
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Jestem aktywny i aktywizuję innych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PRAWA CZŁOWIEKA.
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Trzymaj formę Celem programu jest :
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat „Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
OGÓLNOPOLSKI KONKURS: „BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ” Organizator: Redakcje miesięczników „Monitor Unii Europejskiej” „Monitor Unii Europejskiej”
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Zapis prezentacji:

Bezpieczna szkoła II Edycja konkursu 2012/2013

Zadania wyznaczone do realizacji w ramach konkursu 1. Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. 2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel- uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). 3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.  4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta" - język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego...„ 5. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat  Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić.   

6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt 6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. 7. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność.  8. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy. Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. 9. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia... Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego - w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. 10. Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 11. Zgłaszanie swoich przedstawicieli (nauczycieli, pedagogów, psychologów) do udziału w seminarium Bezpieczna Szkoła 2013, które w okresie od 15 września 2012 r. do 15 marca 2013 r. przeprowadzi w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 1 Na przełomie stycznia i lutego 2013 r. w naszej szkole w ramach programu „Bezpieczna szkoła” odbyły się w poszczególnych klasach debaty nt. „Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”. Celem ich było rozumienie wymienionych pojęć z zakresu edukacji obywatelskiej oraz kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych. W czasie dyskusji rozważano następujące kwestie: · Czym jest państwo? · W jakim państwie żyjesz? · Kto i co tworzy państwo? · Jakie słowa/określenia kojarzą Ci się ze słowem „państwo”? · Kto jest najważniejszy w państwie i dlaczego? · Czym jest prawo i co to znaczy „mieć prawo do czegoś”? · Wymień sytuacje życia codziennego, w jakich masz kontakt z prawem? · Kto i co tworzy/stanowi prawo? · Kim jest obywatel i co to znaczy „być obywatelem”? · Czy każdy może być obywatelem? · Jakie są podstawowe obowiązki i prawa obywatela? · Czym jest społeczeństwo? Kto i co je tworzy? · Co to znaczy „być członkiem społeczeństwa”? · Kto jest najważniejszy w społeczeństwie? Dlaczego?  

W czasie debat wykorzystano metody aktywizujące, w tym korzystanie z zasobów Internetu. Miały one na celu poznanie przepisów Ustawy Zasadniczej, oraz umożliwienie uczniom swobodne wypowiedzi. Uczniowie brali czynny udział w dyskusji i okazali duże zainteresowanie tematem. Podsumowaniem przeprowadzonych debat był test przygotowany w dwóch wersjach, dla uczniów gimnazjum i zasadniczej szkoły zawodowej oraz dla uczniów liceum. Test miał na celu sprawdzenie zdobytej wiedzy z zakresu edukacji obywatelskiej. Ze względu na specyfikę naszej szkoły, przy przygotowywaniu zestawu pytań do testu uwzględniono zakres dostosowań edukacyjnych naszych uczniów. Test sprawdzający odbył się 5 lutego 2013 roku. Uczniowie wykazali się dobrą znajomością tematu. Uczestnicy testu potrafili określić pojęcia: państwo, prawo, .społeczeństwo, obywatel, wyciągać wnioski na podstawie zebranych informacji. Wynik testu okazał się w pełni satysfakcjonujący. Debata i test z pewnością pogłębiła postawy patriotyczne wśród naszych wychowanków.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 2 W styczniu 2013 roku w naszym Ośrodku został przeprowadzony konkurs nt. Co powinno się zmienić w twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi. Prace konkursowe mogły mieć formę opowiadania, eseju, wiersza, rysunku. Celem konkursu było umożliwienie młodzieży wyrażenie swoich emocji i opinii na temat poprawy relacji w swoim otoczeniu. Zasady konkursu były dostosowane do grup wiekowych wychowanków oraz ich możliwości psychoruchowych. W konkursie brała udział młodzież z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim). Temat konkursu wzbudził wśród uczniów duże zainteresowanie, ponieważ wielu z nich ma problemy z nawiązywaniem prawidłowych relacji międzyludzkich lub pochodzi z rodzin dysfunkcyjnych.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 3 Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna   Bezpieczeństwo w szkole, w domu i na ulicy dla wychowanków naszego Ośrodka jest szczególnie istotne z uwagi na schorzenia psychoruchowe. W trakcie przemieszczania się po szkole i w jej otoczeniu uczniowie niepełnosprawni mają zapewnioną fachową opiekę i pomoc ze strony pracowników Ośrodka oraz innych bardziej sprawnych uczniów. Z uwagi na niebezpieczeństwo wystąpienia u uczniów ataków epilepsji, zasłabnięć, wybuchów agresji spowodowanej chorobą, wszyscy pracownicy i uczniowie są systematycznie szkoleni z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie są świadomi zagrożeń wynikających z łączenia zażywanych leków z alkoholem lub innymi środkami odurzającymi.

Na przełomie listopada i grudnia 2012r Na przełomie listopada i grudnia 2012r. odbyły się spotkania z przedstawicielami Policji, Pogotowia Ratunkowego oraz inspektorem pracy, podczas których młodzież zapoznała się z: Przepisami ruchu drogowego (zasady poruszania się po drogach kierujących i pieszych, zagrożenia na drogach, odpowiedzialność za przestępstwa drogowe i wykroczenia); Bezpieczeństwem w kontaktach z dorosłymi, nietrzeźwymi, grupami chuligańskimi; Sposobami zabezpieczenia cennych rzeczy przed kradzieżą(pieniędzy, telefonu, i in.) Sposobami unikania i reagowania na zagrożenia w sytuacjach konfliktowych. W trakcie pogadanki młodzież obejrzała film nt. bezpiecznego zachowania w trakcie wakacji. Po filmie miała miejsce dyskusja dotycząca zachowania nad wodą i w wodzie (wygłupy w wodzie, udary, oparzenia słoneczne, alkohol), sposobami udzielania pierwszej pomocy i alarmowania odpowiednich służb (numery telefonów, sposób przeprowadzenia rozmowy). Po przeprowadzonej pogadance, młodzież uczestniczyła w ćwiczeniach grupowych z zakresu udzielania pierwszej pomocy.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne” W trakcie godzin wychowawczych we wszystkich klasach zostały przeprowadzone pogadanki mające na celu: - rozpoznawanie sytuacji i zachowań naruszających godność i dobra osobiste człowieka, - umiejętność zachowania w przypadku naruszenia godności i dóbr osobistych, cielesnych. W trakcie lekcji wskazano działania i zachowania, które naruszają godność i dobra osobiste tj. niszczenie cudzego mienia, molestowanie, groźby, przemoc fizyczną, nagrywanie, robienie zdjęć osoby bez jej zgody. Wskazano źródła prawne chroniące praw człowieka. Uczniowie wskazywali przejawy braku kultury osobistej, reakcje kolegów i otoczenia na zaczepki słowne, wulgaryzmy i niestosowne zachowania. Wychowankowie zostali zapoznani z zasadami savoir vivre w różnych sytuacjach życiowych. Na zajęciach warsztatowych stworzyli własny kodeks postępowania kulturalnego ucznia

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 5 Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić Wprowadzeniem do realizacji zadania było przeprowadzenie w Ośrodku akcji propagandowej nt. niebezpieczeństw wynikających z palenia tytoniu i używania narkotyków oraz dopalaczy. Na korytarzach rozwieszono plakaty antynikotynowe oraz rozdawano ulotki o szkodliwości palenia papierosów.

Konkurs „stop Paleniu”

Konkurs „stop Paleniu”

Uczniowie Ośrodka wzięli udział w pogadankach z pracownikiem Miejskiego Ośrodka Zapobiegania Uzależnieniom w Przemyślu oraz strażnikiem Straży Miejskiej, w trakcie których: - omówiono zagrożenia wynikające z używania nikotyny, narkotyków oraz dopalaczy, - omówiono następstwa zdrowotne i społeczne, - przedstawiono postawy asertywne; nauka odmawiania, - wskazano alternatywy spędzania wolnego czasu, - określono odpowiedzialność prawną, - wskazano miejsca i instytucje udzielające pomocy. Młodzież mogła wyrazić swoje poglądy w dyskusji nt.: - „dealer wróg czy przyjaciel” - „marihuana, legalizować czy nie” - „ napoje energetyczne szkodzą czy nie” „nie zabronione to nie znaczy nie szkodliwe”.

Spotkanie ze strażnikiem straży miejskiej

Spotkanie z pracownikiem mozu

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 6 Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki”   Zadanie nr 6 zostało zrealizowane wśród wychowanków Ośrodka w miesiącu grudniu 2012 r. przy udziale pracownika MOZU, Policji oraz wychowawców klas. W trakcie pogadanek były poruszane problemy: „KIBOLI” i innych grup podwórkowych Zachowania na imprezach sportowych, kulturalnych i innych (agresywne zachowania: wulgaryzmy, przemoc, narkotyki, alkohol) Odpowiedzialność prawna za czyny niedozwolone.

W trakcie godzin wychowawczych uczniowie dokonali charakterystyki wybranych grup podwórkowych (min. kibole, blokersi, dresiarze). Nauczyciele przeprowadzili dyskusje nt.: Sposobów spędzania wolnego czasu; Wywierania presji przez rówieśników (zmuszanie do używania narkotyków, alkoholu, atakowanie młodszych, naśmiewanie się z przechodniów, słabszych rówieśników); Świadomości zagrożeń; Asertywności i wsparcia ze strony rodziny, przyjaciół, nauczycieli; Sposobów poszukiwania pomocy. Po przeprowadzonych spotkaniach z przedstawicielami MOZU, Policji oraz wychowawcami klas uczniowie potrafią obiektywnie ocenić środowisko w jakim przebywają, interakcje w grupie oraz wpływ grupy rówieśniczej na ich zachowania i życie.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 7 „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność”   Jednym z zadań Ośrodka jest przygotowanie wychowanków, w miarę ich możliwości, do samodzielnego udziału w życiu społecznym w integracji ze środowiskiem. Zadanie to jest realizowane poprzez: prowadzenie różnych form działalności integracyjnej, zmierzającej do łatwiejszej adaptacji wychowanków w środowisku. zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i równości szans w zaspakajaniu potrzeb psychospołecznych wszystkim wychowankom Ośrodka. kształtowanie postaw miłości i szacunku do rodziny, rówieśników, ludzi dorosłych, słabszych i potrzebujących, a także środowiska naturalnego człowieka. pomoc w odnalezieniu sensu i celu w życiu w zmienionej sytuacji życiowej, uwarunkowanej psychofizycznym stanem zdrowia. budowanie i rozwijanie poczucia własnej wartości i akceptacji własnej niepełnosprawności pokonywanie własnych ograniczeń wynikających z choroby. W ramach realizowanego zadania w każdej klasie przeprowadzane są godziny wychowawcze nt. samoakceptacji, akceptacji kalectwa, tolerancji, empatii i wzajemnej pomocy. Z racji specyfiki Ośrodka w naszej szkole uroczyści obchodzimy Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 8 W ramach realizowanego zadania nr 8 Nie jesteś sam, w naszej szkole w dniu 26 lutego 2013r. odbyło się spotkanie z kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu Panem Ryszardem Wołoszynem. Podczas spotkania młodzież poznała zasady przyznawania świadczeń oraz organizowania pomocy w sytuacjach osób dotkniętych biedą, chorobą i samotnością. Dowiedziała się, kto, kiedy i w jakich okoliczności ma prawo do korzystania z pomocy GOPS-u. Spotkanie miało na celu: Uwrażliwieniem młodzieży na potrzeby osób starszych, samotnych i dotkniętych ubóstwem, Szerzenie idei wolontariatu, Doskonalenie umiejętności współpracy oraz współdziałania z różnymi instytucjami i organizacjami, Zdobywanie i wzbogacanie doświadczenia życiowego Ponadto młodzież naszego Ośrodka, współpracuje ze Świetlicą Profilaktyczno - Wychowawczą ,,ORATORIUM” w Przemyślu. Rok rocznie organizowane są akcje zbiórki maskotek, bajek, słodyczy, przyborów szkolnych w celu przekazania dzieciom z tej świetlicy. Nasza młodzież dobrze zna potrzeby tych zaniedbanych i nieradzących sobie w szkole dzieci. Często nie akceptowanych przez środowisko, ponieważ pochodzą z rodzin dysfunkcyjnych, biednych i niepełnych. Cyklicznie udzielając pomocy w odrabianiu zadań szkolnych, ucząc technik multimedialnych, wysłuchują ich, starają się zrozumieć, ponieważ nie rzadko sami doświadczyli odrzucenia przez środowisko z racji swej niepełnosprawności.

Młodzież brała również udział w akcji charytatywno - ekologicznej polegającej na zbieraniu nakrętek po napojach i detergentach. Do akcji zostali zaangażowani również rodzice, którzy uszyli specjalne worki na nakrętki. Worki zostały zawieszone w każdej klasie tak aby uczniowie mieli możliwość systematycznego gromadzenia nakrętek. Zebrany towar przekazywany jest odpłatnie firmie recyklingowej, która przetwarza go na surowce wtórne. Uzyskane w ten sposób pieniądze przekazane zostają na leczenie, rehabilitacje lub sprzęt specjalistyczny dla potrzebujących osób. Akcja ma wymiar nie tylko społeczny lecz również ekologiczny. Nasi wychowankowie chętnie włączyli się w tę akcję i zgłosili chęć pomocy innym osobom niepełnosprawnym.   Efektami podjętych działań były: uwrażliwienie na potrzeby dzieci z rodzin dysfunkcyjnych organizowanie różnych form pomocy i zabaw w ramach wolontariatu zauważanie potrzebujących pomocy materialnej i opiekuńczej poszanowanie drugiego człowieka uwrażliwianie na różne obszary biedy ludzkiej sumienne wykonywanie podejmowanych zadań i inicjatyw rozwijanie talentów i zainteresowań umiejętność dysponowania wolnym czasem współpraca zespołowa nawiązanie więzi grupowej umiejętność podejmowania odpowiedzialności za podjęte zadania.

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 9 Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego także ucznia… Realizując zadanie nr 9 zostały przeprowadzone konwersatoria ze strażnikiem Straży Miejskiej, prawnikiem oraz zorganizowano wyjście młodzieży na rozprawę karną do Sądu Rejonowego w Przemyślu. Cyklicznie od września do listopada 2012r. we wszystkich klasach odbywały się pogadanki nt.: źródeł prawa: karnego i cywilnego, zakresu odpowiedzialności karnej, wieku i zakresu ponoszenia odpowiedzialności, demoralizacji, czynów zakazanych i sankcji prawnych. Młodzież Ośrodka po spotkaniach z prawnikiem opracowała prezentacje multimedialne nt. „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”. Udział młodzieży w rozprawie karnej w Sądzie Rejonowym w Przemyślu (listopad) pozwolił unaocznić młodzieży proces odpowiedzialności i sposób wyciągania sankcji prawnych wobec przestępców. Uczniowie mogli poczuć emocje sali sadowej; poszkodowanych oraz sprawców. Podczas realizacji zadania okazało się, że uczniowie wiedzą, że muszą przestrzegać prawa. Doskonale orientują się w jaki sposób łamią prawo w szkole i poza nią oraz jakie mogą ponosić konsekwencje. Zdobyte doświadczenia z pewnością przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa, świadomości i odpowiedzialności za swoje działania.

Wycieczka do sądu rejonowego w Przemyślu

Wycieczka do sądu rejonowego w Przemyślu

Wycieczka do sądu rejonowego w Przemyślu

Spotkanie młodzieży ze strażnikiem Straży miejskiej

Sprawozdanie z realizacji zadania nr 10 W ramach realizowanego zadania nr 10 w naszej szkole została przeprowadzona szkoleniowa Rada Pedagogiczna. Nauczyciele zostali poinformowani o działaniach podjętych w ramach realizowanego programu Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń. Efekty przeprowadzonego programu zostaną zaprezentowane rodzicom naszych wychowanków na ogólnoszkolnym zebraniu z rodzicami w marcu 2013r. Ponadto w ramach podniesienia świadomości bezpieczeństwa naszych uczniów, został opracowany Kodeks Naszej Szkoły – Bezpieczna Szkoła. Kodeks powstał przy współpracy nauczycieli i uczniów.

Kodeks Naszej Szkoły – Bezpieczna Szkoła 1. Szkoła jest wspólnotą 2. Wszyscy się szanujemy 3. Wspólnie działamy przeciw przemocy 4. Niczego nie ukrywamy 5. Zawsze reagujemy 6. Nauczyciel nie jest sam 7. Uczniowie wiedzą jak działać 8. Rodzice są z nami 9. Mamy sojuszników 10. Nagradzamy dobre przykłady

Dziękujemy za pomoc w realizacji programu koleżankom Barbarze Then Annie Kalembie-Piętce Beacie Jakubiec Elżbiecie Bindudze oraz wszystkim wychowawcom klas