Konferencja Nowocześni z Urzędu 21 czerwiec 2007

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Project management w procesie budowy grona
system zarządzania zasobami ludzkimi
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Hotel Courtyard – Warszawa
Znaczenie podręcznika
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Mobilność zawodowa urzędników w brytyjskiej służbie cywilnej
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Professional skills today and tomorrow – study of adaptability of enterprises and employees in the steel sector June 2010-February 2011 Kwalifikacje zawodowe.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Firma dla różnych ludzi
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wlkp.
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Szkolenia, Coaching, PR.
Koncepcja modernizacji
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Ministerstwo Finansów
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Kalendarz 2020.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zapis prezentacji:

Konferencja Nowocześni z Urzędu 21 czerwiec 2007 01/10/2004 Zarządzanie przez cele na przykład doświadczeń administracji publicznej w Wielkiej Brytanii Konferencja Nowocześni z Urzędu 21 czerwiec 2007

Nasze tematy na dzisiaj 01/10/2004 Nasze tematy na dzisiaj Co znaczy zarządzanie przez cele w publicznych organizacjach ? Co my rozumiemy przez ‘mierzalne cele’ Doświadczenie z Wielkiej Brytanii Przykłady

Co znaczy zarządzanie przez cele w publicznych organizacjach ? 01/10/2004 Co znaczy zarządzanie przez cele w publicznych organizacjach ? Cele w publicznych ( i prywatnych organizacjach) tworzone przez Publiczność ( klientów) Państwo ( najwyższa kadra kierownicza) Kierownictwo, prezydenci, radni ( menedżerowie) Pracownicy Czy wszyscy w publicznej organizacji to rozumieją i działają w odpowiedni sposób - przez komunikowanie i słuchanie wszystkich głosów?

Ale co to znaczy????? …Wizja? …Strategia? …Misja? ...Mierzalne cele? Zarządzanie przez cele w nowoczesnej organizacji jest oczywiste i konieczne 01/10/2004 Ale co to znaczy????? …Wizja? …Strategia? …Misja? ...Mierzalne cele?

Co rozumiemy przy temacie ‘mierzalne cele’ 01/10/2004 Co rozumiemy przy temacie ‘mierzalne cele’ Specificzne Mierzalne Uzgodnione Realne Terminowe

Tworzenie ‘organizacji która sprawnie zarządza przez mierzalne cele’ 01/10/2004 Bez mierzalnych celów nie mamy podstawy do zarządzania nowoczesną organizacją Tworzenie WIZJI, STRATEGII, MIERZALNYCH CELÓW = ŁATWE Ale.... Tworzenie ‘organizacji która sprawnie zarządza przez mierzalne cele’ = TRUDNE!

Jak stworzyć organizację która zarządza przez cele? 01/10/2004 Jak stworzyć organizację która zarządza przez cele? SYSTEM/STANDARD .....model działania DIAGNOZA.....stan istniejący WDROŻENIE....wprowadzenie do każdej części organizacji AUDITOWANIE...czy system działa

System....Wielka Brytania stworzyła i wybrała Investors in People 01/10/2004 System....Wielka Brytania stworzyła i wybrała Investors in People Narzędzie biznesowe Wyznacza poziom dobrych praktyk w zakresie zarządzania i rozwoju ludzi w celu realizacji celów biznesowych Zbiór zasad pomagający poprawić wyniki organizacji oraz zwiększyć konkurencyjność Łatwy do zrozumienia – wykorzystuje potoczny język i podejście zdroworozsądkowe

Ogólne informacje o Investors in People 01/10/2004 Ogólne informacje o Investors in People Opiera się na 3 zasadach, 10 wskaźnikach, 39 wymaganych dowodach

Ogólne informacje o Investors in People 01/10/2004 Ogólne informacje o Investors in People Opracowany w 1990 Stworzony przez National Training Task Force we współpracy z wiodącymi firmami brytyjskimi oraz reprezentantami różnorodnych organizacji n.p. CBI, TUC, CIPD, SFEDI, CRE, EOC Zarządzany przez Investors in People UK, pozawydziałową organizację publiczną dofinansowywaną przez Departament do spraw Edukacji i Umiejętności (DfEE) Obecny w 33 krajach i wciąż zwiększa zasięg W Polsce zarządzany przez IIP Polska Sp. z o.o. Kto to jest IiP?

Ogólne informacje o Investors in People 01/10/2004 Ogólne informacje o Investors in People Department for Education and Skills Confederation of British Industry (CBI) Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) Small Firms Enterprise Development Initiative (SFEDI) Trades Union Congress (TUC) Commission for Racial Equality (CRE) Equal Opportunities Commission (EOC) Disability Rights Commission (DRC) Tworzony przez:

Diagnoza….rząd Wielkiej Brytanii wiedział że trzeba wdrożyć IiP 01/10/2004 Diagnoza….rząd Wielkiej Brytanii wiedział że trzeba wdrożyć IiP Jako przykład... ….Labour Party (Partia Pracy) ....wdrożono do 10 Downing St ...Houses of Parliament …Ministerstwa …Urzędy i rozporządzenie dla każdej organizacji publicznej w Wielkiej Brytanii .....wdrażać standard Investors in People !

Wdrożenie i audytowanie się toczy do dzisiejszego dnia 01/10/2004 Wdrożenie i audytowanie się toczy do dzisiejszego dnia Ministerstwa Urzędy Służba zdrowia Szkolnictwo ......dzisiaj każdy urzędnik w Wielkiej Brytanii pracuje pod standardem zarządzania wyznaczony przez Investors in People

01/10/2004 Jakie wyniki dzisiaj? Rządowe instytucje (rada ministrów, ministerstwa itd.) 98% Samorządy /urzędy 74% Szkoły 72% Zawodowe szkoły 66% Wyższe uczelnie 56% Służba zdrowia 50% 97% ludzi zatrudnionych w Civil Service (służbie cywilnej) pracują w organizacjach uznanych jako Investor in People (zródło Cabinet Office and the Employers Organisation for Local Government 2005)

01/10/2004 Kluczowe korzyści 1 Jakość obsługi klientów,zródło PACEC rapport marzec 2006

01/10/2004 Kluczowe korzyści 2 Jakość zarządzania

Reforma Civil Service od 1999r (służba cywilna) w WB 01/10/2004 Reforma Civil Service od 1999r (służba cywilna) w WB Reforma składała się z ; Silniejszego przywództwa Sprawniejsze planowanie biznesowe Sprawniejsze zarządzanie Bardziej otwarta i różnorodna służba cywilna .....98% urzędników służby cywilnej pracują w organizacjach uznanych jako Investor i People .....500,000 pracowników, 300,000 bespośrednio obsługują publiczność

Dlaczego organizacje wdrażają IiP? 01/10/2004 Dlaczego organizacje wdrażają IiP? Oczekiwane vs. rzeczywiste korzyści z wdrożenia IiP w organizacjach prywatnych i publicznych Faktycznie uzyskane korzyści Oczekiwane korzyści % prywatnych organizacji uznanych 10 20 30 40 50 Zewnętrzne korzyści Korzyści dla pracowników Korzyści ekonomiczne 60 % publicznych organizacji uznanych Źródło: Databuild „Investors in People Impact Assessment”, Sierpień 2004 Uwaga: Uznani za IiP – organizacje, które zakończyły proces certyfikacji IiP; Niezaangażowany – organizacje, które nie przeszły przez proces certyfikacji IiP

Dlaczego organizacje wdrażają IiP? 01/10/2004 Dlaczego organizacje wdrażają IiP? Oczekiwane korzyści z wdrożenia IiP 5 10 15 20 25 30 35 40 Obecność Sprzedaż Zyski Efektywność Jakość Zadowolenie klientów Żadnych Rotacja pracowników Zadowolenie pracowników Reputacja Koszty/efektywność Motywacja pracowników %organizacji z IiP Prywatne organizacje Publiczne organizacje Źródło: Databuild „Investors in People Impact Assessment”, Sierpień 2004

Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People 01/10/2004 Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People Najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia IiP 20 40 60 80 100 Przywództwo i zarządzanie Rekrutacja Oceny i rozmowy z pracownikami Inne Szkolenie i rozwój Decyzje dot. organizacji Cele organizacji % organizacji z IiP Źródło: Databuild „Investors in People Impact Assessment”, Sierpień 2004

Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People 01/10/2004 Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People Najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia IiP – sektor prywatny 0.2 0.4 0.6 0.8 1.0 Udział w rynku Wyniki finansowe Zadowolenie klientów Efektywność Zadowolenie pracowników Polepszenie kluczowych mierników Źródło: Databuild „Investors in People Impact Assessment”, Sierpień 2004

Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People 01/10/2004 Korzyści osiągane dzięki wdrożeniu Investors in People Najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia IiP – sektor publiczny 0.2 0.4 0.6 0.8 1.0 1.2 Zadowolenie klientów Porównanie z konkurencją Realizacja celów Zadowolenie pracowników Efektywność Polepszenie kluczowych mierników Źródło: Databuild „Investors in People Impact Assessment”, Sierpień 2004

Department for Environment, Food and Rural Affairs (DEFRA) 01/10/2004 Department for Environment, Food and Rural Affairs (DEFRA) Byłe Ministerstwo Rolnictwa ( Ministry of Agriculture)….było uważane jako starodawne, skostniałe. Pomimo wewnętrznej opozycji – był rządowy nakaz (DTI White Paper on Competitiveness 1998) „Investors in People pomógł przekształcić stare, skostniałe ministerstwo w nowoczesną, otwartą na świat i pełną życia organizację.” Sandra Casey IiP Strategy Manager Department of the Environment Food and Rural Affairs

Ministerstwo Obrony ( Wojsko, Marynarka, Lotnictwo), Służby Specjalne (MI5) 01/10/2004 99.7% służb uznanych w IiP do 2002r Sprawniejsze komunikacje Lepsze wprowadzenie do oddziałów Sprawne połączenie pomiędzy szkoleniem, rozwojem i celami oddziału

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań Wielkość – 1 300 pracowników 32 wydziały Sektor – administracja lokalna Lokalizacja – Poznań; 5 delegatur Inne podstawowe informacje: zakres działania wyznaczany ustawowo zmiana zarządu co 4 lata w 2001 r. wdrażane: SZJ ISO 9001:2000 Standard Investors in People Organizacja

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań Poniesienie jakości bezpośredniej obsługi mieszkańców Podniesienie dynamiki rozwoju miasta Szybka adaptacja do zmian zewnętrznych Zmiana sposobu zarządzania i kultury pracy Wyzwanie

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań Inspiracją współpraca partnerska UMP z NCC (WB) IiP dopełnieniem systemu ISO i uzasadnieniem zmian w ZZL Zmiany oparte na półrocznych planach działań Działania uwzględniały każdy wskaźnik i odnosiły się do obszaru komunikacji, narzędzi i umiejętności Odniesienie stanu aktualnego do pożądanego Strategia

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań Spójny system ZZL Poprawa jakości kierowania i relacji z pracownikami Wzrost świadomości celów na poziomie organizacji i indywidualnym Poprawa komunikacji wewnętrznej Wzrost umiejętności planowania i wyznaczania celów Rezultaty

Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań 01/10/2004 Studium Przypadku – Urząd Miasta Poznań Niskie koszty wdrażania Standard przyjazny dla pracodawcy i pracownika Przeszkody: silna, biurokratyczna kultura utrwalone postawy zachowawcze Trudność - zachowanie jednolitości, stałości i powtarzalności zachowań ze względu na wielkość i różnorodność organizacji Komentarze

01/10/2004