Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Advertisements

SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
system zarządzania zasobami ludzkimi
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
1 grudnia 2009, wtorek Korzyści z systemu barterowego Dalsze losy Zielonej Inicjatywy Gospodarczej.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
Prowadzący: Maria Mika (DFOP) i Marcin Kowalski (PIFS)
Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Skąd pomysł? Pomysł na konkurs pojawił się w celu wyróżnienia i promocji działalności Animatorów i Animatorek Społecznych – osób, które zarówno swoją
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
EKOINNOWACJE NA MAZOWSZU. Ekoinnowacje na Mazowszu – projekt Wypracowanie metod transferu technologii w dziedzinie ochrony środowiska w regionie Mazowsza.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
Projekt Dolnobrzeska Inicjatywa Kobiet na rzecz integracji społecznej.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Sport: Anatomia doświadczenia
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola diagnozy lokalnej w realizacji projektów młodzieżowych Agata Urbanik Instytut Studiów Społecznych UW I Ogólnopolskie Forum Równać Szanse, 29 października.
Diagnoza lokalna - zrób to sam
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Kraków, maj 2011 r.. Bio Koła Studenckie Koło Naukowe „Doskonalenie Jakości” działa na Wydziale Metali Nieżelaznych AGH. Powstało w 2007 roku z inicjatywy.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Małe dziecko w systemie edukacji
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
podsumowanie Warszawa 19 czerwca 2017 r
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010 Rola diagnozy lokalnej w realizacji projektów młodzieżowych Maria Rogaczewska Aleksandra Daszkowska-Kamińska Pracowania Badań nad Kapitałem Społecznym UW Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010 1

Konferencja IS UW – Polska po 20 latach wolności

Korzyści płynące z diagnozy lokalnej - 1 „Orzeźwiające starcie” - konfrontacja własnych nawyków i intuicji z danymi empirycznymi (mamy wtedy szansę zakwestionować własne, ukryte schematy poznawcze z rzeczywistością) Możliwość śledzenia zmian, procesów, trendów, nabranie dystansu do teraźniejszości Wzrost poczucia własnej kompetencji w kontakcie z innymi interesariuszami i władzami Zdecydowanie lepsze dopasowanie własnych działań do realnych potrzeb beneficjentów Odkrycie ukrytych, nieznanych zasobów w środowisku lokalnym , ale też nieznanych dotąd ograniczeń Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Korzyści płynące z diagnozy lokalnej - 2 Dobrze prowadzona diagnoza jest też autodiagnozą – jeśli młodzież (lub społeczność lokalna) jest w nią wciągana, jeśli samodzielnie wykonuje część diagnozy, nabiera nawyku autorefleksji, zastanawiania się nad sobą, ewaluacji swoich działań, kwestionowania oczywistości Diagnoza lokalna pozwala postawić nowe, świeże pytania: postawienie nowych, dobrych pytań, jest dla lidera społecznego znacznie ważniejsze, niż gotowe odpowiedzi. Diagnoza uczy innego myślenia. Najlepsze pytania nie zaczynają się od „dlaczego?”, ale - „ jak, w jaki sposób?”, „z jakimi skutkami?”, „jakie są możliwości?” Diagnoza dobrze zaplanowana jest autonomicznym działaniem organizacji – nie musi koniecznie prowadzić do napisania wniosku, lub stworzenia programu działania; za to pozwala lepiej opracować długofalową strategię działania organizacji, sięgającą dalej niż rok budżetowy w gminie lub okres programowania w UE. Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010 Czy ktoś to już zrobił? Dwa przykłady: 1. Laboratorium Zmiany – Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” http://www.zoomnadomykultury.pl/laboratorium 2. Lot nad Kaczym Dołkiem – Inicjatywa Kaczy Dołek http://www.pastwisko.org/ Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010 Czy ktoś to już zrobił? Laboratorium Zmiany 1. Kontynuacja badania – Zoom na Domy Kultury 2. Próba podjęcia zmiany z wybranym domem kultury nad wypracowaniem misji, rozszerzeniem pola działania – wybrano dwa domy kultury w Falenicy i Żurominie 3. Włączenie diagnozy, jako istotnego elementu tego procesu. Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Laboratorium Zmiany Po co ta diagnoza? 1. Inspiracja 2. Lepszy kontakt ze społecznością 3. Uzasadnienie wyboru określonych działań Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Laboratorium Zmiany Po co ta diagnoza? 1. Inspiracja 2. Lepszy kontakt ze społecznością 3. Uzasadnienie wyboru określonych działań Ale jak? 1. Przy użyciu niestandardowych metod – mapa lokalna, film 2. Angażując osoby związane z domem kultury Problem! - Brak czasu i poczucie braku kompetencji. Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Kaczy Dołek Po co ta diagnoza? 1. Podsumowanie dotychczasowych działań 2. Rozpoznanie potrzeb 3. Nowy „sezon” działań Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Kaczy Dołek 1. Autorzy – Wojciech Pająk i Krzysztof Dziemian Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Kaczy Dołek 1. Analiza potencjału miejsca 2. Rozmowy, badanie ankietowe mieszkańców – zaskakujące wyniki 3. Gotowy raport jako „nowe otwarcie” działań na Kaczym Dołku”. Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Kaczy Dołek Do czego wykorzystano „Lot nad Kaczym Dołkiem”? 1. Do autoewaluacji dotychczasowych działań 2. Do uzyskania zaskakujących wyników 3. Do rozmów ze spółdzielnią 4. Do promocji medialnej 5. Do podtrzymania kontaktu z respondentami (wysłano im wyniki badań) 6. Do pisania wniosków Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Czy ktoś to już zrobił? - Kaczy Dołek 6. Do promocji działań wśród mieszkańców osiedla Czy wiesz że... na 26 spacerowiczów ...aż 20 chętnie uczestniczyłoby w wiosennym pikniku rodzinnym w tym aż 4 nieznajomych Sąsiadów pomogłoby go zorganizować*. Jeśli jesteś 5. Sąsiadem, dołącz do nas! Inicjatywa „Kaczy Dołek” Kontakt: tel..., Facebook i Nasza Klasa. * - badanie ankietowe z ostatniej jesieni i zimy na Kaczym Dołku Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010

Aleksandra Daszkowska-Kamińska Dziękujemy za uwagę! Maria Rogaczewska m.rogaczewska@uw.edu.pl Aleksandra Daszkowska-Kamińska a.daszkowska@gmail.com I Ogólnopolskie Foru„Równać Szanse”, 29 października 2009